  • 61. Data: 2013-01-24 10:01:47
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    W dniu 2013-01-24 09:49, Janko Muzykant pisze:

    > Bo to taki Zenit. Tam było naprawdę 58, w wizjerze jakieś 80, a na
    > skutek nieszczelności brzegi filmu do skadrowania proporcjonalnie z siłą
    > docisku klapy :)
    >
    > Ale już serio - 50mm na cropie zachwyca początkujących, lecz jest
    > niepraktyczne.

    No to jestem początkujący - 50 mm w Pentaxie służy mi praktycznie do
    wszystkiego.
    Inna sprawa, że to znakomity obiektyw.

    --
    J.R.

  • 62. Data: 2013-01-24 10:09:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-24 10:01, J.R. pisze:
    > No to jestem początkujący - 50 mm w Pentaxie służy mi praktycznie do
    > wszystkiego.

    To po prostu łatwy obiektyw. Każdy kadr jest ładny :)

    > Inna sprawa, że to znakomity obiektyw.

    A wynika to głównie z właściwości fizycznych: przy takich polach krycia
    i ogniskowych niewiele trzeba, żeby mieć dobrą jakość.

    --
    pozdrawia Adam
    /poniedziałek - raj utracony, kompilacja nieszczęść, spektralna szarość

  • 63. Data: 2013-01-24 10:11:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości grup

    > No to chyba jasno pokazuje ile wiesz, bo przez dziesiątki lat ludzie mieli
    > aparat z samym standardem i robili tym zdjęcia. Nie mieli 75 mm i nie
    > mieli
    > zooma, tylko mieli 50 mm na małym obrazku.

    Pisałem o tym - kiedyś zoomy były znacznie gorsze od stałek to i ludzie
    używali stałek.

    Kiedyś ludzie jeździli powozami uważasz że teraz też każdemu należy
    proponować powóz?

    W standardowych sytuacjach jak wycieczki, zwiedzanie, spacery , imprezy
    rodzinne gdy już mamy dobrego zooma, a stałka ma być drugim szkłem jaką
    według ciebie ekwiwalent 50 ma przewagę nad portretówką? Jeśli ktoś ma dwa
    zoomy od odpowiednika 28 do 300/400mm to w jakiej sytuacji będzie chciał
    mieć mniejszą głębię ostrości? IMO przy portretach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 64. Data: 2013-01-24 10:17:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości grup

    > Co to za standardowy zestaw bez standardu? Do szkoły.

    Standardowy w znaczeniu najczęściej spotykany.

    Jakbym był taki czepliwy jak Ty to bym Ci napisał, że nazywanie 50-tki
    standardem też jest nadużyciem. Przez lata różni ludzie różne szkła uważali
    za standardowe, ale najpopularniejszy jest jednak pogląd, że standard to
    40-kilka mm a nie 50.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2013-01-24 10:18:02
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    W dniu 2013-01-24 10:09, Janko Muzykant pisze:

    > To po prostu łatwy obiektyw. Każdy kadr jest ładny :)

    I dobrze naświetlony, 1:1.4 + stabilizacja daje.

    > A wynika to głównie z właściwości fizycznych: przy takich polach krycia
    > i ogniskowych niewiele trzeba, żeby mieć dobrą jakość.

    Niby tak, ale gdzieś czytałem, że 50/1.4 jest właściwym jedynym powodem,
    dla którego warto mieć system Pentaxa. Widać im się udał...

    --
    J.R.

  • 66. Data: 2013-01-24 10:22:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2013-01-24 09:07, Michal Tyrala pisze:
    > Bo?

    > Ale już serio - 50mm na cropie zachwyca początkujących, lecz jest
    > niepraktyczne. Do mazów, detali itp. słitaśnych ujęć. Dlatego olek rozdaje
    > 45mm za złotówkę - bo, oprócz tego, że to ogniskowe najtańsze w produkcji,
    > to jeszcze zachwycają neofitów.

    A do portretów? Co proponujesz w zamian?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 67. Data: 2013-01-24 10:51:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ergie:

    > W standardowych sytuacjach jak wycieczki, zwiedzanie, spacery , imprezy
    > rodzinne gdy już mamy dobrego zooma, a stałka ma być drugim szkłem jaką
    > według ciebie ekwiwalent 50 ma przewagę nad portretówką?

    Naturalny kąt widzenia.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 68. Data: 2013-01-24 10:52:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ergie:

    > Standardowy w znaczeniu najczęściej spotykany.

    Najczęściej spotykany to jest aparat w komórce.

    Potem kompakt za 200 zł.

    Potem superzoom 30x.

    Potem lustrzanka z dwoma kitami.

    Potem lustrzanka z dwoma kitami i najtańszą stałką - 50/1.8.

    A potem zaczynają się świadomie wybrane zestawy.

    Szczegół bez znaczenia.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 69. Data: 2013-01-24 11:00:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Bo to taki Zenit. Tam było naprawdę 58, w wizjerze jakieś 80, a na
    > skutek nieszczelności brzegi filmu do skadrowania proporcjonalnie z siłą
    > docisku klapy :)

    Zdjęcia z 85/1.8 na FF przekonują mnie, że z 50 na cropie jak najbardziej
    może być super portretówka, tylko ludzie nie mają kompletnie pojęcia, jak
    nią robić portrety. Wypełniają twarzą cały kadr, a tu kompletnie nie o to
    chodzi.

    Mnie zawsze powala to zdjęcie z Zeissa 85/1.4 na FF:

    http://img691.imageshack.us/img691/2402/aazmierozmia
    r.jpg

    I to jest portret, a nie stumilionowa głowa w kadrze.

    50/1.4 na cropie różni się co do kąta widzenia bardzo niewiele. Tyle że
    cropiarz takiego zdjęcia nie zrobi, bo on musi mieć papierową GO na oku. Po
    to przecież kupił JASNĄ STAŁKĘ.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 70. Data: 2013-01-24 11:06:21
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-24 10:11, Ergie pisze:

    > Pisałem o tym - kiedyś zoomy były znacznie gorsze od stałek to i ludzie
    > używali stałek.

    No i z tych stałek dużo częściej wybierali 50 mm jako podstawową a nie
    85 mm, jak myślisz dlaczego?

> [...]
    > dwa zoomy od odpowiednika 28 do 300/400mm to w jakiej sytuacji będzie
    > chciał mieć mniejszą głębię ostrości? IMO przy portretach.

    Ale piszemy tutaj o zoomach budżetowych, ze światłem 3.5-5.6
    najczęściej, więc przede wszystkim o światło się rozchodzi a nie o GO. W
    sytuacji gdy zoom nie wyrabia, takie 35/1.8 mm na cropie daje Ci 3 EV
    zapasu i szerszy kąt widzenia niż 50 mm na cropie, tak trudno Ci
    zrozumieć, że taka ogniskowa jest bardziej uniwersalna niż 50 mm? Z 35
    zawsze jeszcze można wykadrować, z 50 szerzej nie zrobisz.

    --
    marcin