  • 11. Data: 2012-10-10 10:32:54
    Temat: Re: Co to za jaja?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/k5293h$2h6$1@srv.cyf-
    kr.edu.pl
    *Tomasz Wójtowicz* napisał(-a):

    > Ja bym się zastanawiał, czy awaria prostownika nie powodowała siania
    > harmonicznymi i być może któraś z nich wytwarzała taki rezonans
    > (mechaniczny) w liczniku, że tarcza obracała się w drugą stronę.
    > Tylko, że konstruktorzy liczników też mają to na uwadze i liczniki
    > raczej mają małą dobroć.

    No i jak to (to cudo) się ma do co raz powszechniejszych liczników
    elektronicznych...

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2012-10-10 10:54:59
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 10 Paź, 02:52, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Padre" <P...@n...net> wrote in message

    > Jasne, a krowa doiła się wtedy dobrym piwem zamiast mleka...

    A czemu by nie? P=U0*I0*cos(fi). Wystarczy doprowadzić jakąś cewką w
    obwodzi do sytuacji fi>pi/2 i powinno się kręcić do tyłu.

  • 13. Data: 2012-10-10 11:24:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Stachu,

    Wednesday, October 10, 2012, 10:54:59 AM, you wrote:

    > A czemu by nie? P=U0*I0*cos(fi). Wystarczy doprowadzić jakąś cewką w
    > obwodzi do sytuacji fi>pi/2 i powinno się kręcić do tyłu.

    Bzdura - licznik zawsze policzy energię czynną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-10-10 14:31:24
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Bzdura - licznik zawsze policzy energię czynną.

    A czy to nie jest tak, że w niektórych krajach
    liczniki są/były licznikami energii całkowitej
    i tam kompensatory mocy biernej miały jakiś sens.
    Tylko naciągacze próbują to przenieść do Europy bezmyślnie.

    pzdr
    bartekltg

  • 15. Data: 2012-10-10 15:27:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2012 14:31, bartekltg pisze:

    > A czy to nie jest tak, że w niektórych krajach
    > liczniki są/były licznikami energii całkowitej
    > i tam kompensatory mocy biernej miały jakiś sens.
    > Tylko naciągacze próbują to przenieść do Europy bezmyślnie.

    Ostatnio coraz więcej różnych magików-oszczędzaczy, usiłujących naciągać
    frajerów.

    Niedawno do firmy przyszła oferta na superurządzenie do oszczędzania
    kosztów oświetlenia.

    W ogniu przesłuchania handlowiec się sypnął, że chodzi tak na prawdę o
    autotransformator lub coś podobnego, co może w pewnym zakresie obniżać
    napięcie. I wot cała "oszczędność"...

  • 16. Data: 2012-10-10 18:39:41
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 15:27:57 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > W ogniu przesłuchania handlowiec się sypnął, że chodzi tak na prawdę o
    > autotransformator lub coś podobnego, co może w pewnym zakresie obniżać

    Dobrze, że nie powiedział, że sekret tkwi w... wyłaczaniu światła.;)

  • 17. Data: 2012-10-10 19:06:02
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 11:24:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Bzdura - licznik zawsze policzy energię czynną.

    A dodatkowo już od dłuższego czasu liczniki indukcyjne posiadają
    mechaniczną blokadę ruchu wstecznego, właśnie przed takimi patentami.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 18. Data: 2012-10-10 21:10:26
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    posiadają
    > mechaniczną blokadę ruchu wstecznego, właśnie przed takimi patentami.

    czyli jednak prawda ;o)...

  • 19. Data: 2012-10-10 22:06:56
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    wiadomości news:1348583266.20121010112422@pik-net.pl.invalid...

    > Bzdura - licznik zawsze policzy energię czynną.

    Co se liczy to se liczy :) Miałem zainstalowany licznik Szpotańskiego i
    kuchenkę gazowo-elektryczną bodaj Wrozamet. Po włączeniu tylko rożna licznik
    ładnie kręcił się do tyłu :) Nie znalazłem przyczyny tego zjawiska co
    zresztą nie było moim piorytetem :) Przy innych odbiornikach licznik
    zachowywał się normalnie ze szkodą dla mnie. Niestety licznik i kuchenka
    wymienione :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 20. Data: 2012-10-10 22:13:00
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 10 października 2012 10:54:59 UTC+2 użytkownik Stachu Chebel napisał:

    > A czemu by nie? P=U0*I0*cos(fi). Wystarczy doprowadzić jakąś cewką w
    >
    > obwodzi do sytuacji fi>pi/2 i powinno się kręcić do tyłu.

    W bardzo starych licznikach tak było. Zanim przyszła era elektronicznych liczników
    wtykanych do gniazdka żeby sobie coś zmierzyć w domu, używałem do tego celu starego
    licznika z demobilu. Podłączenie cewki jako odbiornika powodowało kręcenie do tyłu.
    Nowocześniejszy jaki miałem na klatce niestety tak nie działał. A szkoda.