  • 1. Data: 2016-01-16 15:03:26
    Temat: oszczedny serwer plikow - minipc x86 do 200zl (max 5W)
    Od: bucz <s...@a...pl>

    szukam czegos pod domowy serwer plikow ze zlaczem sata
    niestety wiekszosc wynalazkow routeropodobnych odpada gdyz che miec na
    tym architekture procka pod "normalny" system x86
    co mozecie polecic
    nie interesują mnie parametry wystarczy ze nie bedzie prądożerne

  • 2. Data: 2016-01-16 16:45:08
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 16/01/2016 14:03, bucz wrote:
> [...]
    > co mozecie polecic
    > nie interesują mnie parametry wystarczy ze nie bedzie prądożerne

    Powiem krótko - zapomnij. Nie w tej cenie, albo nie x86.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 3. Data: 2016-01-16 18:02:46
    Od: bucz <s...@a...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 16:45, Michal Lukasik pisze:

    > Powiem krótko - zapomnij. Nie w tej cenie, albo nie x86.

    nawet cos z uzywki?

    wiem ze stare alixy mozna kupic za 100-150zl tylko nie maja sata...
    http://www.mini-box.com/ALIX-boards

  • 4. Data: 2016-01-16 19:16:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-01-16 o 18:02, bucz pisze:

    > nawet cos z uzywki?
    >
    > wiem ze stare alixy mozna kupic za 100-150zl tylko nie maja sata...
    > http://www.mini-box.com/ALIX-boards

    Coś takiego:
    http://allegro.pl/dell-fx160-intel-atom-230-1-6ghz-1
    gb-1gb-gw12-fv23-i5905462352.html
    http://allegro.pl/hp-dc7900-usff-usdt-2x2-93ghz-4gb-
    160gb-rw-fv-gw-i5919765605.html

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-01-16 21:28:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2016 o 18:02, bucz pisze:

    > nawet cos z uzywki?
    >
    > wiem ze stare alixy mozna kupic za 100-150zl tylko nie maja sata...
    > http://www.mini-box.com/ALIX-boards
    a jak zastosujesz "przelotkę"? Czy można tam wstawić jakąś kartę pci?

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-01-16 22:13:25
    Od: bucz <s...@a...pl>

    > a jak zastosujesz "przelotkę"? Czy można tam wstawić jakąś kartę pci?

    pewnie by sie dalo przez jakas przelotke
    problemem jest to ze tam nawet USB nie ma tylko port mpci, a to nieco
    komplikuje wszystko

  • 7. Data: 2016-01-16 22:14:51
    Od: bucz <s...@a...pl>

    > Coś takiego:
    > http://allegro.pl/dell-fx160-intel-atom-230-1-6ghz-1
    gb-1gb-gw12-fv23-i5905462352.html

    > http://allegro.pl/hp-dc7900-usff-usdt-2x2-93ghz-4gb-
    160gb-rw-fv-gw-i5919765605.html

    jednordzeniowy atom w 5W sie nie zmiesci

  • 8. Data: 2016-01-16 23:09:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2016 o 22:13, bucz pisze:

    > pewnie by sie dalo przez jakas przelotke
    > problemem jest to ze tam nawet USB nie ma tylko port mpci, a to nieco
    > komplikuje wszystko

    ja też chciałem tanio zrobić router z windowsem xp. ale nie aż tak
    energooszczędny. mnie udało się to zrobić na starym laptopie, ale mam
    konsumpcje około 20 wat. może spowolnienie procka i dysk ssd, obniżyłyby
    to znacznie, ale to nie bardzo jest uzasadnione ekonomicznie. JEdnak za
    pierwszym razem nie udało mi się osiągnąć sukcesu, bo stary celeron był
    tak wolny, ze nie dał rady obsłużyć modemu LTE wpiętego do usb. (znaczy
    obsługiwał, ale działało to za wolno) Więc zastanów się czy owe 5 wat,
    nie zabije Twojego projektu. JEszcze jeden pomysł. a moze eeePC bez
    ekranu, sieciówki, modemu, wifi?

    ToMasz

  • 9. Data: 2016-01-17 00:16:51
    Od: bucz <s...@a...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 23:09, ToMasz pisze:
    > , sieciówki, modemu, wifi?

    linux pojdzie na "wszystkim"

    mialem kiedys EEE ale tam nie bylo miejsca na dysk
    tylko wbudowana "karta 8GB"

  • 10. Data: 2016-01-17 10:02:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-16 15:03, bucz wrote:
    > tym architekture procka pod "normalny" system x86

    Z ciekawości: dlaczego? To ograniczenie eliminuje wszystkie rozwiązania.