-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich.
Date: Thu, 11 Mar 2010 23:11:30 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 75
Message-ID: <hnbtb2$3dv$1@inews.gazeta.pl>
References: <hnam79$o5l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1268349090 3519 172.20.26.240 (11 Mar 2010 23:11:30 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 23:11:30 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 83.7.131.39
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263475
[ ukryj nagłówki ]krzysiek82 <s...@u...pl> napisał(a):
> witajcie
> tak z czystej ciekawości pytam, co Was bardziej irytuje (chociaż moim
> zdaniem nie powinno) Ja zwykle nie zwalniam a tylko omijam co może z
> tyłu wyglądać na kierowcę po kielichu czasami jednak zwalniam prawie do
> zera gdy nie znam drogi i nie wiem co mnie tam czeka. Spotkałem się z
> różnymi reakcjami włącznie z taką, że kilka km za drogą usianą dziurami
> zatrzymała mnie policja gdyż ktoś poinformował, że jedzie prawdopodobnie
> pijany kierowca. Smieszna sytuacja, po byłem trzeźwy a mandatu za
> omijanie dziur wystawić nie można :)
Jak wychodzę na pole, wchodzę do mojego auta (jak widać, akcja
dzieje się w Krakowie) i jadę to nie ma dziur, gdzie wy je widzicie ? ;)
Odpowiadając na pytanie, ZDECYDOWANIE mniej przeszkadza omijanie dziur,
hamowanie prawie do zera przeszkadza. Dla mnie jak jadę z tyłu najlepiej jak
poprzedzający
bierze dziury poprzez prędkość – tak od 70..80km/h prawie ich nie czuć .
Taktyka:
Zależy od OPON (najważniejsze) i auta, albo walimy na wprost albo omijamy
(pomijam take do których wpada 30% koła) bo wtedy omijamy albo walimy 130 ,
bo się opona i felga zniszczy.
Praktyka:
Stare (2000) Daewoo Lanos, to na dziurach zawieszenie starcza na 25kkm
(testowałem, trwałość silnika też ;) - koło 30kkm ;) ) potem amortyzatory i
jakieś tam inne elementy do wymiany – tam dziury omijamy. Aha wjechanie w
dziurę większą (tak że huknie) krzywi geometrie (też testowałem).
Renaulty scenic podobnie, amortyzatory trwalsze, ale sprężyny pękają i auto
siada, wjechanie w duża dziurę krzywi kierownicę.
Do jedzenia po dziurach polecam francuskie duże (bez peugeotów, bo oni
nigdzie nie mieli dobrego zawieszenia, może i trwałe było ale złe) :) bo tam
się nie daje zniszczyć zawieszenia.
Mazdy xedos9 też są dobre, Lancie największe już trochę mniej – ktoś walił
Thesisem po dziurach ?
bo nim jeszcze nie jeździłem.
Rozwiązania:
Przede wszystkim wysoki profil opon ! 205/65 czy coś takiego, żeby dziur nie
było czuć,
czy tam w nowszych 235/55 lub większe, bo to teraz modne.
I mocne opony – bo to one lecą zazwyczaj (2x wymieniałem kiedyś od dziur).
Najpierw je zniszczysz na dziurach a potem na autostradzie wylezie że się nie
nadaje do jazdy.
2 sprawa to konstrukcja zawieszenia, czyli wielowachaczowe. Rozstaw osi ze
2.6 metra i koła szeroko żeby na boki nie telepało. I dobre dźwiękowe
tłumienie, sprężyny nie za twarde, stan amortyzatorów jeśli chodzi o komfort
tak naprawdę dowolny.
CENY:
Najtańsze auto z sensem do walenia na wprost po dziurach to chyba citroen XM.
Dla porwania z tego co pamiętam, daleko Mercowi w210 (wersja nie air-matic) i
np. peugeotowi 607 do tego (ten to chyba nawet zawieszenie ma jak 407 czy
jakieś takie coś). Za to C5 dobry, tani tylko mały.
Ok. tyle – wnioski: opony ok i auto ok i można jeździć jako tako po dziurach
na wprost.
PS: w tym roku jedna dziura wyrwana w poprzednim chyba 2 ;) w Krakowie (robi
się to poprzez hamowanie na zakręcie z dużą prędkością, na granicy
przyczepności przedniej zewnętrznej opony - jak asfalt słaby nagle kamykami w
podwozie dostajesz i dziura się zaczyna).
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.10 18:12 neelix
- 13.03.10 14:46 to
- 13.03.10 16:17 neelix
- 13.03.10 16:30 to
- 13.03.10 18:32 Bydlę
- 13.03.10 21:05 JohnyK
- 14.03.10 12:41 neelix
- 14.03.10 12:44 neelix
- 14.03.10 16:12 to
- 15.03.10 02:31 to
- 15.03.10 19:04 neelix
- 15.03.10 19:05 neelix
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=