-
Data: 2014-02-16 18:01:50
Temat: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
Od: _Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2014-02-16 16:00, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 15:26:35 +0100, _Michał napisał(a):
>
>
>> Bezpieczna prędkość zależy:
>
> Ale ta kolejność to rozumiem odwrotna? A conajmniej przypadkowa?
>
> Bo od kryterium mającego największy wpływ, do tego który ma najmniejszy to
> raczej:
>
> 7. Umiejętności kierowcy
> 5. Stan psychofizyczny kierowcy
> 6. Stan techniczny samochodu
> 4. Projektu drogi
> 8. Stanu technicznemu drogi
> 2. Warunków atmosferycznych
> 3. Opon
> 1. Zdecydowanie od konstrukcji samochodu
właśnie kryterium było od najważniejszego i już wyjaśnię dlaczego:
1. Zdecydowanie od konstrukcji samochodu
-tu jest po prostu przepaść pomiędzy modelami,
zarówno jeśli chodzi o to co można zrobić "nie ekstremalnie"
ekstremalnie ma to większy wpływ, a najbardziej jak już
przywalić w coś, różnice są z 6..8 krotne (w energii).
2. Warunków atmosferycznych
-Po prostu jak pada czy śniego/lód to cudów nie ma
i nawet dobre auto na niewiele się zda, coś dobre
na dziwnej nawierzchni cały czas może skręcić lepiej
niż słabe.
3. Opon
-Kolosalne znaczenie, ale już mniejsze niż pogoda
4. Projektu drogi
-źle wyprofilowana droga i lecisz 180 na 70 i można już
się zsunąć czy wypaść...
5. Stan psychofizyczny kierowcy
-to już ma małe znaczenie, ale wciąż istotne żeby przynajmniej
ogarniał zmieniające się otoczenie i celował kierownicą pomiędzy
2 linie.
Chyba że mówimy o sytuacjach ekstremalnych gdzie trzeba unikać
zagrożenia to wtedy to ląduje na pkt 2-3 (nie 1).
Za to jak trzeba by ogarniać auto nie celując w drogę tylko
cyrk odstawiać, to już nie powiedział bym że to prędkość
bezpieczna tylko trochę ponad.
6. Stan techniczny samochodu
-To ma już bardzo małe znaczenie, chyba ze mówimy ze mamy
koła na 2 z 5 śrubach i to nie dokręconych, ale generalnie
jakoś tam ogarnięty największy trup i tak jeździ lepiej
niż zadbane ale minimalnie gorsze auto.
7. Umiejętności kierowcy
-Bez znaczenia, chyba ze sytuację ekstremalne (czytaj ponad prędkość)
8. Stanu technicznemu drogi
-To już absolutnie bez znaczenia, po prostu widać po czym jedziesz
a dziury przy większych prędkościach nie mają żadnego znaczenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 18:45 Tomasz Pyra
- 17.02.14 00:32 John Kołalsky
- 17.02.14 10:45 BaX
- 20.02.14 09:38 Trybun
- 20.02.14 23:01 John Kołalsky
- 21.02.14 21:42 Trybun
- 22.02.14 01:09 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=