  • 41. Data: 2009-05-03 12:18:50
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gtjfdn$r3i$1@news.onet.pl...
    > blad pomiaru wynosi od kilkunastu metrow do kilku km
    > zalezy od gestosci bts/nodeB oraz rodzaju terminala

    Ja to wiem, Ty to wiesz - pomóż przekonać oponentów. Od początku przecież
    walczę tu z poglądem, jakoby to działało z dokładnością do metrów. Na
    podstawie tego namiaru można określić dzielnicę, miejscowość, ale już nie
    konkretny budynek, chyba, że to będzie jakieś pustkowie i w grę wchodzi
    jeden konkretny obiekt. Oczywiście służby specjalne (a i bardzie
    zaawansowany amator z pojęciem) może w odniesieniu do pojedynczego telefonu
    namierzyć go z dokładnością do kilku metrów stosując odpowiednie metody
    (przykładowo skaner i antenę kierunkową), ale w żadnym wypadku nie da się
    tej metody stosować do wszystkich abonentów.

    Poza tym co innego zapisywać w logach zapisać numer anteny i szczelinę
    czasową, co daje jeden rekord na kilka minut w wypadku jazdy samochodem, a
    jak ktoś śpi czy jest u znajomych, to jeden rekord na kilka godzin, a co
    innego zapamiętywać track co kilka sekund. Po prostu to zmiana ilościowa
    danych. Przecież łatwo policzyć, że to będzie kilka rzędów wielkości więcej
    rekordów, a i same rekordy zamiast trzech zmiennych (czas, antena,
    szczelina) - z których antena, to liczby naturalne 1..3, a szczelina, to
    liczba naturalna góra kilkadziesiąt - mamy rekord składający się z trzech
    zmiennych, w których szerokość i długość geograficzna to liczby rzeczywiste
    (nie wiem, czy nie podwójnej precyzji zresztą).

    Nie zapominajmy o tym, że nawet GPS daje błąd skutkujący tym, że jak
    zostawisz w jednym miejscu urządzenie, to ono "wędruje" po okolicy. Te
    błędy mogą być od kilku metrów do kilkudziesięciu metrów. Gdy zapisujemy
    zgrubnie pozycję nie ma to znaczenia, ale jak zaczniemy to czynić z
    dokładnością do kilku metrów, to co pomiar, o nowy rekord wyjdzie.

    Reasumując, w mojej ocenie przede wszystkim nie da się obecnie tego zrobić
    z przyczyn czysto technicznych. O prawnych, etycznych i zdroworozsądkowych
    już nie wspominając.

  • 42. Data: 2009-05-03 13:08:16
    Temat: Re: Będziemy œledzeni
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 03 May 2009 09:42:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ktora to dyrektywa ?
    >
    > Bo uzytecznosc tak malo dokladnych danych wydaje sie na tyle mala ze EU
    > chyba nie powinna sie tym zajmowac.

    Wuj ich wie po co im to.
    Art. 5 dyrektywy EU z 15 marca 2006 r. 2006/24/WE w sprawie zatrzymywania
    generowanych lub przetwarzanych danych w związku ze świadczeniem ogólnie
    dostępnych usług łączności elektronicznej lub udostępnianiem publicznych
    sieci łączności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 43. Data: 2009-05-03 13:15:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 14:18:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >walczę tu z poglądem, jakoby to działało z dokładnością do metrów. Na
    >podstawie tego namiaru można określić dzielnicę, miejscowość, ale już nie

    Rownoczesnie wchodzi okreslanie pozycji do celow wzywania pomocy,
    i tu celem jest jednak dokladnosc metrowa.

    I kto wie jak to rozwiaza i jak sie skonczy - ale jest mozliwe ze
    operator bedzie mial namiary na telefon nie gorsze niz co pol godziny
    i z dokladnoscia do metrow..

    >Poza tym co innego zapisywać w logach zapisać numer anteny i szczelinę

    Dasz dwie anteny, bedziesz dekodowal/ustawial faze i bedziesz mial
    dokladniejszy kat, a przy okazji dodatkowa funkcjonalnosc - wiec sie
    przyjmie/wymusza. Chocby z uwagi na wymogi ograniczenia emisji
    elektromagnetycznej - lepszy bedzie BTS z antena kierunkowa o szybko
    przelaczanym kierunku w pozadana strone.

    >Reasumując, w mojej ocenie przede wszystkim nie da się obecnie tego zrobić
    >z przyczyn czysto technicznych. O prawnych, etycznych i zdroworozsądkowych
    >już nie wspominając.

    Poslow kwestie techniczne moga nie interesowac - ma byc tak zrobione i
    juz :-)

    J.

  • 44. Data: 2009-05-03 15:00:12
    Temat: Re: Będziemy ?ledzeni
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 May 2009 13:08:16 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

    >Wuj ich wie po co im to.

    Napisali ze w celu "scigania, wykrywania i karania powaznych
    przestepstw" :-)

> [...]
    >generowanych lub przetwarzanych danych w związku ze świadczeniem ogólnie
    >dostępnych usług łączności elektronicznej lub udostępnianiem publicznych

    No, jak jest dyrektywa to w zasadzie przepadlo.
    Chociaz .. wybory do Europarlamentu blisko :-)

    Ale .. tenze art 5 nakazuje zapisywac Cell ID tylko w przypadku
    anonimowych prepaidow. O zadnej dokladniejszej lokalizacji nie ma
    mowy. I czas nie krocej niz pol roku, nie dluzej niz dwa lata.

    A tak swoja droga .. czyzby w Niemczech juz weszla w zycie ?
    Ostatnio mi paszport spisywali przy korzystaniu z hotelowego WiFi ..

    J.

  • 45. Data: 2009-05-03 18:19:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > I kto wie jak to rozwiaza i jak sie skonczy - ale jest mozliwe ze
    > operator bedzie mial namiary na telefon nie gorsze niz co pol godziny

    Jednorazowe ustalenie pozycji i przesłanie jej do odpwoiednich służb, to
    trochę inne zagadnienei, niż ciągłe monitorowanie wszystkich abonentów. A i
    tu dokładnośc do kilkudziesięciu metrów poinna wystarczyć.

> [...]
    > elektromagnetycznej - lepszy bedzie BTS z antena kierunkowa o szybko
    > przelaczanym kierunku w pozadana strone.

    Nierealne. Przecież jeden BTS jednoczesnie obsługuje wiele telefonów.

    > Poslow kwestie techniczne moga nie interesowac - ma byc tak zrobione i
    > juz :-)
    > J.

    No to nikt nie bedzie sie do tego stosował, bo nie ma sądu, który ukaże
    kogoś za niezrobienie czegoś nakazanego ustawą, czego zrobić się nie da.

  • 46. Data: 2009-05-03 18:53:12
    Od: "Wiesiaczek" <c...@v...pl>

    [...]
    > No to nikt nie bedzie sie do tego stosował, bo nie ma sądu, który ukaże
    > kogoś za niezrobienie czegoś nakazanego ustawą, czego zrobić się nie da.

    Ukaże? Niezrobienie?
    Nie katuj czytelników, zainwestuj w słownik!

    --
    Pozdrawiam - Wiesiaczek

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

  • 47. Data: 2009-05-03 18:59:36
    Od: Chris BOROWIAK <c...@b...pl>

    Użytkownik Wiesiaczek napisał:

    > Ukaże? Niezrobienie?
    > Nie katuj czytelników, zainwestuj w słownik!

    Pierwsze słowo - jeśli chodziło o karanie, a nie ukazywanie - to
    oczywisty błąd ortograficzny.

    Natomiast ja nie widzę błędu w drugim słowie...

    KB

    --
    http://borowiak.pl

  • 48. Data: 2009-05-03 19:00:07
    Od: Jenka <y...@g...kropka.com>

    Wiesiaczek (c...@v...pl) w wiadomości
    <gtkp6q$vkl$1@news.onet.pl> napisał:

    > Niezrobienie?

    A co Ci się nie podoba w słowie niezrobienie?!
    Nie z rzeczownikami pisze się łącznie, a zrobienie jest rzeczownikiem
    (owszem odczasownikowym, ale rzeczownikiem).
    Sugerowałabym się najpierw douczyć, zanim się weźmiesz za poprawianie
    kogokolwiek.

    --
    Pozdrawiam, Jenka

  • 49. Data: 2009-05-03 20:04:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 03 May 2009 17:00:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > A tak swoja droga .. czyzby w Niemczech juz weszla w zycie ? Ostatnio mi
    > paszport spisywali przy korzystaniu z hotelowego WiFi ..

    To bardzo możliwe, Polska jest nieco do tyłu z jej implementacją, chociaż
    jakoś 2 tygodnie temu posły coś z tym robiły

  • 50. Data: 2009-05-03 20:05:31
    Od: "Wiesiaczek" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Jenka" <y...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (owszem odczasownikowym, ale rzeczownikiem).
    > Sugerowałabym się najpierw douczyć, zanim się weźmiesz za poprawianie

    "a bo mnie zmyliły..." ("Seksmisja")

    Sorki, jak się czyta wypowiedzi w sieci, to już samu można zgłupieć i
    dlatego staram się z tym walczyć.

    Swoją drogą, "zrobienie" nie jest rzeczownikiem lecz imiesłowem
    przymiotnikowym, i właśnie dlatego piszemy je łącznie, chociaż, gdy jest
    użyte w znaczeniu czasownikowym (jak w tym wypadku) dopuszcza się też
    pisownię rozdzielną.