  • 31. Data: 2009-05-02 13:21:13
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > W tym całym wykładzie zapominasz, że te dane mają być dostępne organom
    > ścigania,a nie dziennikarzom i żonom.

    No jasne, a jak myslisz, skad dziennikarze _teraz_ maja swoje
    informacje? Z kosmosu?

    Nie da sie skutecznie ograniczyc dostepu do danych. Przykladem jest np.
    PESEL - myslisz, ze to jest szczelne?

    > Przy okazji ilość tych danych
    > raczej wyklucza ich wykradzenie, bowiem to będą jakiej terabajty
    > danych.

    Nikogo nie bedzie interesowalo co robi ubogi emeryt na wsi. Wystarczy
    przejsc po parkingu i sprawdzic numery rejestracyjne samochodow.

    Piszesz, ze osoba, ktora nie popelnia przestepstw bedzie bezpieczna. Nic
    z tych rzeczy, bezpieczni beda tylko ci, ktorzy nic nie maja i nikim nie
    sa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2009-05-02 14:01:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > W tym całym wykładzie zapominasz, że te dane mają być dostępne
    > organom ścigania,a nie dziennikarzom i żonom.

    Naprawdę wierzysz w to co piszesz? Naprawdę wydaje Ci się, że
    rzeczywistość faktycznie jest kształtowana przez zapisy prawne i jeśli
    na papierze stoi "dostęp mają tylko organy ścigania" to nikt inny nie
    będzie go miał?

    1) Pieniądze otwierają każde drzwi i stanowią uniwersalny kod dostępu.
    2) Czasami nie trzeba nawet pieniędzy - wystarczy połączenie charyzmy,
    socjotechniki, pewności siebie i osobistego wdzięku (głównie w przypadku
    kobiet) aby zdobyć jakieś ważne informacje.
    3) Nie zapominaj o znajomościach - wystarczy, że prezes danej partii
    będzie miał swojego dobrego kumpla na odpowiednim stanowisku i ten dla
    niego już wyciągnie odpowiednie informacje z systemu.

    Nie bez przyczyny prawo zabrania obecnie zbierania informacji o
    obywatelu na dany temat - podczas spisu powszechnego rachmistrz nie może
    Ci zadać tak po prostu pytania np. o preferencje seksualne. Jeśli
    pozwolimy na stworzenie takiego systemu inwigilacji to damy władzy
    narzędzie, z którego z pewnością prędzej czy później skorzysta...

    > Przy okazji ilość tych danych raczej wyklucza ich wykradzenie, bowiem
    > to będą jakiej terabajty danych.

    Co to za problem wyciągnąć kilkanaście-kilkadziesiąt MB danych o jednym
    człowieku gdy ma się dostęp do systemu?

  • 33. Data: 2009-05-02 17:36:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Moze inaczej, dlaczego nie umiescisz tracklogow ze swojego GPSa (ktorego
    > masz ciagle przy sobie) w sieci?

    To nie był dobry przykład. Moje możesz znaleźć nawet nie specjalnie
    dokładnie szukając.

  • 34. Data: 2009-05-02 18:57:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 01 May 2009 23:08:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > OK! Ale ile telefonów am GPS-a? I w jaki sposób - w chwili obecnej -
    > operator ma te dane gromadzić?

    To nie są dane z GPS, to są dane z systemu GSM.
    Jak ma gromadzić? Nie wiem; ale wiem, że jest dyrektywa, która nakłada na
    operatora taki obowiązek (w Polsce jeszcze nie implementowana).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 35. Data: 2009-05-02 20:24:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > To nie był dobry przykład. Moje możesz znaleźć nawet nie specjalnie
    > dokładnie szukając.

    Przeciwnie, to bardzo dobry przyklad. Ja nie pisze o jakichs wyrywkowych
    danych, mam na mysli ciagly tracklog - dokladnie tak samo, jak
    w przypadku telefonu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2009-05-02 21:28:05
    Od: arek <A...@g...com>

    On 2 Maj, 01:15, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Skąd ta informacja o kilkunastu metrach?

    Naoczna. Spojrzalem na mape i trafil +/- kilkanascie metrow.

    Nie twierdze, ze to nie byl szczesliwy traf, ale tak to
    na mapce wygladalo.

    > Bo co do zasady pomiar ten polega

    Co do zasady, g. mnie to obchodzi jak to dziala.
    Ma dzialac i dziala :)

    Kiepsko, bo kiepsko, ale przynajmniej wiem,
    po ktorej stronie miasta jestem.

    > Mnie podpowiada ta wyobraźnia, że co tydzień odwiedza ciotkę.

    No dokladnie. To sie chyba tak teraz nazywa nawet :)

  • 37. Data: 2009-05-02 22:03:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Naoczna. Spojrzalem na mape i trafil +/- kilkanascie metrow.
    > Nie twierdze, ze to nie byl szczesliwy traf, ale tak to
    > na mapce wygladalo.

    No to mnie się zdarzało już dostać dane pomylone o pół kilometra.

    > Co do zasady, g. mnie to obchodzi jak to dziala.
    > Ma dzialac i dziala :)
    > Kiepsko, bo kiepsko, ale przynajmniej wiem,
    > po ktorej stronie miasta jestem.

    A tak, w tym sie zgodzę, ale to nie dokładność rzedu metrów.

  • 38. Data: 2009-05-03 07:00:08
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > A tak, w tym sie zgodzę, ale to nie dokładność rzedu metrów.

    blad pomiaru wynosi od kilkunastu metrow do kilku km
    zalezy od gestosci bts/nodeB oraz rodzaju terminala

  • 39. Data: 2009-05-03 07:39:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 May 2009 14:28:05 -0700 (PDT), arek wrote:

    >Naoczna. Spojrzalem na mape i trafil +/- kilkanascie metrow.
    >Nie twierdze, ze to nie byl szczesliwy traf, ale tak to
    >na mapce wygladalo.

    No to przespaceruj sie 100m w bok i sprawdz jeszcze raz.

    J.

  • 40. Data: 2009-05-03 07:42:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 May 2009 18:57:44 +0000 (UTC), Olgierd wrote:
    >To nie są dane z GPS, to są dane z systemu GSM.
    >Jak ma gromadzić? Nie wiem; ale wiem, że jest dyrektywa, która nakłada na
    >operatora taki obowiązek (w Polsce jeszcze nie implementowana).

    Ktora to dyrektywa ?

    Bo uzytecznosc tak malo dokladnych danych wydaje sie na tyle mala ze
    EU chyba nie powinna sie tym zajmowac.

    Szukanie zaginionych ?

    J.