  • 1. Data: 2016-01-15 08:33:04
    Temat: tomograf
    Od: t...@p...onet.pl

    córce zostały zrobione 2 prześwietlenia klatki piersiowej tomografem. Mam następujące
    pytania:
    1/ czy ja mogę na domowym PC obejrzeć te prześwietlenia?
    2/ jeżeli tak to jakim programem mam się posłużyć i ew skąd go wziąć / ściągnąć/?
    Będę wdzięczny za pomoc , sprawa jest dla mnie b. ważna
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-01-15 08:46:11
    Temat: Re: tomograf
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_@_here_go2.pl>

    On 2016-01-15 08:33, t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > 2/ jeżeli tak to jakim programem mam się posłużyć i ew skąd go wziąć / ściągnąć/?
    > Będę wdzięczny za pomoc , sprawa jest dla mnie b. ważna

    Nie ta grupa...
    ...ale może to zadziała:
    http://www.radiantviewer.com/pl/

    SM

  • 3. Data: 2016-01-15 09:20:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2016 23:33:04 -0800 (PST), t...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > 1/ czy ja mogę na domowym PC obejrzeć te prześwietlenia?
    IMO tak.
    > 2/ jeżeli tak to jakim programem mam się posłużyć i ew skąd go wziąć / ściągnąć/?
    Kiedy niedawno robiłem sobie prześwietlenie, płyta po włożeniu do
    czytnika sama się otwierała, w jakiejś aplikacji która też na płycie
    była.

    --
    Jacek
    -Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

  • 4. Data: 2016-01-15 10:45:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > płyta po włożeniu do
    > czytnika sama się otwierała, w jakiejś aplikacji która też na płycie
    > była.
    Potwierdzam, tylko, że trzeba było uruchomić program ręcznie.

    Robert

  • 5. Data: 2016-01-15 11:08:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-15 o 08:33, t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > 2/ jeżeli tak to jakim programem mam się posłużyć i ew skąd go wziąć / ściągnąć/?
    > Będę wdzięczny za pomoc , sprawa jest dla mnie b. ważna
    Tak jak koledzy pisali: jeśli wyniki dostałeś w formie elektronicznej
    (na płycie CD) to zapewne jest tam też jakaś forma przeglądarki. Weź pod
    uwagę, że badanie jest zlecane przez lekarza, który może nie wiedzieć,
    gdzie badanie wykonasz, a więc także na jakim sprzęcie. Później musisz
    do niego wrócić z wynikami, logika podpowiadałaby więc, że lekarz musi
    dostać przeglądarkę, żeby mógł na dowolnym komputerze te wyniki
    przejrzeć. Oczywiście nasza służba zdrowia, jak zresztą i inne publiczne
    instytucje, nie zawsze działa zgodnie z logiką ;-)

    Maciek

  • 6. Data: 2016-01-15 11:13:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-15 o 11:08, Maciek pisze:
> [...]
    > przejrzeć. Oczywiście nasza służba zdrowia, jak zresztą i inne publiczne
    > instytucje, nie zawsze działa zgodnie z logiką ;-)
    PS: Może dodam jeszcze taki przykład: parę lat temu przyszedłem do
    lekarza z wynikami prześwietlenia na płycie CD. Na płycie była na
    szczęście dołączona przeglądarka (choć zdjęcia o ile pamiętam były też w
    formie JPG'ów), ale problem był innego rodzaju. "Ojej. Nie ma pan
    wyników na kliszy, bo ja nie mam komputera". Na szczęście wracałem z
    roboty z laptopem pod pachą, więc problem się rozwiązał :->

    Maciek

  • 7. Data: 2016-01-15 11:15:44
    Od: t...@p...onet.pl

    W dniu piątek, 15 stycznia 2016 10:45:43 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Potwierdzam, tylko, że trzeba było uruchomić program ręcznie.
    >
    > Robert

    faktycznie uruchomiło się. Widok nieciekawy. # internistów nie słyszało nic
    niepokojącego w płucach a w szpitalu "spuścili" 4 l płynu. Niestety jest jeszcze guz
    i boję się że to jest wyrok

  • 8. Data: 2016-01-15 12:04:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-15 o 11:15, t...@p...onet.pl pisze:
    > boję się że to jest wyrok
    Wspomnisz moje słowa i za jakiś czas napiszesz, że wszystko jest ok. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2016-01-15 12:12:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 15 Jan 2016 11:13:13 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > wyników na kliszy, bo ja nie mam komputera". Na szczęście wracałem z
    > roboty z laptopem pod pachą, więc problem się rozwiązał :->

    Taaa. A laptop na pewno ma matrycę pozwalającą poprawnie wyświetlić pliki
    zapisane zgodnie ze standardem DICOM part 14...

    [ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
    [ sprzykrzy... (Oscar Wilde) ]

  • 10. Data: 2016-01-15 13:00:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-01-15 o 12:12, Przemysław Ryk pisze:

    > Taaa. A laptop na pewno ma matrycę pozwalającą poprawnie wyświetlić pliki
    > zapisane zgodnie ze standardem DICOM part 14...

    Biorą pod uwagę opcję brak jakiegokolwiek komputera i pierwszy lepszy
    laptop, to i tak w tym wypadku jest skok jakościowy o 100%.

    A poza tym, to w ilu gabinetach lekarskich, prywatnych i nie tylko
    widziałeś dedykowane monitory?
    W pracowaniach radiologicznych, to i owszem widuje, ale w zwykłych
    gabinetach, to zapomnij. Jak to publiczny szpital, to na ogół brak
    pieniędzy, jak prywatny gabinet, to często gęsto najważniejszy jest
    laptop z ogryzkiem.