-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.samochody
Subject: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
Date: Thu, 11 Feb 2010 09:55:03 +0100
Organization: -
Lines: 24
Message-ID: <c...@4...com>
References: <hkp875$cqc$2@news.onet.pl> <hkpb4a$psh$1@news2.ipartners.pl>
<hkpc39$np4$1@news.onet.pl> <4b730afc$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1265878496 22257 82.143.187.50 (11 Feb 2010 08:54:56 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Feb 2010 08:54:56 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:218051 pl.misc.samochody:2254160
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 10 Feb 2010 20:37:35 +0100, Paweł Olaszek wrote:
>Wieki temu w ramach jaiejś tam pracy musiałem zrobić wykres trakcyjny
>konkretnego auta. Największa jazda była z obliczeniem pola tej
>płaszczyzny. Trzeba było skombinować jak największy rysunek czoła
>samochodu (lub zdjęcie idealnie na wprost z jak największej odległości),
>przerysować na karton milimetrowy i policzyć ile tych mm^2 jest.
>Następnie przeskalować i voila. Oczywiście czynnik aerodynamiczny trzeba
>było znać z danych producenta, bo jest wyznaczany doświadczalnie w
>tunelu (wówczas był, teraz to pewnie symulacje komputerowe).
A masz jeszcze te dane ?
Bo mozna sprobowac odwrotnie - policzyc czy sie zgadza predkosc
maksymalna z moca silnika. Co prawda dochodza nieznane dodatkowe
opory, ale mozna policzyc roznice miedzy dwiema wersjami silnikowymi.
Kiedys robilem cos podobnego dla Golfa - ale tylko porownanie
szescianu predkosci i mocy. Wyniki wyszly tak idealnie zgodne
[proporcjonalne], ze az sie zaczalem zastanawiac - zmierzyli te
predkosc maksymalna, czy policzyli ze wzoru.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.10 11:41 J.F.
- 11.02.10 12:34 Jakub Witkowski
- 18.02.10 01:02 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=