    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: BIOS do bardzo starej płyty głównej
    Date: Fri, 17 Apr 2020 17:38:03 +0200

    On 17/04/2020 17:03, Atlantis wrote:
    > 4) BIOS do takich płyt był ujednolicony czy robiony customowo pod model
    > płyty?

    Nikt na to pytanie pewnie ściśle nie odpowie, ale na bym próbował
    uderzyć w BIOSy innych 486 na identycznym chipsecie.

    W tamtych czasach płyty miał jeszcze sporo logiki robinej tradycyjne na
    bramkach więc możesz mieć pecha. Z drugiej strony BIOSy były modularne i
    producenci nie bawili się już w wynajdywanie kwadratowych kół za każdym
    razem. Masz szansę niezerową. Ponoć w Pentiumowych płytach taki numer
    przechodził łatwiej, ale to wiem tylko jako jakies opowieści serwisanta [1].

    W czasach 486 robiłem tak swapa na, może, 2 płytach głównych z BIOSów
    wygrzebanych ze złomu. W jednej zadziałał bez problemów (mimo ze innego
    producenta ;), w drugiej nie działał zegar w BIOSie i cośtam jeszcze.
    Wiecej nie pamiętam takich numerów.

    PS. Skoro nic nie wiesz o stanie płyty to ... nawet jak trafisz, dalej
    możesz mieć pecha. Warto czas poświęcać? Fakt że na allegro jest płyta
    pod 486 za 3.5kzł ale to chyba jakiś rodzynek. Takie za 100zł też są.

    [1] Ponoć wymieniali eepromy z biosem po 2-3 sztuki na miesiąc przy
    kilkuset naprawach. Mi jeszcze ani jeden nie padł. Nigdzie. Zastanawiajace.