-
Data: 2016-04-07 00:51:12
Temat: Re: Cheaptuning ma to sens?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 6 Apr 2016 15:09:25 +0200, Adam napisał(a):
> W dniu 2016-04-02 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:24:57 +0200, Adam napisał(a):
>>
>>> W dniu 2016-04-02 o 14:59, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:42:39 +0200, Adam napisał(a):
>>>>
>>>>> W dniu 2016-04-01 o 21:25, Bolko pisze:
>>>>>> Nadal samochodu nie kupiłem ale mam pytanie :)
>>>>>>
>>>>>> Czy zwiekszenie mocy o z 122 do 135 KM dla octavii ma sens?
>>>>>> I bedzie odczuwalne poza efektem placebo?
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Jeśli też zwiększy się moment obrotowy
>>>>
>>>> A to może się nie zwiększyć? :)
>>>>
>>>
>>> Reguluje się balans moc/moment.
>>> Można ustawić bardzo wysoki moment w małym zakresie obrotów, lub
>>> bardziej płaski przebieg momentu, ale w szerokim zakresie.
>>
>> No zupełnie tak nie jest
>>
>> Zwiększenie mocy w jakimś tam punkcie charakterystyki powoduje (i wynika z)
>> dokładnie takiego samego zwiększenia w tym punkcie momentu obrotowego. O
>> dokładnie taki sam stosunek.
>>
>> Dlatego jeśli ktoś powiększył o 2% moc przy 3456 obrotach, to również o 2%
>> powiększył moment obrotowy przy 3456 obrotach.
>> Nigdy więcej i nigdy mniej.
>>
>> To co piszesz to trochę tak jakbyś chciał przyspieszyć w km/h, ale nie
>> przyspieszyć w mph :)
>>
>> Moc i moment obrotowy są wielkościami w różny sposób opisującymi zdolność
>> silnika do wykonywania pracy, powiązanymi ze sobą 1:1 wzorem:
>> moment[Nm] = 9550 * moc[kW] / obroty[rpm]
>> I nigdy żaden silnik, jakichkolwiek czarów by nad nim nie odprawić, z tego
>> wzoru się nie wyłamie.
>>
>
> Jakoś mi to nie koresponduje z przykładowymi wykresami, choćby tu:
>
> http://www.gcstuning.pl/wykresy-3
Ale z którym wykresem Ci nie koresponduje?
> Ja się takimi rzeczami "bawiłem" za czasów PF125p i Maluchów. Teraz jest
> łatwiej - wystarczy przygotować mapę.
Myślę że wiele się tu skala trudności nie zmieniła - a na pewno nie
powiedziałbym że jest łatwiej.
To gdzie jest łatwo, to w silnikach doładowanych ze sterowanym
elektronicznie doładowaniem. Tu faktycznie zazwyczaj wystarczy powiedzieć
sterownikowi żeby dał większe ciśnienie doładowania i można liczyć na
znaczne przyrosty (zazwyczaj tyle na ile pozwala układ paliwowy).
Dopiero przy naprawdę dużych potrzebach trzeba zmieniać osprzęt czy
mechanikę silnika.
Natomiast w silniku wolnossącym sprawa jest trudniejsza, bo praktycznie
zacząć trzeba od mechaniki - kolektory, wałki rozrządu, zaraz za tym
sprężynki zaworowe, tłoki, korbowody itp. itd.
> Ale jestem trochę "za cienki bolek", aby dyskutować dogłębnie na ten
> temat - musiałbym doczytać. Dobrze by było też porobić parę modyfikacji
> i sprawdzić w praktyce.
O ścisłym i nierozerwalnym związku parametru wyrażanego przez moc silnika i
generowany przez niego moment obrotowy to raczej sprawdzać w praktyce nie
ma co.
Tak jak już pisałem - podobnie jakbyś chciał żeby prędkość samochodu w mph
się zwiększała, ale żeby w km/h się nie zwiększała.
Pewnie potrafisz odpowiedzieć na to pytanie bez "sprawdzania w praktyce" :)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.16 13:16 Adam
- 07.04.16 13:29 twistedme
- 07.04.16 14:31 Adam
- 07.04.16 14:48 twistedme
- 07.04.16 17:55 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
- Z innej beczki: Homologacja t3b
Najnowsze wątki
- 2025-05-05 Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- 2025-05-05 Kraków => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu
- 2025-05-05 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-05-05 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-05 Gdańsk => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.j
- 2025-05-05 Salwador
- 2025-05-05 Gdańsk => Controlling systems Consultant <=
- 2025-05-05 Czeladź => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-05 Zielona Góra => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, P
- 2025-05-05 Gdańsk => Senior Node.js Developer (Nest.js framework) <=
- 2025-05-05 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-05-05 Kraków => NMS System Administrator <=
- 2025-05-05 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-05 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-05 eMakler ?