    From: Peter May <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Date: Wed, 08 Dec 2010 10:55:33 +0100

    W dniu 2010-12-08 10:22, Chuck pisze:
    > 2010-12-08 09:32, Maniek napisał(a):
    >> Witam
    >>
    >> Proszę o pomoc w analizie tego wykresu:
    >> http://www.google.com/insights/search/#q=projektowan
    ie%20stron%20www%2Ctworzenie%20stron%20www%2Ctworzen
    ie%20stron%20internetowych%2Ctworzenie%20www&geo=PL&
    cmpt=q

    > pełno firm z branży spamuje niemiłosiernie, ogłoszeń wszędzie pełno
    > itd... niestety podaż na rynku rośnie, a popyt jest częściowo hamowany
    > przez coraz popularniejsze kreatory stron, oferowane przez firmy
    > hostingowe.

    Grupa klientów, co tworzy sobie www za pomocą kreatorów strony www, to
    raczej nie jest szczyt marzeń jako końcowa grupa docelowa dla twórców
    www. Nie dorobi się firma na takich klientach.

    > Mnie bardziej martwią dziwne oferty na portalach typu oferia. Firmy
    > przedstawiające się jako profesjonalne, z ogromnym doświadczeniem (chyba
    > wszystkie się tak przedstawiają), oferują wykonanie jakiegoś tam systemu
    > webowego czy innego, w ciągu miesiąca i chcą za to 2000zł...

    To jest właśnie psucie rynku. Potem za 2-3 lata padają takie firmy, ale
    gość idzie do pracy i chce XXX zarabiać. No, ale wcześniej napsuł na
    rynku a teraz to chce zarabiać.

    > Jak widzę taką ofertę, to aż mnie strzela, bo jeżeli czas jest
    > skalkulowany uczciwie, to kasa z takiego zlecenia jest mniejsza niż za
    > siedzenie "na kasie" w markecie...

    Co więcej, jak widziałem czasem ze 20 różnych ofert dla jednego klienta.
    Wszystkie to same "achy, ochy i cmoki". Pytanie tylko skąd ten biedny
    klient ma wiedzieć kto jest naprawdę dobry? Nie wie, bo skąd ma wiedzieć
    skoro sam się na tym nie zna. Nie mała ilość wykonawców pisze, że
    wszystko będzie dostępne itp. Po czym to, co powstaje, nadaje się tylko
    na localhost :-(

    Eh, może kiedyś przyjdą czasy, kiedy za ofertę trzeba będzie zapłacić
    klientowi :-)

    --
    Peter