    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: Będziemy śledzeni
    Date: Sun, 3 May 2009 23:56:48 +0200
    <gtfkhd$9e4$1@inews.gazeta.pl> <gtfon8$6db$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@z...googlegroups.com>
    <gtfvud$52g$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@l...googlegroups.com>
    <gtiggr$5p0$1@inews.gazeta.pl> <gtjfdn$r3i$1@news.onet.pl>
    <gtk2f2$kjs$1@inews.gazeta.pl>
    <k...@4...com>
    <gtknrg$nse$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@4...com>

    news:al1sv4h8cmhsmc4nkgp5t23nd8jtlbhfta@4ax.com...

    > W wojsku realne, a przeciez jeden samolot obsluguje kilka celow i
    > rakiet. Bo w roznych momentach czasu :-)

    Ale raczej nie w ten sposób, że merda tą anteną na około siebie. Poza tym
    te anteny musiałyby jeszcze prowadzić komunikację dwustronną chyba, więc to
    dodatkowo komplikuje cały system.

    > Alez sie da, tylko troche kosztowne bedzie. Ale co to ich obchodzi ..

    Nie da. Moim zdaniem po prostu system nie wydoli. Zauważ, że jak coś się
    stanie poważniejszego, to momentalnie system GPS się blokuje, bo na małym
    obszarze nagle więcej osób zaczyna ze sobą rozmawiać. Wiec on jest
    skonstruowany na granicy możliwości.

    Moim zdaniem, by się coś takiego dało zrobić, to trzeba by było przebudować
    sieć by zwiększyć przepustowość pewnie co najmniej ze trzy razy. Inne
    rozwiązanie, to rozdzielić moc obliczeniową i niech każdy telefon sam sobie
    oblicza swoją pozycję, a potem to wysyła do sieci, która to będzie zbierać.
    Drugie rozwiązanie wydaje mi się bardziej możliwie do realizacji w dającej
    się przewidzieć przyszłości, ale niesie ze sobą tę obawę, że ktoś wymyśli
    jakiś sprytny programik, który będzie sieć okłamywał. Wiele nie zdziała,
    ale te kilkaset metrów spokojnie może losowo kłamać. W konsekwencji g..no z
    tego będziemy wiedzieli.

    Obydwa rozwiązania wymagają, by w każdym miejscu telefon miał kontakt z co
    najmniej 3 BTS-ami. W Warszawie pewnie do zrobienia, ale u nas w górach, to
    nadal są miejsca, gdzie nie sięga ani jeden, o trzech litościwie nie
    wspominając. I zaznaczam, że nie chodzi o jakieś specyficzne miejsca, ale
    całe obszary obejmujące kilka miejscowości. Na tej podstawie śmiem
    twierdzić, że na pozostałym obszarze najczęściej widzi się 1 BTS, a czasem
    dwa. Z matematycznego punktu widzenia zatem nie da się w ten sposób
    telefonu zlokalizować.

    Na nizinach będzie oczywiście lepiej do czasu, jak zainteresowani nie
    wpadną na stosunkowo prosty sposób zainstalowania anteny kierunkowej w
    telefonie. Przy gęstej sieci BTS-ów taka antena o kącie przykładowo 45*
    zawsze jakiegoś BTS-a złapie, ale już telefonu się namierzyć nie da. bo
    mamy odległości od BTS-ów w jednym kierunku. Dostaniemy wynik, ale
    obarczony okropnym błędem. A jak to będzie w mieście i będziemy mieli
    odbicia od budynków, to w ogóle wyjdą bzdury.