  • 1. Data: 2022-10-04 13:03:17
    Temat: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Wczoraj jechałem Twizy dwupasmową krajówką i ... jadąc te 85 km/h nie
    byłem wyprzedzany. Rodzi się pytanie, dlaczego kierowcy jeżdżą tak
    wolno. Przecież ten postęp w postaci asfaltowych dróg i samochodów po to
    jest, by poruszać się sprawniej. Gdybyśmy tego nie chcieli to nadal
    jeździlibyśmy konno po drogach nieutwardzonych. I tak się zastanawiam co
    konkretnie motywuje ludzi do snucia się jak smród po gaciach? Gdyby
    chcieć zrobić ankietę nt powodów to jakie powinny być opcje?

  • 2. Data: 2022-10-04 13:11:30
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 13:03, ii wrote:
    > konkretnie motywuje ludzi do snucia się jak smród po gaciach?

    Ek = (m * v^2) / 2

    Szczególnie to v^2.

    Lepszy asfalt na to nie pomaga.

  • 3. Data: 2022-10-04 13:35:05
    Od: rAzor <j...@o...es>

    heby pisze:

    > Ek = (m * v^2) / 2

    Wiesz co to za wzór?

    > Szczególnie to v^2.

    Coś słyszał o kwadracie prędkości i oporze powietrza w związku z tym...

    > Lepszy asfalt na to nie pomaga.

    Owszem pomaga, co widać w F1, opony sie inaczej zużywają...

    Jadą wolniej, bo się ja ty i ten osioł od twizy nie uczyli fizyki.

    https://autokult.pl/5329,jakie-sily-oporu-dzialaja-n
    a-samochod-podczas-jazdy

  • 4. Data: 2022-10-04 13:49:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Oct 2022 13:03:17 +0200, ii wrote:
    > Wczoraj jechałem Twizy dwupasmową krajówką i ... jadąc te 85 km/h nie

    znaczy sie co najmniej 2 pasy w jedną stronę?

    > byłem wyprzedzany. Rodzi się pytanie, dlaczego kierowcy jeżdżą tak
    > wolno.

    Cud ... albo ograniczenie do 70 :-)

> [...]
    > konkretnie motywuje ludzi do snucia się jak smród po gaciach? Gdyby
    > chcieć zrobić ankietę nt powodów to jakie powinny być opcje?

    Mnie nie pytaj, ja zawsze za szybko :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-10-04 14:51:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 13:11, heby pisze:

    > Ek =  (m * v^2) / 2
    >
    > Szczególnie to v^2.
    >
    > Lepszy asfalt na to nie pomaga.

    Na dwupasmowej krajówce?! O czym Ty bredzisz?

    Jaką prędkość osiąga KOŃ w kłusie/galopie/cwale?
    http://niusy.pl/@zapytaj.onet.pl/al7

  • 6. Data: 2022-10-04 14:53:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 13:35, rAzor pisze:
    ..

    > Owszem pomaga, co widać w F1, opony sie inaczej zużywają...
    >
    > Jadą wolniej, bo się ja ty i ten osioł od twizy nie uczyli fizyki.

    Wypraszam sobie, uczyłem się fizyki w żłobku.

  • 7. Data: 2022-10-04 15:02:52
    Od: rAzor <j...@o...es>

    ii pisze:
    ii w
    > Wypraszam sobie, uczyłem się fizyki w żłobku.

    Wypadłeś kilka razy z łóżeczka na parkiet, połączenie uszek się zerwało,
    jedna komórka sie poobijała, pusty łeb rozbiłeś i teraz są efekty

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 8. Data: 2022-10-04 15:13:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 13:35, rAzor wrote:
    > Wiesz co to za wzór?

    Całkiem nieźle.

    > Coś słyszał o kwadracie prędkości i oporze powietrza w związku z tym...

    To bez znaczenia. Energia kinetyczna zalezy od kwadratu prędkosci. Opór
    powietrza ma znaczenie tyle o ile, że spalisz więcej paliwa osiągając tą
    prędkość. Bez znaczenia dla przyczyny ktorą wskazuję (nie jedynej).

    > Owszem pomaga, co widać w F1, opony sie inaczej zużywają...

    Nie pojmujesz.

    Energia kinetyczna ma bezpośredni związek ze skalą obrażeń, w momencie
    wypadku.

    Bez względu na to, jak dobry masz asfalt, w zderzeniu z drzewem, tirem
    czy twizzy, energię tą oddasz. Możesz częściowo ją oddać na łamanie
    kolejnych elementów samochodu, ale w końcu energia kinetyczna *twojego*
    ciała zostanie wytracona w określonym i raczej krótkim czasie. Moc z
    jaką wytraci się energia łamiąc Ci kości i kompresując galaretkę będzie
    bezpośrednio zależna od Ek i czasu wytracania. O ile raczej nie da się
    łatwo wybierać czy uderzysz w drzewo czy w pudełka, to już z jakim Ek da
    się.

    Są ludzie mający wyobraźnię, czym kończy się zderzenie przy prędkosci
    100 i 200. I maja też pojęcie o ile Ek jest większa w drugim wypadku.
    Podpowiem: nie dwa razy.

    Albo inaczej: nawet w BMW na nowym asfalcie, strzała w drzewo nie
    przeżyjesz przy 200 ale już przy 100 masz niewielkie szanse. Może to być
    szokujące, ale ludzie zdają sobie z tego sprawę. Nie wszyscy oczywiście.

    Albo jeszcze inaczej: niektórzy wolą jazdę 100 zamiast 200 bo
    najzwyczajniej mają ochotę umrzeć ze starości.

  • 9. Data: 2022-10-04 15:35:25
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 13:49, J.F pisze:

    > znaczy sie co najmniej 2 pasy w jedną stronę?

    Tak, po dwa pasy w każdą stronę oddzielone trawnikiem.

    > Cud ... albo ograniczenie do 70 :-)

    Ograniczenie to jest 85 w Twizy. :-)

    Oni naprawdę jeżdżą tak wolno jakby bali się, że im przyjdzie mandat
    zapłacić. Albo ich rodziny.

    Mogliby też paliwo oszczędzać, ale coś mi się nie wydaje. Co prawda
    większość ludzików pyta ile Twizy pali, czyli wydatki na samochód muszą
    ich jakoś boleć, ale to ... bardziej ich boli naprawa za 1000zł a 3k to
    już rozpacz.

    Ktoś może być faktycznym kierowcą niedojdą i bać się szybciej, ale jaki
    to %.

    Podejrzewam, że większość nie czuje, że 2000 zł mandat to np 2% rocznego
    wynagrodzenia a 10pkt to 50% rocznego kredytu. No ... odebrania prawka
    mogą się bać niezależnie od wyliczeń.

    Czy jeszcze coś innego?

    > Mnie nie pytaj, ja zawsze za szybko :-)

    Myślałeś już co zrobisz bez prawka? :-)

    Reasumując...

    Czemu snujesz się jak smród po gaciach?
    - nie mam kapuchy na mandat? (słyszałem że mandaty zdrożały)
    - boję się, że mi prawko odbiorą (słyszałem, że odbierają)
    - duży mandat jest za przekroczenie (a nie wiem jakie są ograniczenia)
    - oszczędzam paliwo (pchałbym samochód gdybym się przy tym nie pocił)
    - jestem ciotą (jak będę jeździł wolno to nie zapłacę mandatu)
    - zbieram na pizzę (jestem szczęśliwy, ale akurat mi się nie chce jechać
    normalnie)

    Nie wiem czy w takiej kolejności...

  • 10. Data: 2022-10-04 15:45:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-10-2022 o 15:13, heby pisze:

    > Albo jeszcze inaczej: niektórzy wolą jazdę 100 zamiast 200

    Było gdzieś pytanie o 200?

    >bo
    > najzwyczajniej mają ochotę umrzeć ze starości.

    Generalnie zgodnie z tą zasadą przy 10 km/h szanse rosną jeszcze
    bardziej.....