-
Data: 2014-10-07 14:02:55
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:
>
>
>
>
> "Trybun" wrote in message
> news:5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl...
>
>>>> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
>>> Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
>>> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
>>>
>>> Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
>>> paradoks).
>
>> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać,
>> i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego
>> manewru liczy się każda sekunda?,
>
> Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś
> 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście
> najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej
> szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da
> lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce.
>
Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy
mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki
moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów.
Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie
wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata
gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to
redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
biegów.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.14 14:03 Trybun
- 07.10.14 20:09 Olekx
- 07.10.14 21:02 b...@g...com
- 07.10.14 21:08 Ghost
- 07.10.14 22:34 LEPEK
- 07.10.14 23:11 Tomasz Pyra
- 08.10.14 23:06 janusz_k
- 08.10.14 23:56 Olekx
- 09.10.14 00:09 Tomasz Pyra
- 09.10.14 15:05 Trybun
- 09.10.14 21:38 Tomasz Pyra
- 12.10.14 09:39 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- jaki kretyn boziu uśpić :)
- nie ustąpiła moturowi?
- Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- co to za obcęgi? [OT]
- Rondo :)
- Jeżeli ktoś rozpędza BMW na drodze publicznej do 250 km/godz. to tworzy narzędzie zbrodni
- parkowanie tyłem
- Rozmiar opony
- Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- Zermatt
- "25 zł/100 i śmiejesz się z elektryków"
- Taniej niż 1,27zł za kilowatogodzinę prądu?
- dojehałem w jednym kawałku
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
Najnowsze wątki
- 2025-06-01 jaki kretyn boziu uśpić :)
- 2025-06-01 Zdolny to legalnego prowadzenia samochodu w Anglii wykluczony z komisji wyborczej w Białymstoku
- 2025-06-01 nie ustąpiła moturowi?
- 2025-05-31 Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- 2025-05-31 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-31 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-31 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-05-31 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-31 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-31 co to za obcęgi? [OT]
- 2025-05-30 Rondo :)
- 2025-05-30 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-30 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=