eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie do elektryków › Re: Baterie do elektryków
  • Data: 2019-03-12 18:13:16
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >>> Pojazdy spalinowe to hałas i trujące powietrze w
    >>> miejscach gdzie są ludzie (głównie w miastach).
    >> nie. spalinowe mogą spalać wiele rodzajów paliwa.
    > Tak. Jak cokolwiek spalasz, powstają spaliny. Nawet jak spalasz wodór (w
    > silniku) to dostaniesz oprócz wody gamę tlenków azotu. Jak spalasz
    > cokolwiek innego, to dostajesz uczciwy dym.
    właśnie rzuciłem okiem na spalanie propanu butanu. w optymalnych
    warunkach otrzymujemy CO2 i wodę. Coś te tlenki azotu pachną ściemą

    >>
    >>> Pojazdy elektryczne, to
    >>> znacznie niższy poziom hałasu i znacznie czyściejsze powietrze,
    >>> szczególnie w miejscach,
    >> nie. hałas jest niższy. zanieczyszczenia też w elektrowniach łatwiej
    >> wychwytywać. ale nikt absolutnie nikt nie uświadamia ludzi, ze z 1
    >> litra/kilograma paliw kopalnych spalonych w samochodzie "uzyskasz"
    >> więcej kilometrów niż z prądu z tego samego paliwa
    > Dlatego nikt nie zamierza docelowo spalać czegokolwiek w czymkolwiek.
    nie masz racji. to że radykalni pseudo ekolodzy nie chcą spalać
    czegokolwiek, nie znaczy że to jest możliwe, gdyż nie wskazują jak ma
    wyglądać przyszłość cywilizacji bez spalania. Coś jak - dać im 500+ bo
    to dobre. a skąd wziąć na to kasę? Jeśli celem jest nie spalanie paliw
    kopalnych, do do momentu gdy ostatnia elektrownia węglowa będzie
    produkowała prąd do zasilania samochodów - będzie trzeba w elektrowni
    spalać więcej niż w silnikach samochodowych. nie winikam teraz w
    zanieczyszczenie, piszę tylko o ilości "spalonych" paliw kopalnych.
    Gdyby samochody elektryczne miały być ekologiczne, to energia do ich
    zasilania musi być... odnawialna? Ale tej z wiatru i słońca jest za mało
    dla potrzeb cywilizacji. więc? Więc pierwszą rzeczą, możliwą do
    zastosowania jest dobór wielkości akumulatora, a co za tym idzie strat w
    nim występujących do wymaganego zasięgu. nawet gdyby podzielić
    akumulator na 20sto kilowe pakiety i przez większość roku wozić jeden
    pakiet z trzech - byłoby to ekologiczne. TAk nie jest. bo ekologia to
    modny slogan, a nie droga do czystej planety. Musimy znaleźć inne źródła
    energii, albo zmniejszyć populacje człowieka na planecie.
    >
    >> Czyli silnik spalinowy
    >> wyprodukowany tak aby spalał efektywnie lpg, alkohol, olej kujawski?
    > Czegoś takiego nie ma i nie będzie z prostego powodu co się nazywa
    > termodynamika.
    dobrze wiesz że nie o to mi chodzi. silniki są optymalizowane do
    spalania e95 albo e98 czy diesla. A ja bym proponował tak zbudować
    silniki i układ wtryskowy żeby był zdolny do jazdy tylko na LPG. nawet
    jakby zapalał na benzynie/alkoholu, to żaden komputer nie powinien
    oszukiwać sondy lambda że coś tam się dzieje, tylko pilnować optymalnych
    warunków spalania. nie będzie trzeba stosować katalizatorów. Podobnie z
    olejem jadalnym. tyle ile wytworzysz co2, tyle samo przetworzą na tlen
    rośliny z których powstał olej. wiesz może ile siarki jest w oleju
    jadalnym? albo ile tlenków azotu powstaje w wyniku spalania kujawskiego?
    Bo mam przeczucie że w porównianiu do diesla - niewiele.

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: