-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.
ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<6123547b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<6443197385$20210823135149@squadack.com>
<612395a7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<sg052i$9mb$2$Cav@news.chmurka.net>
<61239a2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<6820917477$20210823180618@squadack.com>
<612484ff$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<u...@4...net>
<6124b0c1$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<1chwfke1f70i6$.1uc4ydwylpx1a$.dlg@40tude.net>
<6124bddc$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<4rwscpl7ar8e$.srbiqlmj7fdl.dlg@40tude.net>
<6124d295$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<vc021rrov0ou$.1iaxygua6qqhm.dlg@40tude.net>
<6124dbc7$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<sg2nfo$qgh$2$Cav@news.chmurka.net>
<6124e486$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<sg2p9p$rkl$1$Cav@news.chmurka.net>
<6124eaef$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<6127bcda$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<61287f9a$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Fri, 27 Aug 2021 08:31:06 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.13.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <61287f9a$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 35
Message-ID: <612886aa$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1630045866 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 24051 83.142.196.21:57047
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3555
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696469
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.08.2021 o 08:00, Dominik Ałaszewski pisze:
>> Czyli po 20 latach zwracają się nakłady. I zostajesz ze zużytą
>> instalacją (o ile miałeś szczęście i szlag jej wcześniej nie trafił)
>
> Producenci chwalą, że 50 lat pożyją, a po 25 będą mieć 80% początkowej
> sprawności. Ale przekonamy się za 50 lat.
Producenci to różnie dziwne rzeczy opowiadają. Falownik dajmy na to 50
lat? Bez jaj - po 50 latach to zwykłe gniazdko, gdzie nic nie ma nadaje
się tylko do wymiany i ma wartość ujemną - bo jakby go nie było to
wystarczy założyć nowe a tak to trzeba stare zdemontować i zutylizować;)
Z rzeczy które działają po 50 latach to budynki (ale pod warunkiem
remontów) słynne EN57 (popularnie zwane kiblem) ale po naprawach
głównych i B52 (tak samo jak kibel). Rozejrzyj się dookoła i znajdź w
ciągu 30 sekund rzecz co ma pół wieku i podziel się co to jest;)
> A być może za 5 lat będą już dostępne panele o dwukrotnie większej
> sprawności, kto wie? :-)
Co dodatkowo sprawi, że po 20 latach te co ma koń na dachu będą gówno
warte. Czyli to inwestycja typu obligacja 20 lat, zero procent, tylko
wypłacamy 1/20/12 co miesiąc. No chyba że coś jebnie, albo sprzedawca
przekoloryzował, to wtedy trzeba dopłacić:P
> Generalnie _jak dla mnie_ PV wydaje się słabą _inwestycją finansową_
> (bez dotacji). Zbyt długi okres i naprawdę wiele się może wydarzyć
> w tym czasie.
Bez dotacji to w praktyce inwestycja o ujemnej stopie zwrotu.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.21 08:45 Shrek
- 27.08.21 08:49 Shrek
- 27.08.21 08:54 Shrek
- 27.08.21 10:00 Tomasz Gorbaczuk
- 27.08.21 11:29 Shrek
- 27.08.21 12:01 Tomasz Gorbaczuk
- 27.08.21 13:38 Shrek
- 27.08.21 13:43 Janusz
- 27.08.21 13:50 Shrek
- 27.08.21 14:19 J.F
- 27.08.21 14:39 Dominik Ałaszewski
- 27.08.21 14:51 Janusz
- 27.08.21 15:02 Shrek
- 27.08.21 15:04 Dominik Ałaszewski
- 27.08.21 15:07 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=
- 2025-07-29 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=