    Date: Thu, 12 Aug 2010 10:27:41 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co oznacza paląca się kontrolka silnika?

    Jan Kotletty pisze:
    > Szanowni znawcy,
    >
    > Co dokładnie znaczy zapalenie się kontrolki
    > z wizerunkiem silnika?

    Że wystąpił błąd z grupy zapalających kontrolkę silnika.

    Co dokładnie są to za błędy, to jest długa lista i u każdego producenta
    inna.

    > Jedyne co
    > można wyczytać, to rada, żeby się udać do
    > warsztatu.

    Chodzi o to żeby podłączyć się do komputera interfejsem diagnostycznym i
    sprawdzić co to był za błąd.

    > Diagnoza była taka: Jakiś chwilowy błąd.
    > Jeśli się powtórzy w najbliższym czasie,
    > trzeba wymienić cewkę. I zainkasował 30 PLN.

    Oznacza to jakiś odczyt z obwodu cewki poza zakresem uznanym za normalny.
    Prawdopodobnie Twoja cewka pobiera po prostu więcej lub mniej prądu niż
    sprawna cewka do Twojego silnika, co oznacza uszkodzenie jej, lub tego
    co jest do niej podłączone.

    Na wszelki wypadek zacząłbym od świec i skontrolował stan przewodów WN i
    zasilających cewkę.

    > Moje pytanie jest takie: Czy jest możliwe
    > dotarcie (przeze mnie) do wiedzy o stanie
    > silnika?

    Musisz mieć interfejs z odpowiednim oprogramowaniem do Twojego silnika.

    > I do tego, co dokładnie oznacza
    > zapalenie się kontrolki? Jeśli tak, to jak?
    > Czy udział fachowca jest konieczny? Jak
    > znaleźć takiego, który będzie zainteresowany
    > udzieleniem rzetelnej informacji?

    To jest akurat bardzo trudna sprawa.
    W "dzisiejszych czasach" zauważam taką tendencję, że właśnie podłącza
    się samochód do komputera, kasuje błędy, jak błąd występuje ponownie, to
    mechanik jedyne co potrafi zrobić, to wymienić na nowy element
    występujący w nazwie błędu.