  • 11. Data: 2011-05-07 08:00:04
    Temat: Re: Atmega FAT karta SD
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-07 00:18, Mario pisze:

    > No chyba właśnie FAT12.

    To zdanie było całością, a ty je pofragmentowałeś.

  • 12. Data: 2011-05-07 08:38:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-05 12:26, J.F. wrote:
    > Ile mial pierwszy ms-dos ? Chyba ponad 10kB, a przeciez byl odchudzony i
    > nie obslugiwal katalogow :-)

    Za to usilnie starał się udawać CP/M i jednocześnie udawać że nie udaje.
    Zapewne to pochłoneło troche przestrzeni więc ciężko porównać w prost.

  • 13. Data: 2011-05-07 09:03:47
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-07 10:00, Zbych pisze:

    > To zdanie było całością, a ty je pofragmentowałeś.

    Bo z resztą zadania zgadzam się.

    MD

  • 14. Data: 2011-05-07 09:08:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 May 2011 10:38:22 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >Za to usilnie starał się udawać CP/M i jednocześnie udawać że nie udaje.
    >Zapewne to pochłoneło troche przestrzeni więc ciężko porównać w prost.

    Nie, skleroze mam juz za duza ...
    BDOS zajmowal 3.5kB, ale na dysku czy w pamieci z buforami dyskowymi ?
    Bufory duze nie byly, bo sektor mial 128 bajtow.

    Udawanie trudne nie bylo .. moze i MSdos 1.0 byl krotszy ?

    Tak czy inaczej - widac potrzebuje to pare kB programu.
    W nowoczesnej wersji wiecej.

    J.

  • 15. Data: 2011-05-07 09:21:59
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-07 11:03, Mario pisze:

    > Bo resztą się.

    aha.

  • 16. Data: 2011-05-07 17:37:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-07 11:08, J.F. wrote:
    > Tak czy inaczej - widac potrzebuje to pare kB programu.
    > W nowoczesnej wersji wiecej.

    A może inaczej: napisać własny FS inny niż fat i olać kompatybilność (i
    problemy prawne) z fat. W końcu napisanie sterownika do fuse pod linuxem
    jest nieporównywalnie łatwiejsze niż walka z tępym windowsem.

    Sam będę za chwile stawał przed problemem zrobiena fs w ... pamięci
    eeprom. Wymagany jest *bardzo* mały system plików w którym można olać
    daty, atrybuty i inne śmieci. Może jednak coś naskrobać na LGPL ;)?

  • 17. Data: 2011-05-07 18:11:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 May 2011 19:37:21 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >A może inaczej: napisać własny FS inny niż fat i olać kompatybilność (i
    >problemy prawne) z fat. W końcu napisanie sterownika do fuse pod linuxem
    >jest nieporównywalnie łatwiejsze niż walka z tępym windowsem.

    No tak, tylko potem klient chce windows :-)
    I latwiej napisac obsluge fat w uP, niz driver do windows 7 :-)

    >Sam będę za chwile stawał przed problemem zrobiena fs w ... pamięci
    >eeprom. Wymagany jest *bardzo* mały system plików w którym można olać
    >daty, atrybuty i inne śmieci. Może jednak coś naskrobać na LGPL ;)?

    A moze jednak wsadzic zlacze i dopisac "obsuguje karty SD juz od 8 MB"
    :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-05-07 18:22:57
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-07 20:11, J.F. wrote:

    > No tak, tylko potem klient chce windows :-)

    No tak, jesli się pisze dla tumanisty to owszem, to warunek nie do
    przeskoczenia. Normalni sobie poradzą.

    > I latwiej napisac obsluge fat w uP, niz driver do windows 7 :-)

    Ale fat to same problemy: co można żądać od systemu plików który ma coś
    koło 30 lat i jest napisany jako klon fs z CP/M a potem wykupiony przez
    firmę piszącą głównie BASICe na 8-bitów i obarczony jakimiś kretyńskimi
    problemami prawnymi z patentami? Niestety historia informatyki to
    głównie wybieranie debilnych rozwiązań i zabetonowaniaa ich potem jako
    "standardy przemysłowe"... a MS całkiem nieźle żyje z faktu że nikt nie
    implementuje nic innego w urządzeniach.

    Dobra, wracam do obmyślania SeboFS for EEPROM :P

  • 19. Data: 2011-05-07 18:49:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 May 2011 20:22:57 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >No tak, jesli się pisze dla tumanisty to owszem, to warunek nie do
    >przeskoczenia. Normalni sobie poradzą.

    Trudno wymagac od klienta zeby sobie zainstalowal malego linuxa do
    transferu plikow :-)

> [...]
    >problemami prawnymi z patentami? Niestety historia informatyki to
    >głównie wybieranie debilnych rozwiązań i zabetonowaniaa ich potem jako

    Czesc "FAT" jest w miare przyzwoita, kretynskie jest tylko doklejenie
    dlugich nazw plikow.

    Ale jak chcesz .. czemu nie ext3 albo NTFS :-)

    >Dobra, wracam do obmyślania SeboFS for EEPROM :P

    Duzy ruch w danych ? Moze CD ?

    J.

  • 20. Data: 2011-05-07 19:00:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-07 20:49, J.F. wrote:
    > Trudno wymagac od klienta zeby sobie zainstalowal malego linuxa do
    > transferu plikow :-)

    Za to bardzo łatwo żeby zainstalował dużego windowsa do transferu plików
    ... ;) Świat jest przedziwny ...

    > Czesc "FAT" jest w miare przyzwoita, kretynskie jest tylko doklejenie
    > dlugich nazw plikow.

    A np przezabawna rozdzielczość 2 sekund? W czasie kiedy MS wciskał swój
    prymitywny klon CP/M do IBMów świat wiedział już coś o np. koncepcji
    security choćby z Unixa. To nie było przyzwoite tylko pojechanie po
    bandzie najmniejszej lini oporu. Prawa dostepu? Multithreading? E Panie,
    to tylko nastepny klon CP/M przepisywany przez specjalistów od BASICa.

    > Duzy ruch w danych ? Moze CD ?

    ISO jest read-only. Ruch w danych symboliczny. Na razie mimo mnogości fs
    w projekcie fuse jakoś nic nie pasuje mi do 64kB eeprom.