-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Thu, 30 Sep 2010 16:39:16 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bezpieczeństwo samochodów SUV
References: <i7v3an$rpl$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i7v3an$rpl$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <u...@b...softax.pl>
Lines: 54
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1285857902 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20998 83.18.189.42:56508
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314372
[ ukryj nagłówki ]Pawel wrote:
> Witam
>
> Interesuje mnie są sądzicie o bezpieczeństwie samochodów typu SUV w porównaniu z
zwykłymi samochodami. Może być na przykładzie Jeep Grand Cherokee. Napiszę jak sobie
myślę. Wskażcie ew błędy w rozumowaniu:)
>
> Będę jeździł głónie po meście i czasem po najbliższej okolicy nie miejskiej. Myślę
sobie tak:
> -w zimie bezpieczniej - w poślizg trudniej będzie wpaść, na śliskiej nawierzchni
też.
Raczej głównie podjechać pod śliską górkę albo zaparkować tam gdzie np.
pług zrobił wał ze śniegu i osobówka nie ma szans wjechać. I to
faktycznie jest bonus (jeśli SUV ma istotnie wyższe zawieszenia a nie
jak niektóre tyle samo co osobówka).
Jakbyś miał napęd dołączany "na sztywno" albo stałe 4x4 ze 100% blokadą
centralnego deferencjału to wtedy faktycznie zyskuje się dodatkową
kontrolę nad nad- i podsterownością pojazdu -- ale to trzeba *dobrze*
przetrenować.
> -dziury mniej bolą,
zawiecha jest odporniejsza, koła większe -- czyli trudniej uszkodzić,
ale pojazd też bardziej buja.
> -światła kierowców mniej rażą jako że będę siedział wyżej
różnicy wielkiej się nie spodziewaj, nno może trochę.
> Myślałem jeszcze że w bezpośrednich zderzeniach też bezpiczeniej - teraz już wiem
że to różnie bywa i zależy od konkretnej konstrukcji.
Testy prawie nigdy nie uwzględniają wzajemnej wysokości zderzających się
pojazdów. Niski samochód wali w wysoki niżej -- np. przy bocznych
uderzeniach to ma znaczenie bo wbija się nie w drzwi i ludzi za nimi
tylko w podłogę (która jest sztywniejsza) i poniżej tułowia ludzi w środku.
Za to wysoki łatwiej przewrócić. Ale z drugiej storny pojazd z dużymi
kołami i bardziej terenowym zawieszeniem łatwiej opanować, gdy np. jakiś
debil wyprzedzi tobie na czołówkę i trzeba wiać na trawkę przy drodze.
>
> Czy dobrze rozumuje? A czy to co napisałem to prawda? Szczególnie mi zależy na tych
światłach oślepiających.
Ogólnie co do wielkości wnętrza, to choć wielu twierdzi że jest mniej
miejsca niż w kombiaku to czesto nie całkiem prawda -- po psortu wnętrze
SUVa jest wyższe -- więcej się zmieści pionowo, więcej miejsca nad
głową, itd.
No i zaleta jeszcze jedna: do takiego samochodu się wsiada i się z niego
wysiada a nie kładzie i wstaje ;)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML