  • 161. Data: 2017-08-30 19:17:25
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Wbrew pozorom Pascal nie kompilował się od razu do kodu maszynowego, ale do
    pośredniego. Trochę
    > jak C# i Java.

    Jaki Pascal ? TurboPascal? MS Pascal?
    MS mial swoj p-code rowneiz dla C, ale "normalnie" oba
    kompilowaly sie do kodu maszynowego.

    Moze Ci sie pomylilo z Clipperem bo mimo ze
    produkowal *.exe to tak naprawde ten *.exe to byl
    interpreter semicodu i on sam (semicod) w nim

    AK

  • 162. Data: 2017-08-30 20:46:50
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 19:09:00 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > _normalnym_ programowaniu

    Jaka jest definicja "normalnego programowania"?

  • 163. Data: 2017-08-30 20:48:19
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 19:17:25 +0200, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Jaki Pascal ?

    Ten z 1978.

  • 164. Data: 2017-08-30 21:20:30
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 30, 2017 at 1:10:07 PM UTC-4, AK wrote:

    > [..]
    >
    > I tak bylo w tym przypadku.

    > No coz. Wiec nie tylko pryszczaci :)

    > O !! Brawo. (300 nie tknalem, reszte tak).

    na ktorych RAM

    > To tyle co na calej Odrze 1325:) Calkiem spoko !

    > Patrz moj post o Xenixie. Slowem to wcale nie tak malo :)

    MISRA C i MISRA

    > Taaa. Koszmarek MISRA (zwana przez nas pieszczotliwie SZMIRA) zamiast chocby Ady.
    Dlaczego koszmarek - standardy MISRA powoduja ze oprogramowanie dla systemow
    wbudowanych dzialajacych w szczegolnie krytycznych warunkach dziala niezawodnie. Np
    dzieki temu kolega jadac samochodem nie emusi sie martwic ze sterownik silnika
    dostanie BSOD lub sterownik ABS postanowi przeprowadzic odsmiecanie pamieci i hamulce
    zadzialaja ale z opoznieniem.

    I prosze nie wycigac mi tu Ady - jesli Ada byla by lekarstwem na wszystko to systemy
    wbudowane by jej uzywaly - niestety Ada ma swoje wlasnie problemy - dlatego tez jej
    popularnosc jest niska. Nie chece mi sie nawet zaczynac dyskusji nad Ada - bo to nie
    ma sensu.

    > Tak ten swiat zszedk na manowce.
    > PS: Ale ale ! Podobno gdzies w Aaustralli formamie dowuedli poprawnisci programi w
    C (oczywiscie

    https://pypi.python.org/pypi/tornado/).

    > Hehe . Fakt. Wysoce zoptymalizowane PHP :) Fajnie brzmi ta legenda o PHP.

    > A co to za jakies badziewia/malenstwa ? Do czego toto w _normalnym_ programowaniu
    potrezbne?
    A co to jest normalne programowanie. Nie wiem czy kolega wie ale wiecej sie pisze
    oprogramowania na systemy wbudowane niz na "normalne komputery".
    Bardzo chcial bym sie dowiedziec jakie kryterium "normalnosci" kolega uzywa do
    klasyfikacji programowania. Czy np program kontrolujacy monitor pracy serca w
    szpitalu to jest normalny program, czy moze juz troche nienormalny lub moze calkiem
    "nienormalny" i wymaga leczenie (dlatego juz jest w szpitalu) ;-)

    > Jakas nisza anie ciekawa ani plodna. Slyszalem ze to takie nieprzyjemne ze
    Hamerykanie i inni

  • 165. Data: 2017-08-30 21:59:46
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 12:20:30 -0700 (PDT), Adam M
    <a...@m...com> wrote:
> [...]
    przeprowadzic odsm=
    > iecanie pamieci i hamulce zadzialaja ale z opoznieniem.

    Queszczyn: czy Toyota trzymała się MISRA? Przypominam, trzy ofiary
    śmiertelne z powodu softu.

    Czyli albo nie używali MISRA. Dlaczego?

    Albo MISRA nie pomaga w 100% na to o czym pisałeś.

  • 166. Data: 2017-08-30 22:15:16
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, August 30, 2017 at 10:00:02 PM UTC+2, slawek wrote:
    > Queszczyn: czy Toyota trzymała się MISRA? Przypominam, trzy ofiary
    > śmiertelne z powodu softu.
    >
    > Czyli albo nie używali MISRA. Dlaczego?

    Nie trzymali się, tylko deklarowali. Tu krótka prezentacja:
    http://www.safetyresearch.net/Library/BarrSlides_FIN
    AL_SCRUBBED.pdf

    "From 2002-2004, Toyota said in public they followed MISRA-C
    * But NASA reported > 7,000 violations of some of the rules (p. 29)
    * I checked the full set and found > 80,000 in violations in 2005 Camry L4"

    w.

  • 167. Data: 2017-08-30 22:16:14
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 30, 2017 at 4:00:02 PM UTC-4, slawek wrote:
> [...]
    > śmiertelne z powodu softu.
    >
    > Czyli albo nie używali MISRA. Dlaczego?
    >
    > Albo MISRA nie pomaga w 100% na to o czym pisałeś.

    Kolega myli standardy programowania ze standardami zarzadzania - jestem pewien ze te
    problemy mialy wiele wspolnego z czyms co sie nazywa MBA i cieciem kosztow (to samo z
    Volksvagen i ich "czystymi" dieslami) - inzynierowie powiedzieli ze np porzebuja
    extra 3miesiecy aby w pelni prztestowac oprogramowanie - na to management - nic z
    tego - wypuszczamy jak jest - za duze koszty.

    MISRA nie jest magicznym lekarstwem na wszystko - ale ustala jakies standardy -
    dzieki czemu cos mozna zweryfikowac ze dziala poprawnie. Dodakowo MISRA jest
    standardem dla "jezdzacego" oprogramowania - "latajace" oprogramowanie ma wlasna
    specyfikacje standardu - jeszcze bardziej wymagajaca niz MISRA.

  • 168. Data: 2017-08-30 22:18:20
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 30, 2017 at 4:15:20 PM UTC-4, Wojciech Muła wrote:

> [...]
    > * But NASA reported > 7,000 violations of some of the rules (p. 29)
    > * I checked the full set and found > 80,000 in violations in 2005 Camry L4"

    Dziekuja za wsparcie - to zdanie nie wymaga komentarza - MISRA nie byla problemem w
    przypadku Toyoty - problemem bylo zarzadzanie (jak zawsze w wiekszosci przypadkow).

  • 169. Data: 2017-08-30 22:45:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Aug 2017 13:16:14 -0700 (PDT), Adam M
    <a...@m...com> wrote:
    > MISRA nie jest magicznym lekarstwem

    Ale jeżeli można deklarować MISRA i jednocześnie totalnie olewać...
    to ja, jako użytkownik, nie czuję się specjalnie bezpieczniej.

    Była teza: MISRA gwarancją poprawności działania.

    A to nieprawda jest, bo samo istnienie standardów jeszcze okazuje się
    niewystarczające. Bez odpowiedniego audytu itp. standard jest tylko
    mniemanologią niestosowaną.

  • 170. Data: 2017-08-30 23:09:33
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 30, 2017 at 4:45:15 PM UTC-4, slawek wrote:

> [...]
    >
    > A to nieprawda jest, bo samo istnienie standardów jeszcze okazuje się
    > niewystarczające. Bez odpowiedniego audytu itp. standard jest tylko

    To juz zazalenie do Pana Boga - 10 przykazan tez wyznacza jakis standard (moralny w
    tym przypadku) - jak jest z jego stosowaniem w Polsce - rzekomo bardzo katolickim
    kraju - sami widzimy.

    To ze standard nie jest stosowany lub co gorsza stosowany tylko czesciowo nie jest
    przeslanka do stwierdzenia ze standard nie jest potrzebny.

    Witamy w zyciu ;-)