  • 1. Data: 2016-01-20 17:58:17
    Temat: Boot Device Menu - jak uaktywnić?
    Od: "Zygmunt" <n...@s...pl>

    W moim starym komputerze po naciśnięciu
    zaraz po starcie klawisza F8 wyświetla się
    Boot Device Menu, czyli lista dysków i innych
    napędów gdzie mogę wybrać z którego z nich
    ma być uruchomiony system operacyjny.

    To nie działa na innym, ale tak samo starym
    komputerze mojej koleżanki, gdzie zamiast tego
    menu pokazuje się od razu możliwość wyboru
    trybu awaryjnego.
    Jej komputer jest wyposażony w:
    płytę główną ASUS P4PE-X/SE EAYZ
    BIOS Award ACPI BIOS Revision 1006.
    Próbowała także z naciskaniem zaraz po starcie
    Esc zamiast F8, ale nie wywołało to żadnej
    reakcji.

    Podobno zmieniając jakieś ustawienie w BIOSie
    można spowodować że ta funkcja będzie aktywna.

    Jak to zrobić? Chciałbym jej pomóc.

    Pozdrowienia
    Zygmunt

  • 2. Data: 2016-01-20 20:24:48
    Temat: Re: Boot Device Menu - jak uaktywnić?
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 17:58, Zygmunt pisze:

    > Podobno zmieniając jakieś ustawienie w BIOSie
    > można spowodować że ta funkcja będzie aktywna.
    >
    > Jak to zrobić? Chciałbym jej pomóc.

    Do BIOSu to przeważnie się wchodzi przez naciśnięcie F2 lub Del podczas
    startu. Sporadycznie chyba było też F10 gdzieś kiedyś, ale stary jestem
    i nie pamiętam. ;)

    --
    pzdr
    mahe

  • 3. Data: 2016-01-20 20:28:13
    Od: "Zygmunt" <n...@s...pl>

    Użytkownik "mahe" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Do BIOSu to przeważnie się wchodzi przez naciśnięcie F2 lub Del podczas
    > startu. Sporadycznie chyba było też F10 gdzieś kiedyś, ale stary jestem i
    > nie pamiętam. ;)

    Nie pytałem o to jak wejść do BIOsu tylko co i jak zmienić
    (po wejściu).

    Zygmunt

  • 4. Data: 2016-01-20 20:37:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2016 17:58:17 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Jej komputer jest wyposażony w:
    > płytę główną ASUS P4PE-X/SE EAYZ
    > BIOS Award ACPI BIOS Revision 1006.

    Nie słyszałem żeby można było w BIOS włączyć bootmenu. Ale przecież
    podczas POST bios wypisuje listę klawiszy funkcyjnych, wystarczy
    zatrzymać i przeczytać :)
    --
    Jacek
    -Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

  • 5. Data: 2016-01-20 21:18:09
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 20:28, Zygmunt pisze:

    > Nie pytałem o to jak wejść do BIOsu tylko co i jak zmienić
    > (po wejściu).

    https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=bios+award+kolej
    no%C5%9B%C4%87+bootowania

    1szy i 2gi link zajrzyj.

    --
    pzdr
    mahe

  • 6. Data: 2016-01-20 21:22:39
    Od: mahe <m...@g...pl>

> [...]
    > reakcji.
    >
    > Podobno zmieniając jakieś ustawienie w BIOSie
    > można spowodować że ta funkcja będzie aktywna.

    jeśli natomiast chodzi Ci o każdorazowe wyświetlanie bootmenu to
    ustawiasz to w systemie operacyjnym.

    --
    pzdr
    mahe

  • 7. Data: 2016-01-20 22:10:08
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Zygmunt" napisał:

    > Jak to zrobić? Chciałbym jej pomóc.

    Przyśli ją do mnie to jej pomogę. Coraz głupsze pytania na tej grupie. Co kogo
    obchodzi,żr masz koleżankę? Ewentualnych chętnych do udzielenia Ci wskazówek
    interesuje typ płyty głównej i wersja BIOS.

    Pzdr

  • 8. Data: 2016-01-20 23:37:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie słyszałem żeby można było w BIOS włączyć bootmenu. Ale przecież
    > podczas POST bios wypisuje listę klawiszy funkcyjnych, wystarczy
    > zatrzymać i przeczytać :)

    Sporo takich biosów jest. Opcja "Boot menu on start" czy podobnie.
    Z reguły miewają taką opcję płyty serwerowe.

    Instrukcje (opisy klawiszy funkcyjnych POST) można wyłączyć.

    A wejście w BootMenu jest różne: od F5 do F12. W laptopach bywały też
    kombinacje klawiszy lub dedykowane klawisze - np. ThinkVantage w Lenovo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2016-01-20 23:40:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 21:22, mahe pisze:

    > jeśli natomiast chodzi Ci o każdorazowe wyświetlanie bootmenu to
    > ustawiasz to w systemie operacyjnym.

    Czytaj dokładnie: nie "boot menu" tylko "boot device menu".

    W systemie operacyjnym można to zrobić przez lilo czy grub dla linuksów,
    lub np. VistaBootMenu dla Win7 czy podobnych - ale najczęściej tylko dla
    znanych nośników.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-01-21 22:06:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-20 20:37, Jacek Maciejewski wrote:
    > Nie słyszałem żeby można było w BIOS włączyć bootmenu. Ale przecież
    > podczas POST bios wypisuje listę klawiszy funkcyjnych, wystarczy
    > zatrzymać i przeczytać :)

    Prawde mówiąc zatrzymanie biosu to okazuje się wiedza tajemna.
    Miszczowie z serwisu komputerowego otworzyli szczęki jak im pokazałem na
    klawiaturze przycisk pause. Coś koło 10 lat składali złom.