  • Data: 2010-11-09 21:35:12
    Temat: Re: CSS - stosowanie tabel w layoutach
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-09 10:33, Michał Gancarski pisze:
    > On Tue, 09 Nov 2010 10:19:28 +0100, Marek wrote:

    > Tu nie chodzi o "proste" layouty. Możesz podać przykład takiego, w którym
    > trzeba zniekształcać kolejność?

    Nie "trzeba" gdyż to określa zabieg celowy lecz "tak się dzieje". Obrazowo:

    Bez CSS tekst 2 będzie jako pierwszy.

    > Nie. Mały ekran to nadal mały ekran i mniejsza rozdzielczość. Nie zmieni
    > tego nawet najnowocześniejsza przeglądarka.

    U siebie w telefonie mam wyświetlacz mały tj. 640 x niewiele (nie
    pamiętam). Widzę fragment normalnej strony nawet z Flashami. Palcem ją
    przesuwam, oddalam, przybliżam. CSS jest chyba w pełni interpretowany. W
    niczym to nie przeszkadza przecież. W poprzednim telefonie 2 lata temu
    miałem podobnie choć wtedy jeszcze nie było dotykowych. Jakoś nawet nie
    pomyślałem o tym aby chcieć oglądać to w wersji bez CSS lub tekstowej.

    > Tu chodzi nie o to by
    > wyświetlić stronę tak jak na desktopie, tylko by wyświetlała się tak by
    > jesz ją można było wygodnie użyć.

    > "Klasyczny" tzn. jaki?

    Taki jak w zdaniu niżej wyjaśniłem. Opiszę może innymi słowami.
    Nie posiadający specjalnego przeznaczenia (np. WAP - tylko mobilne albo
    bankowość - dobrze uwzględnić mobilne, a może jeszcze coś)

    > Ponownie - to nie ma nic wspólnego z "prowizorycznymi" przeglądarkami.
    > Wręcz przeciwnie.

    Prognozujesz, że takich urządzeń nie potrafiących wyświetlić pełnej
    szaty będzie przybywało? Hmmm... ja obserwuję dokładnie odwrotną
    tendencję. Nowsze np. telefony coraz częściej mają pełne przeglądarki.

    > Trochę nie rozumiem przykładu. Tzn. nie wiem konkretnie co masz na myśli.

    Zostawmy to. To mało istotne w naszej dyskusji. Niepotrzebnie zrodzi
    poboczny wątek.

    > Trójkolumnowego layoutu? Nie mogę dyskutować nie widząc kodu i tego co na
    > co się zmienia.

    ok

    Za pomocą CSS nie przerobisz tego na:

    W praktyce zawsze trzeba ingerować w HTML. Wyjątki stanowią sztywne
    serwisy, które zawsze będą miały takie same sekcje, w których być może
    tło się jedynie będzie zmieniać. Nie zrobisz np. ze strony głównej WP
    sklepu internetowego zmieniając tylko CSS. A taką różnorodność przerabiam.

    > Ale czy ja o czymś takim piszę?

    Tak to właśnie odebrałem - że strona powinna być tak zrobiona aby za
    pomocą CSS można było ją zmienić w każdą inną.

    > A jest dziś jeszcze w ogóle sens w robieniu flashowych, animowanych galerii
    > zdjęć? To samo przez się brzmi podejrzanie.

    Dlaczego podejrzanie? :-) Flash chyba do takich celów służy. Mamy mało
    miejsca, chcemy pokazać dużo i do tego ciekawiej niż czysty HTML pozwala
    - wtedy Flash.

    > No ja tu węszę błędne decyzje już na poziomie wyboru technologii. Dało się
    > tam chociaż linkować do konkretnego zdjęcia w galerii?

    Wszystko się da zrobić. Mówisz o linku HTML'owym po to aby Google go
    widziały czy o linku w sensie wykonywanej akcji "klik -> reakcja"?

    Jeśli o to pierwsze, to te zdjęcia z galerii prowadziły do kart
    katalogowych eksponatów, gdzie były już osadzone tradycyjnie. Dojście do
    tych miejsc jest również w "tradycyjny" sposób bo to tylko forma
    szybkiego przewodnika.

    Na czym błąd Twoim zdaniem polega bo nawet nie jestem w stanie domyślić
    się toru rozumowania. :-)