  • Data: 2009-09-15 08:34:31
    Temat: Re: Antena zewnętrzna
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h8nd83$nb7$1@achot.icm.edu.pl...
    > Użytkownik "UnclePete" <piotr@nospam_kozarzewski.org> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:4...@n...home.net.pl...
    >
    > To zależy. Jeżeli jesteś na granicy zasięgu - masz zasięg, ale chwilami
    > przerywa dźwięk to pomoże. W innym przypadku nie. Testowałem anteny i one
    > były niewiele lepsze od tego w telefonie. O zysku bodajże 16dB udało się
    > nawiązać z nadajnikiem w odległości ~20km na wysokości 1,4m i był silny
    > zasięg. Osobiście jestem sceptyczny, aby uzyskać stabilne połączenie przy
    > takiej odległości. Zasięg może być, ale pewnie będzie "latał". Najlepiej
> [...]

    Jeżeli jesteś zdeterminowany podjąć próbę, to najpierw sprawdź, czy maszt
    jest od Ciebie widoczny bo na tych częstotliwościach mgła i drzewa po drodze
    mogą uniemożliwić
    prawidłowy odbiór. Za blokiem czy górką, możesz sobie absolutnie darować.
    Jeżeli już uzyskasz sygnał na zwykłej tzw. Yagi, to spróbuj na antenie
    parabolicznej,
    albo jeszcze bardziej hardkorowo, układy antenowe (synfazowe).

    Artur(m)