  • Data: 2009-07-27 19:15:25
    Temat: Re: Całkowanie numeryczne - reaktywacja
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h4kt57$sc$...@i...gazeta.pl...
    > Jakie w ogóle stosuje się kryteria oceny metod całkowania?

    Bardzo dobre pytanie!

    Ja założyłem coś mniej więcej takiego:

    1. Kwadratury numeryczne muszą zgadzać się z całkami liczonymi analitycznie
    (jak się da to sprawdzić);

    2. Jeżeli potrafię wskazać, że wyniki będą za małe/za duże przez same
    poogladanie algorytmu (istnieją systematyczne błędy) - to nie jest to dobra
    metoda;

    3. Wraz ze wzrostem nakładów na obliczenia (czas, pamięć, liczba równolegle
    pracujących CPU, wzrost precyzji) powinna rosnąć dokładność;

    4. Jeżeli mamy 2 metody i obie dają dla kroków h1, h2 wyniki takie same, nie
    zmieniające się już przy dalszej redukcji kroków, ale h1 >> h2 ....

    ... to metoda 1 jest lepsza, bo daje to samo co metoda 2 - ale mniejszym
    nakładem pracy, szybciej, zużywając mniej lasów tropikalnych etc.

    slawek