    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Chyba padł mi dysk
    Date: Sat, 3 Oct 2020 15:26:59 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5f7770e5$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    > Mam za sobą **setki** podobnych operacji -- nierzadko nie można

    Daleko nie szukając w przeszłości -- ostatni raz dzisiejszej nocy...

    Akurat także na nieważnych ;) danych z 13 września br. -- nie zdążyłem
    jeszcze ich nigdzie skopiować, więc ;) dane nie są ważne. Wystarczyła
    chwila, by odzyskać... Bakapuję często i chętnie, ale zazwyczaj bakapy
    służą tylko porównaniom, bo nieodzyskiwalnych danych raczej nie miewam,
    jeśli nie liczyć (też rzadkich) padnięć zapisów na partycjach systemowych
    -- te bakapy przydają się nie do sprawdzania poprawności...

    Co do systemowych -- nie reinstaluję Windows od niepamiętnych lat
    a 64W10 instalowałem tylko raz i z tej instalacji nie korzystam.

    Korzystam z 64W10 na dwóch laptopach -- kupiłem Acera w MediaExpert
    na Pietraszach chyba 08 lutego 2017 r. z zainstalowanym 64W10, który
    jedynie przysposobiłem (wywaliłem juzera sklepowego i wstawiłem siebie
    chociażby) i rozmnożyłem -- i na Acerze, i na F-S mam kopie tegoż 64W10
    zainstalowanego w sklepie... Na Acerze jest teraz 2004, która codziennie
    zawzięcie [wściekle?] aktualizuje się; na F-S mam chyba nadal 1909, która
    aktualizuje się kilka razy rzadziej niż Acerowa kopia, ale też codziennie...
    (w tych obrachunkach biorę pod uwagę tylko pomyślne aktualizacje; btw -- tych
    niepomyślnych niemal nie mam od niepamiętnych czasów, co mnie cieszy tak, jak
    przed laty rajcowało innych instalowanie kolejnych SP WXP -- na te aktualizacje
    nie miałem miejsca u siebie na mych dyskach pracujących w Athlonie)

    Ponadto na F-S mam WXP (teraz z tego korzystam i wprowadzam rewolucyjne
    zmiany) bezpośrednio na dyskach a na Acerze mam WXP jako Gościa na VBoxie
    pracującym pod 64W10... Każdy z tych WXP (poczynając do Athlonowego) może
    pracować na tych samych DBXach OE -- wystarczy je po prostu skopiować...
    (,,normalnie'' ;) takie kopiowanie kończy się fatalnie w wypadku DBXów
    grup dyskusyjnych)

    Na komputerze i pod kontrolą systemu -- stąd 'na' i 'pod'.

    To, co dziś padło zostało odzyskane chyba ;) w całości właśnie kopiowaniem
    podczas pisania tegoż postu, ale bez pełnej weryfikacji, jako że nie
    wszystkie dane (o czym napisałem wyżej) były ważne, czyli nie wszystkie
    miały bakapy... Te nieważne to filmy, które w celu sprawdzenia poprawności
    zaraz obejrzę...

    Ww. pad miał miejsce na HTS kupionym jako używany z ponad 20kh, ale na
    nowszych dyskach nie jest lepiej. Wg mnie czas życia dysku ma się nijak
    do pewności zapisu, o ile dysk był dobrze traktowany, a że im dłużej dysk
    pracuje, tym większe prawdopodobieństwo złego potraktowania... Jeśli ktoś
    ma osobny młotek do wbijania gwoździ (dyskiem nie wbija) i osobną patelnię
    do smażenia jaj (na dysku nie smaży) a komputer nie pada znienacka (choćby
    za sprawą zaniku zasilania czy zwiech systemowych) to raczej czas życia
    dysku niezbyt mocno wpływa na pewność zapisu... Moje obserwacje (MOJE!!!)
    mówią, że HDD są trwałe i psują się niechętnie, co jednak nie oznacza, iż
    bakapy nie są potrzebne. (aby było jaśniej -- bakapy są potrzebne!!!)
    Dyski są bardzo tanie, bakapować można w tle -- bakapowanie nie kosztuje
    zbyt wiele...

    Jakby ktoś chciał -- mógłbym dać wynik SMARTa z tegoż HTS, ale kupiłem
    ów dysk z podczyszczonym SMARTem...

    --