  • Data: 2020-09-27 14:52:35
    Temat: Re: Chyba padł mi dysk
    Od: Olek <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.09.2020 00:11, Smok Eustachy wrote:

    > Wszystko mam na 2 dyskach, czyli kopie mam. Jak jeden pada to kupuje
    > drugi. Właśnie 2 tygodnie temu kupiłem. Jak sobie kupie nowy komp na
    > Ryzenie to stary zostanie do backupu.

    No i prawidłowo.

    Natomiast ciekawe rzeczy tu powypisywano - "Skoro pacjent ledwo żyje, to
    każmy mu zrobić fikołka".
    Ale jeśli DANE SĄ NAJAWŻNIEJSZE, to zaczyna się od zrzucenia obrazu
    partycji, która nie chce się zamontować.

    ddrescue /dev/sda1 plik_obrazu_na_innym_dysku mapfile_na_innym_dysku

    Jak nie widzi partycji, to się zrzuca cały dysk:

    ddrescue /dev/sda plik_obrazu_na_innym_dysku mapfile_na_innym_dysku

    Oczywiście ddrescue ma całe mnóstwo opcji, z którymi należy
    eksperymentować na danym przypadku.

    Logiczną naprawę filesystemu lub układu partycji wykonuje się dopiero
    torturując pliki obrazów, zapisane na sprawnym nośniku, a najlepiej
    dopiero ich kopie.
    --
    Olek