    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy istnieje taka drukarka atramentowa?
    Date: Thu, 09 Feb 2023 03:47:41 GMT

    On 2023-02-08, _Master_ <M...@...pl> wrote:
    > która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
    > "trudnym" tworzywie.

    Tak, ale skoro wspominasz o szukaniu w domowych to zgaduję, że raczej
    też w cenie urządzeń domowych. Takich drukarek zasadniczo nie ma. Tzn. są
    chińskie wynalzki ale to musiałbyś podrążyć, wcale nie są aż tak tanie,
    no i są to zwykle nonamy.

    Natomiast jeśli nie wiesz co robić z pieniędzmi to za kwoty rzędu
    XXXXX USD znajdziesz kupę drukarek atramentowych światłoutwardzalnych.

    > Zacząłem szukać w urządzeniach domowych z przystawkami do zadruku płyt
    > CD/DVD ale cienko to widzę.
    > Trzeba to pomacać l(

    Płyty to są specjalne do druku typowym atramentem - mają specjalną
    powłokę.

    > 20 lat temu drukowałem wizytówki na papierze ozdobnym na którym tusz z
    > poczciwego HP nie chciał wysychać.
    > Lekarstwem było polakierowanie UWAGA! lakierem do włosów.

    No jak tak drukowałem wspomniane CD/DVD. Druk zwykłą atramentówką z
    opcją dla CD/DVD a na to cienka warstwa bezbarwnego lakieru akrylowego
    lub PU.

    Natomiast jak chce Ci się pocudować i pobabrać, to zrób sobie
    rozcienczony roztwór żelatyny spożywczej, dodaj ocipinkę jakiegoś
    ludwika (1-5% w stosunku do żelatyny) i spróbuj potraktować tym taką
    folię. Jak Ci się uda, że ww. mikstura zwilży ją i wyschnie tworząc w
    miarę przyzwoity film, to będziesz mógł spokojnie na tym drukować
    standardowym atramentem. Powinieneś dać radę zrobić to dla PET, PC,
    PMMA, ale już raczej nie dla PE, PP. ALternatywą dla żelatyny może być
    alkohol poliwinylowy czyli klej stolarski. Może nawet będzie miał już
    surfactanty i zwilży bez ludwikopobnych dodatków.

    --
    Marcin