-
21. Data: 2025-12-07 20:14:54
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 7.12.2025 o 19:58, ??x??(R)?? pisze:
> Sądzę jednak że nie rozumiesz słowa pisanego :) Dodawanie decybeli sam
> zaproponowałeś cytat:
> "ęlektryk ma cichy silnik i głośne opony. Spaliniak ma głośny silnik i
> głośne opony. Sumaryczny hałas w którym przypadku będzie większy?"
>
> Suma:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Dodawanie :)
>
Zapomniałem:
https://wsjp.pl/haslo/podglad/4434/dominowac
Nadal twierdzę, że nie rozumiesz wielu słów :)
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
22. Data: 2025-12-07 20:20:46
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: Jacek <j...@t...pl>
W dniu 7.12.2025 o 19:58, ??x??(R)?? pisze:
> W dniu 7.12.2025 o 19:53, Jacek pisze:
>
>>> Mnie jednak zastanawia Twoja logika.
>> A mnie twoja :) Autor tego gniota robi ci bezczelnie kisiel z mózgu a
>> ty mu cały w skowronkach bijesz brawo :)
>> Że już nie wspomnę o dodawaniu decybeli :)
>>
> Sądzę jednak że nie rozumiesz słowa pisanego :) Dodawanie decybeli sam
> zaproponowałeś cytat:
> "ęlektryk ma cichy silnik i głośne opony. Spaliniak ma głośny silnik i
> głośne opony. Sumaryczny hałas w którym przypadku będzie większy?"
>
> Suma:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Dodawanie :)
>
Masz tu matole prawidłowe dodawanie, AI ci wykłada bo ja tak ładnie nie
napiszę:
mamy obok siebie dwa źródła hałasu o natężeniu każde z osobna 70 dB.
jaki będzie poziom hałasu jeśli uruchomimy oba na raz?
Myślę
Poziom hałasu, gdy oba źródła działają jednocześnie, wyniesie w przybliżeniu
73 dB.
Wyjaśnienie:
Decybele (dB) są jednostką logarytmiczną, a nie liniową, więc proste
dodawanie wartości (70 dB + 70 dB = 140 dB) jest nieprawidłowe.
Kiedy dwa niezależne, identyczne źródła hałasu są aktywne jednocześnie,
całkowity poziom dźwięku wzrasta o około 3 dB w stosunku do pojedynczego
źródła [1].
Dlatego: 70 dB + 3 dB = 73 dB.
--
Jacek Maciejewski
<I hate haters>
-
23. Data: 2025-12-07 20:29:03
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 7.12.2025 o 20:20, Jacek pisze:
> Masz tu matole prawidłowe dodawanie, AI ci wykłada bo ja tak ładnie nie
> napiszę:
Matole, podałem tabelkę gdzie BADANIA wykazały że samochód elektryczny
powoduje większy hałas od spalinowego. Na dodatek masz, matole:
Tak, **większa masa samochodu (większe obciążenie) zazwyczaj prowadzi do
zwiększenia hałasu generowanego przez opony.
---
## Dlaczego masa wpływa na hałas opon?
Wzrost masy pojazdu zwiększa **nacisk pionowy** opony na nawierzchnię
drogi. Prowadzi to do następujących efektów, które mogą przyczyniać się
do wzrostu hałasu:
* **Większe odkształcenie opony (większe ugięcie):** Pod większym
obciążeniem opona bardziej się odkształca w strefie kontaktu z
nawierzchnią. To większe odkształcenie oznacza większe **straty
histerezy** (tłumienie wewnętrzne materiału gumowego), a także może
wpływać na sposób, w jaki powietrze jest sprężane i uwalniane w rowkach
bieżnika, co jest jednym z głównych źródeł hałasu.
* **Wzrost tarcia i wibracji:** Chociaż zależność siły tarcia od
obciążenia jest złożona i nieliniowa, większe obciążenie skutkuje
większymi siłami w strefie kontaktu. Większe tarcie i intensywniejsza
interakcja (uderzenia) klocków bieżnika z asfaltem prowadzą do
**silniejszych drgań** opony oraz większego poziomu hałasu.
* **Wzrost oporu toczenia:** Opór toczenia jest związany z
odkształceniem opony. Wzrost obciążenia prowadzi do wzrostu oporu
toczenia (co jest zjawiskiem złożonym i zależy też od typu nawierzchni i
ciśnienia). **Większy opór toczenia jest często skorelowany z wyższym
poziomem hałasu** ?.
To, że elektryki są cięższe przy tej samej bryle od spalinowych, wiedzą
nawet w przedszkolu, matole :)
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
24. Data: 2025-12-07 20:34:00
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 7.12.2025 o 20:20, Jacek pisze:
> Masz tu matole prawidłowe dodawanie
Matole, to jest nieprawidłowe a wręcz zmanipulowane, co podałeś.
Też AI:
"Dominacja głośniejszego źródła
Kluczowa zasada przy sumowaniu decybeli o dużej różnicy poziomów jest
następująca:
Kiedy różnica między dwoma źródłami hałasu wynosi 10 dB lub więcej,
głośniejsze źródło dominuje, a cichsze dodaje do całkowitego poziomu
hałasu mniej niż 1 dB."
Silnik spalinowy jest znacznie cichszy niż hałas z opon, matole :]
I to by było na tyle, matole :]
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
25. Data: 2025-12-07 20:35:15
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: Jacek <j...@t...pl>
W dniu 7.12.2025 o 20:29, ??x??(R)?? pisze:
blabla...
--
Jacek Maciejewski
<I hate haters>
-
26. Data: 2025-12-08 08:55:53
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 7 Dec 2025 11:33:19 +0100, Ę Çxá´ęÂŽí źíˇľí źíˇą
> W dniu 7.12.2025 o 11:23, Myjk pisze:
>
>>> Aha, trzeba wymieniaÄ bateriÄ jak ma 80% po 6 latach.
>>
>> Nie, debilku, nie trzeba.
>
> Debilku :) I kto jest tutaj "wulgarystÄ "? :D
OkreĹlenie debil jest wg ciebie wulgarne? Stwierdza tylko
Ĺźe prezentujesz poziom mentalny co najwyĹźej nastolatka.
W zwiÄ zku z tym siÄ nie popĹacz przypadkiem.
>> I jakby nie dotarĹo do twojego pustego wulgranego Ĺba,
>> powtĂłrzÄ drukowanymi literami, bateria w moim PHEV,
>> ze wzglÄdu na mizernÄ wielkoĹÄ byĹa po, lekko szacujÄ c,
>> CZTERECH TYSIÄCACH CYKLI.
>
> Pfff, ja mam milion cykli tankowania i nie narzekam.
PrzejeĹźdzasz 30 tys. km rocznie to tankujesz siÄ, przy
spalaniu 8L i baku 50L caĹe 50x w roku. Przy 20 latach
dogorywania twojego gruza nawet do 1000 cykli nie dobijesz,
DEBILU, a gdzie jeszcze do miliona. No, jak nic, jesteĹ debil
nawet wiÄkszy niĹź masterek! A to niezĹy wyczyn trzeba przyznaÄ.
> Nawet mi siÄ korek wlewu trzyma fabrycznie :)
Szok i niedowierzanie! Ale nadal chuja wiesz co siÄ dziaĹo z twoim
gruzem wczeĹniej i tylko i wyĹÄ cznie ufasz Ĺźe tak jest jak sobie
wmawiasz. MiaĹem kiedyĹ takiego ufnego klienta jak ty, gdy ĹciÄ gaĹem
emulatory zmieniarkek, m.in. dla klubowiczĂłw mazdaspeed.pl PrzyjechaĹ
po odbiĂłr taki naiwniak jak ty, co ĹciÄ gnÄ Ĺ sobie MazdÄ 6 z niemiec,
ktĂłra miaĹa "nietypowy" przebieg jak na tamten czas, czyli 185 tys. km
(gdzie wiÄkszoĹÄ wykazywaĹa magiczne 120-140), akurat jak odbieraĹ ode
mnie towar to dostaĹ z ASO wyciÄ g, 2 lata, jak jeszcze byĹa serwisowana
w ASO, miaĹa 465 tys. naklepane. Czyli jak jÄ kupiĹ to pewnie nabite
byĹo ponad 600. Ale korek wlewu z pewnoĹciÄ miaĹ fabryczny! buehehe
>>> Mam auta starsze i nie wymieniaĹem jeszcze
>>> silnika ani zbiornika :)
>>
>> A poprzedni wĹaĹciciele?
>
> PojebaĹo? Wszystko fabryczne.
Tak sobie tĹumacz, a chuja wiesz tak realnie,
bo jesteĹ zapewne najwczeĹniej 3 wĹaĹcicielem.
>> JeĹşdzisz tyle co kot napĹakaĹ
>> i trzepiesz konia na myĹl jak to "prÄ tkowcom" jest
>> Ĺşle w Ĺźyciu. WeĹş masterka pod rÄkÄ i idzcie siÄ
>> razem z tego leczyÄ.
>
> 30 tysiÄcy km rocznie. Ty tego w Ĺźyciu nie przejedziesz
> prÄ tkiem, bo nie ma w roku tyle czasu na Ĺadowanie :D
DEBILU, ja siÄ ĹadujÄ codziennie w nocy, przy Ĺadowarce 11kW
(formalnie to ma 22kW) w 8h uzupeĹniam 400km, a to pozwala
przejechaÄ rocznie 140 000 (sĹownie sto czterdzieĹci tysiÄcy)
a nie jakieĹ mizerne 30. Ergo, mam czasu aĹź nadto. Problem
w tym, Ĺźe przejeĹźdĹźam ~20 tys. i zwyczajnie mi siÄ (jeszcze)
nie opĹaca inwestowanie w BEV, szczegĂłlnie Ĺźe mam konkretne
potrzeby gabarytowe.
Paradoksalnie gdybym przejeĹźdĹźaĹ powyĹźej 30 to bym braĹ w ciemno,
bo rocznie bym oszczÄdzaĹ ponad 25 tys. zĹ. Aktualnie oszczÄdzam
12-14 tys. zĹ i zakup PHEV do ICE mi siÄ po prostu kalkulowaĹ.
Ale ja wiem Ĺźe ty liczyÄ potrafisz tylko zasiÄg, poza tym lubisz
jak ruskie sobie turbaĹskie drony za twoje kupujÄ i podniecasz
siÄ Ĺźe arab za twoje sra do zĹotego klopa na jachtach wielkoĹci
10 twoich mieszkaĹ.
>>> O przebiegu to nawet nie piszÄ,
>>> bo twĂłj elektroprÄ tek tego nie wytrzyma :)
>>> Zero straty czasu na jakÄ Ĺ wymianÄ :]
>>
>> Podniecaj siÄ dalej jazdÄ na ruskiej i turbaĹskiej ropie.
>> Ja jeĹźdĹźÄ w wiÄkszoĹci na polskich/europejskich zasobach
>> i do spierdoliniaka w Ĺźyciu nie wrĂłcÄ.
>
> Moja ropa jest wydobywana w Polsce,
> podobnie jak twĂłj wÄgiel do elektrowni :D
Buahahaha. No DEBIL! Polska wydobywa caĹe 3% zapotrzebowania
krajowego. TRZY PROCENT! Ja wiÄcej bezpoĹrednio na sĹoĹcu
przejeĹźdĹźam niĹź ty tankujesz polskiej ropy, DEBILU! Ale widzÄ
usprawiedliwianie wyprowadzania kasy za granicÄ do ruskich
Ĺźeby mieli za co pÄdziÄ wojnÄ i do turbanĂłw Ĺźeby sobie mogli
zĹote sedesy kupiÄ, masz we krwi. Jak masterek. he he he
--
Pozdor
Myjk
-
27. Data: 2025-12-08 09:01:52
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 7 Dec 2025 11:55:04 +0100, Ę Çxá´ęÂŽí źíˇľí źíˇą
> Aha, jak juĹź mnie widzisz
Buahahah!
> to napiszÄ o haĹasie, bo co jakiĹ czas siÄ
> odnosisz. HaĹas samochodu elektrycznego jest wiÄkszy niĹź spalinowego
> powyĹźej prÄdkoĹci 50km/h. Dlaczego? Dlatego, Ĺźe haĹas powyĹźej tej
> prÄdkoĹci pochodzi gĹĂłwnie z KĂĹ/OPON!!! Niedouku.
W dupie byĹeĹ i gĂłwno widziaĹeĹ. ByĹy robione testy
i róşnica jest do 80/h na korzyĹÄ elektryka.
> Samochody elektryczne ze wzglÄdu na swĂłj wiÄkszy ciÄĹźar, wytwarzajÄ
> wiÄcej haĹasu niĹź analogicznie spalinowe powyĹźej prÄdkoĹci 50km/h :)
I znowu jakieĹ pierdy powielasz, róşnica ciÄĹźaru to w porywach 8%,
a jak w spaliniaku jest silnik nie poddany DS, albo ma mieÄ parametry
dynamiki jak elektryk, to spaliniak wypada nawet gorzej, kochasiu
ruskiej i turbaĹskiej ropy.
> "MaĹo kto wie,
Serio?
> Ĺźe to wĹaĹnie opony sÄ gĹĂłwnym ĹşrĂłdĹem generowanego przez
> samochĂłd haĹasu przy prÄdkoĹciach miÄdzy 50 a 120 km/h. Taki nieustanny
> szum potrafi byÄ uciÄ Ĺźliwy jednak nie tylko dla samych uĹźytkownikĂłw
> auta. KĹopotliwy bywa takĹźe dla osĂłb mieszkajÄ cych przy drodze, ktĂłre
> muszÄ nieustannie przebywaÄ w gĹoĹnym otoczeniu. HaĹas komunikacyjny
> urĂłsĹ zatem do rangi problemu w zakresie ochrony Ĺrodowiska, stÄ d jego
> poziom zaczÄto opisywaÄ na etykietach opon."
Pogadaj sobie o tym z J.F. he he he
--
Pozdor
Myjk
-
28. Data: 2025-12-08 09:07:34
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 7 Dec 2025 20:29:03 +0100, Ę Çxá´ęÂŽí źíˇľí źíˇą
> Matole, podaĹem tabelkÄ gdzie BADANIA
Debilu, podaĹeĹ tabelkÄ (ROTFL) interpretujÄ cÄ zlepek ĹşrĂłdeĹ chuj
wie jak po drodze zmanipulowanych. Podaj link do KONKRETNEGO
badania porwĂłnawczego a nie piÄ tej wody po kisielu!
--
Pozdor
Myjk
-
29. Data: 2025-12-08 09:11:02
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 7 Dec 2025 20:34:00 +0100, Ę Çxá´ęÂŽí źíˇľí źíˇą
> Silnik spalinowy jest znacznie cichszy niĹź haĹas z opon, matole :]
Ale mimo tego dodaje jeden decybel DEBILU!
Tymczasem jeden decybel to duĹźo!
--
Pozdor
Myjk
-
30. Data: 2025-12-08 09:54:03
Temat: Re: Dieta dla prątkowców
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-12-2025 o 08:55, Myjk pisze:
> Sun, 7 Dec 2025 11:33:19 +0100, ??x??(R)????????????
>> 30 tysięcy km rocznie. Ty tego w życiu nie przejedziesz
>> prątkiem, bo nie ma w roku tyle czasu na ładowanie :D
>
> DEBILU, ja się ładuję codziennie w nocy, przy ładowarce 11kW
> (formalnie to ma 22kW) w 8h uzupełniam 400km, a to pozwala
> przejechać rocznie 140 000 (słownie sto czterdzieści tysięcy)
> a nie jakieś mizerne 30. Ergo, mam czasu aż nadto. Problem
> w tym, że przejeżdżam ~20 tys. i zwyczajnie mi się (jeszcze)
> nie opłaca inwestowanie w BEV, szczególnie że mam konkretne
> potrzeby gabarytowe.
>
> Paradoksalnie gdybym przejeżdżał powyżej 30 to bym brał w ciemno,
> bo rocznie bym oszczędzał ponad 25 tys. zł. Aktualnie oszczędzam
> 12-14 tys. zł i zakup PHEV do ICE mi się po prostu kalkulował.
Jak sprzedawałem Soula, to miał koło 90 tys km przejechane, w niecałe 3
lata.....
Czyli 30 tys rocznie przekraczał rok w rok.
A miał masakrycznie wolne ładowanie.
Ioniqiem jeżdżę na razie mniej, mimo że ładuje się kilka razy szybciej,
ale też wychodzi ponad 20 tys rocznie.
Grzyb swoją Teslą przejechał już ponad 600 tys km, a 20 lat ich nie
produkują....
Także widać jak projekcje chamacza mają się do rzeczywistości -
dokładnie tak samo jak reszta jego bluzgobzdur.


do góry
2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność