  • 21. Data: 2018-05-08 15:05:43
    Temat: Re: Bentley....
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 May 2018 20:58:06 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Pytanie jaka jest polityka Bentleya w wypadku awarii których serwis
    > nie

    Tak mi się skojarxylo, to w Bentleyu czy Bugatti był nakaz odgórniy
    by pojazd przewożony na lawecie przez ASO zawsze był przykryty
    pokrowcem by nie było widać marki?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-05-08 15:24:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 23:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
    e.net...

> [...]
    > nie potrafia ostroznie przy galkach czyscic ...
    >
    > a wylaczyc np odkurzaczem to chyba nie tak latwo...

    > led bylby bardziej dobitny, bo by pokazywal tez napiecie ..

    > Przez lata to mnie ciekawilo jak to z tym sprawdzaniem, bo wszyscy
    > mowili, a we wstepnym raporcie ani slowa.
    > No ale w koncu napisali, ze sprawdzal sam i razem z "szefem pokładu",
    > czyli jak rozumiem stewardess.
    >
    > Jak rozumiem to sprawdzali inny bezpiecznik, ale na tym samym panelu -
    > to sie powinien rzucic w oczy nawet inny.
    >
    > Wot nauczka - wyciagnac komorke, sfotografowac, nie beda mowili, ze sie

    To nadal jest dyskusja o Bentley'u? :-) Bo tam to chyba stewardess nie
    ma na wyposażeniu? :-)))
    T.

  • 23. Data: 2018-05-08 19:31:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 07:57, p...@g...com pisze:

    > --Leda kontrolnego tez nie dal ..
    >
    > dal instrukcje ktora mowi zeby sprawdzic bezpiecznik

    Problem w tym, że akurat tego nie było w instrukcji. Jeszcze większy
    problem, że dalej niema.

    Shrek

  • 24. Data: 2018-05-08 21:41:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 08 May 2018 15:03:46 +0200, Marek napisał(a):

    > Słusznie, ale to rudzi pytanie jaka jest świadomość użytkowników
    > Bentleya ile "passata" jest w ich pojezdzie . No bo w końcu czymś
    > się kierowali wybierając Bentleya a nie Passata TDI.

    Różni się bardzo wieloma rzeczami, pewnie nawet większością rzeczy.

    Ale właśnie jeśli się da, to użycie np. wiązek, podzespołów
    elektronicznych, elementów osprzętu silnika z seryjnych modeli VW to
    doskonały pomysł - na pewno duży koncern z ogromną produkcją jest w stanie
    zaprojektować takie elementy dużo lepiej, mając do tego całe zespoły ludzi.

    Taki VW sobie wyda na R&D podzespołów np. 10mld eur rocznie to podroży ich
    samochody średnio o 1000 eur.

    Gdyby Bentley chciał zrobić to samo, to ich samochody podrożałyby o 1mln
    eur (przy 1000x mniejszej produkcji).

  • 25. Data: 2018-05-08 21:56:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Z ciekawości w którą stronę zmienia - w stronę użykownika, który nie
    > zainstalował opcji (pojawiającej się już po zakupie), czy producenta,
    > który nie zrobił tego za free i obowiązkowo w ramach akcji serwisowej?

    Dla mnie podwozie samolotu jest bardzo istotnym elementem i na pewno
    odpowiada za bezpieczeństwo pasażerów. Skoro tak, to należy zrobić
    wszystko, aby ów element był niezawodny. Jeżeli producent wie o tym, a
    pomimo tego w imię niewielkich zysków upraszcza konstrukcję, to wybacz,
    ale prosi się o kłopoty.
    Użytkownik nie musi wiedzieć o wszystkim, więc nie zwalał bym na niego
    winy. Co więcej, nawet jeżeli został poinformowany o możliwości zakupu
    takiej opcji, ale z tego nie skorzystał, to w moim przekonaniu i tak
    winny jest producent, gdyż w kwestii bezpieczeństwa nie powinno być
    opcji - nie w lotnictwie.
    Jako że grupa samochodowa, więc narzucają się analogie. Pierwsza z nich
    - poduchy.
    Kłopot w tym, że tutaj sam decydujesz o sobie, jak nie kupisz, to masz
    większe szanse na uszczerbek na zdrowiu. W lotnictwie jest inaczej,
    pasażer nie jest niczego świadomy i nie ma możliwości podjęcia
    racjonalnej decyzji. Co więcej, ryzykujesz nie tylko swoim (w znaczeniu
    załogą jako przewoźnik dokonujący zakupu maszyny w odpowiedniej
    konfiguracji) ale i cudzym życiem.
    Zresztą, poduchy są obowiązkowe już, wiec idąc tym tropem, opcja
    poprawiająca bezpieczeństwo też powinna być w standardzie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2018-05-08 22:02:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Shrek pisze:

    > Problem w tym, że akurat tego nie było w instrukcji. Jeszcze większy
    > problem, że dalej niema.
    >
    > Shrek

    Ale to jakiś absurd jest!
    W tej branży montuje się bezpieczniki (jakiekolwiek) w miejscu gdzie
    można je teczką wybić? Nawet gdyby to było oświetlenie za przeproszeniem
    sracza, to nie dał bym go w takim miejscu.
    Dlaczego nawet w samochodówce wszystkie bezpieczniki są zakryte a w
    samolocie nie? Jak dla mnie to projektował to dyletant... albo księgowy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2018-05-08 22:12:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Sam sobie próbuję wyobrazić co tam się musiało dziać na pokładzie, że dali
    > radę tego nie zauważyć.
    > Wygląda na to, że człowiek w obliczu zagrożenia jest w stanie popełnić
    > absolutnie każdy błąd, który tylko pogrąża go w niebezpiecznej sytuacji.
    >
    > Bo z raportu wygląda, że to drugi pilot sprawdzał te bezpieczniki i to
    > chyba kikukrotnie.
    >
    > Tu też nauczka - choćby nie wiem jak dokładnie ktoś coś zrobił, jeśli jest
    > to ważne, to druga osoba powinna tą czynność powtórzyć.

    No ale zaraz. To nie ma tam żadnego komputera pokładowego, żeby pokazać
    komunikat w ludzkim języku? Toć nawet mój prawie pełnoletni samochód jak
    mu żarówka się spali to raportuje. Bezpieczniki nie wiem, jeszcze żaden
    nie wyleciał, kolanem też nie wyłączyłem, bo producent dał je w
    rozsądnym miejscu a nie na podsufitce czy z tyłu oparcia, a na dodatek
    pokrywki założył :)
    A to tylko samochód - one w zasadzie nie spadają ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2018-05-08 22:30:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 22:12, Irek.N. pisze:

> [...]
    > pokrywki założył :)
    > A to tylko samochód - one w zasadzie nie spadają ;)

    Najciekawsze jest, że tam nie ma nawet kamerki, a nagrania głosowe
    notorycznie się napisują zanim zostaną zabezpieczone;)

    Shrek

  • 29. Data: 2018-05-08 22:31:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 22:02, Irek.N. pisze:

    > Dlaczego nawet w samochodówce wszystkie bezpieczniki są zakryte a w
    > samolocie nie?

    Pewnie dlatego, że w samochodzie możesz zjechać na pobocze i sprawdzić a
    w samolocie nie i dobrze by było gdyby były one serwisowalne w locie.

    Shrek

  • 30. Data: 2018-05-08 23:10:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 May 2018 21:41:00 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    > stanie
    > zaprojektować takie elementy dużo lepiej, mając do tego całe

    To jest doskonały pomysł z pkt. widzenia koncernu w imię
    maksymalizowania zysku i minimaliziwania kosztów. Natomiast z pkt.
    widzenia klienta, który w wyborze marki kieruje się tym czyś
    wyjątkowym (wykonanie, użyte materiały, unikalne rozwiązania) co wg
    jego uznania ma tylko ta konkretna marka to może poznielj czuć się
    oszukany, gdy odkryje, że zapłacił faktycznie tylko za nazwę.

    --
    Marek