eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieta dla prątkowców
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 92

  • 21. Data: 2025-12-07 20:14:54
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 7.12.2025 o 19:58, ??x??(R)?? pisze:

    > Sądzę jednak że nie rozumiesz słowa pisanego :) Dodawanie decybeli sam
    > zaproponowałeś cytat:
    > "ęlektryk ma cichy silnik i głośne opony. Spaliniak ma głośny silnik i
    > głośne opony. Sumaryczny hałas w którym przypadku będzie większy?"
    >
    > Suma:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dodawanie :)
    >
    Zapomniałem:
    https://wsjp.pl/haslo/podglad/4434/dominowac

    Nadal twierdzę, że nie rozumiesz wielu słów :)

    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska


  • 22. Data: 2025-12-07 20:20:46
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: Jacek <j...@t...pl>

    W dniu 7.12.2025 o 19:58, ??x??(R)?? pisze:
    > W dniu 7.12.2025 o 19:53, Jacek pisze:
    >
    >>> Mnie jednak zastanawia Twoja logika.
    >> A mnie twoja :) Autor tego gniota robi ci bezczelnie kisiel z mózgu a
    >> ty mu cały w skowronkach bijesz brawo :)
    >> Że już nie wspomnę o dodawaniu decybeli :)
    >>
    > Sądzę jednak że nie rozumiesz słowa pisanego :) Dodawanie decybeli sam
    > zaproponowałeś cytat:
    > "ęlektryk ma cichy silnik i głośne opony. Spaliniak ma głośny silnik i
    > głośne opony. Sumaryczny hałas w którym przypadku będzie większy?"
    >
    > Suma:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dodawanie :)
    >
    Masz tu matole prawidłowe dodawanie, AI ci wykłada bo ja tak ładnie nie
    napiszę:

    mamy obok siebie dwa źródła hałasu o natężeniu każde z osobna 70 dB.
    jaki będzie poziom hałasu jeśli uruchomimy oba na raz?

    Myślę
    Poziom hałasu, gdy oba źródła działają jednocześnie, wyniesie w przybliżeniu
    73 dB.
    Wyjaśnienie:
    Decybele (dB) są jednostką logarytmiczną, a nie liniową, więc proste
    dodawanie wartości (70 dB + 70 dB = 140 dB) jest nieprawidłowe.
    Kiedy dwa niezależne, identyczne źródła hałasu są aktywne jednocześnie,
    całkowity poziom dźwięku wzrasta o około 3 dB w stosunku do pojedynczego
    źródła [1].
    Dlatego: 70 dB + 3 dB = 73 dB.

    --
    Jacek Maciejewski
    <I hate haters>


  • 23. Data: 2025-12-07 20:29:03
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 7.12.2025 o 20:20, Jacek pisze:

    > Masz tu matole prawidłowe dodawanie, AI ci wykłada bo ja tak ładnie nie
    > napiszę:

    Matole, podałem tabelkę gdzie BADANIA wykazały że samochód elektryczny
    powoduje większy hałas od spalinowego. Na dodatek masz, matole:

    Tak, **większa masa samochodu (większe obciążenie) zazwyczaj prowadzi do
    zwiększenia hałasu generowanego przez opony.

    ---

    ## Dlaczego masa wpływa na hałas opon?

    Wzrost masy pojazdu zwiększa **nacisk pionowy** opony na nawierzchnię
    drogi. Prowadzi to do następujących efektów, które mogą przyczyniać się
    do wzrostu hałasu:

    * **Większe odkształcenie opony (większe ugięcie):** Pod większym
    obciążeniem opona bardziej się odkształca w strefie kontaktu z
    nawierzchnią. To większe odkształcenie oznacza większe **straty
    histerezy** (tłumienie wewnętrzne materiału gumowego), a także może
    wpływać na sposób, w jaki powietrze jest sprężane i uwalniane w rowkach
    bieżnika, co jest jednym z głównych źródeł hałasu.
    * **Wzrost tarcia i wibracji:** Chociaż zależność siły tarcia od
    obciążenia jest złożona i nieliniowa, większe obciążenie skutkuje
    większymi siłami w strefie kontaktu. Większe tarcie i intensywniejsza
    interakcja (uderzenia) klocków bieżnika z asfaltem prowadzą do
    **silniejszych drgań** opony oraz większego poziomu hałasu.
    * **Wzrost oporu toczenia:** Opór toczenia jest związany z
    odkształceniem opony. Wzrost obciążenia prowadzi do wzrostu oporu
    toczenia (co jest zjawiskiem złożonym i zależy też od typu nawierzchni i
    ciśnienia). **Większy opór toczenia jest często skorelowany z wyższym
    poziomem hałasu** ?.

    To, że elektryki są cięższe przy tej samej bryle od spalinowych, wiedzą
    nawet w przedszkolu, matole :)


    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska


  • 24. Data: 2025-12-07 20:34:00
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 7.12.2025 o 20:20, Jacek pisze:

    > Masz tu matole prawidłowe dodawanie

    Matole, to jest nieprawidłowe a wręcz zmanipulowane, co podałeś.
    Też AI:
    "Dominacja głośniejszego źródła
    Kluczowa zasada przy sumowaniu decybeli o dużej różnicy poziomów jest
    następująca:

    Kiedy różnica między dwoma źródłami hałasu wynosi 10 dB lub więcej,
    głośniejsze źródło dominuje, a cichsze dodaje do całkowitego poziomu
    hałasu mniej niż 1 dB."

    Silnik spalinowy jest znacznie cichszy niż hałas z opon, matole :]

    I to by było na tyle, matole :]

    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska


  • 25. Data: 2025-12-07 20:35:15
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: Jacek <j...@t...pl>

    W dniu 7.12.2025 o 20:29, ??x??(R)?? pisze:
    blabla...
    --
    Jacek Maciejewski
    <I hate haters>


  • 26. Data: 2025-12-08 08:55:53
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Dec 2025 11:33:19 +0100, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱

    > W dniu 7.12.2025 o 11:23, Myjk pisze:
    >
    >>> Aha, trzeba wymieniać baterię jak ma 80% po 6 latach.
    >>
    >> Nie, debilku, nie trzeba.
    >
    > Debilku :) I kto jest tutaj "wulgarystą"? :D

    Określenie debil jest wg ciebie wulgarne? Stwierdza tylko
    Ĺźe prezentujesz poziom mentalny co najwyĹźej nastolatka.
    W związku z tym się nie popłacz przypadkiem.

    >> I jakby nie dotarło do twojego pustego wulgranego łba,
    >> powtórzę drukowanymi literami, bateria w moim PHEV,
    >> ze względu na mizerną wielkość była po, lekko szacując,
    >> CZTERECH TYSIĄCACH CYKLI.
    >
    > Pfff, ja mam milion cykli tankowania i nie narzekam.

    Przejeżdzasz 30 tys. km rocznie to tankujesz się, przy
    spalaniu 8L i baku 50L całe 50x w roku. Przy 20 latach
    dogorywania twojego gruza nawet do 1000 cykli nie dobijesz,
    DEBILU, a gdzie jeszcze do miliona. No, jak nic, jesteś debil
    nawet większy niż masterek! A to niezły wyczyn trzeba przyznać.

    > Nawet mi się korek wlewu trzyma fabrycznie :)

    Szok i niedowierzanie! Ale nadal chuja wiesz co się działo z twoim
    gruzem wcześniej i tylko i wyłącznie ufasz że tak jest jak sobie
    wmawiasz. Miałem kiedyś takiego ufnego klienta jak ty, gdy ściągałem
    emulatory zmieniarkek, m.in. dla klubowiczów mazdaspeed.pl Przyjechał
    po odbiór taki naiwniak jak ty, co ściągnął sobie Mazdę 6 z niemiec,
    która miała "nietypowy" przebieg jak na tamten czas, czyli 185 tys. km
    (gdzie większość wykazywała magiczne 120-140), akurat jak odbierał ode
    mnie towar to dostał z ASO wyciąg, 2 lata, jak jeszcze była serwisowana
    w ASO, miała 465 tys. naklepane. Czyli jak ją kupił to pewnie nabite
    było ponad 600. Ale korek wlewu z pewnością miał fabryczny! buehehe

    >>> Mam auta starsze i nie wymieniałem jeszcze
    >>> silnika ani zbiornika :)
    >>
    >> A poprzedni właściciele?
    >
    > Pojebało? Wszystko fabryczne.

    Tak sobie tłumacz, a chuja wiesz tak realnie,
    bo jesteś zapewne najwcześniej 3 właścicielem.

    >> Jeździsz tyle co kot napłakał
    >> i trzepiesz konia na myśl jak to "prątkowcom" jest
    >> źle w życiu. Weź masterka pod rękę i idzcie się
    >> razem z tego leczyć.
    >
    > 30 tysięcy km rocznie. Ty tego w życiu nie przejedziesz
    > prątkiem, bo nie ma w roku tyle czasu na ładowanie :D

    DEBILU, ja się ładuję codziennie w nocy, przy ładowarce 11kW
    (formalnie to ma 22kW) w 8h uzupełniam 400km, a to pozwala
    przejechać rocznie 140 000 (słownie sto czterdzieści tysięcy)
    a nie jakieś mizerne 30. Ergo, mam czasu aż nadto. Problem
    w tym, że przejeżdżam ~20 tys. i zwyczajnie mi się (jeszcze)
    nie opłaca inwestowanie w BEV, szczególnie że mam konkretne
    potrzeby gabarytowe.

    Paradoksalnie gdybym przejeżdżał powyżej 30 to bym brał w ciemno,
    bo rocznie bym oszczędzał ponad 25 tys. zł. Aktualnie oszczędzam
    12-14 tys. zł i zakup PHEV do ICE mi się po prostu kalkulował.

    Ale ja wiem że ty liczyć potrafisz tylko zasięg, poza tym lubisz
    jak ruskie sobie turbańskie drony za twoje kupują i podniecasz
    się że arab za twoje sra do złotego klopa na jachtach wielkości
    10 twoich mieszkań.

    >>> O przebiegu to nawet nie piszę,
    >>> bo twój elektroprątek tego nie wytrzyma :)
    >>> Zero straty czasu na jakąś wymianę :]
    >>
    >> Podniecaj się dalej jazdą na ruskiej i turbańskiej ropie.
    >> Ja jeżdżę w większości na polskich/europejskich zasobach
    >> i do spierdoliniaka w życiu nie wrócę.
    >
    > Moja ropa jest wydobywana w Polsce,
    > podobnie jak twój węgiel do elektrowni :D

    Buahahaha. No DEBIL! Polska wydobywa całe 3% zapotrzebowania
    krajowego. TRZY PROCENT! Ja więcej bezpośrednio na słońcu
    przejeżdżam niż ty tankujesz polskiej ropy, DEBILU! Ale widzę
    usprawiedliwianie wyprowadzania kasy za granicę do ruskich
    żeby mieli za co pędzić wojnę i do turbanów żeby sobie mogli
    złote sedesy kupić, masz we krwi. Jak masterek. he he he

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 27. Data: 2025-12-08 09:01:52
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Dec 2025 11:55:04 +0100, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱

    > Aha, jak juĹź mnie widzisz

    Buahahah!

    > to napiszę o hałasie, bo co jakiś czas się
    > odnosisz. Hałas samochodu elektrycznego jest większy niż spalinowego
    > powyżej prędkości 50km/h. Dlaczego? Dlatego, że hałas powyżej tej
    > prędkości pochodzi głównie z KÓŁ/OPON!!! Niedouku.

    W dupie byłeś i gówno widziałeś. Były robione testy
    i różnica jest do 80/h na korzyść elektryka.

    > Samochody elektryczne ze względu na swój większy ciężar, wytwarzają
    > więcej hałasu niż analogicznie spalinowe powyżej prędkości 50km/h :)

    I znowu jakieś pierdy powielasz, różnica ciężaru to w porywach 8%,
    a jak w spaliniaku jest silnik nie poddany DS, albo ma mieć parametry
    dynamiki jak elektryk, to spaliniak wypada nawet gorzej, kochasiu
    ruskiej i turbańskiej ropy.

    > "Mało kto wie,

    Serio?

    > że to właśnie opony są głównym źródłem generowanego przez
    > samochód hałasu przy prędkościach między 50 a 120 km/h. Taki nieustanny
    > szum potrafi być uciążliwy jednak nie tylko dla samych użytkowników
    > auta. Kłopotliwy bywa także dla osób mieszkających przy drodze, które
    > muszą nieustannie przebywać w głośnym otoczeniu. Hałas komunikacyjny
    > urósł zatem do rangi problemu w zakresie ochrony środowiska, stąd jego
    > poziom zaczęto opisywać na etykietach opon."

    Pogadaj sobie o tym z J.F. he he he

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 28. Data: 2025-12-08 09:07:34
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Dec 2025 20:29:03 +0100, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱

    > Matole, podałem tabelkę gdzie BADANIA

    Debilu, podałeś tabelkę (ROTFL) interpretującą zlepek źródeł chuj
    wie jak po drodze zmanipulowanych. Podaj link do KONKRETNEGO
    badania porwónawczego a nie piątej wody po kisielu!

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 29. Data: 2025-12-08 09:11:02
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Dec 2025 20:34:00 +0100, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱

    > Silnik spalinowy jest znacznie cichszy niż hałas z opon, matole :]

    Ale mimo tego dodaje jeden decybel DEBILU!
    Tymczasem jeden decybel to duĹźo!

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 30. Data: 2025-12-08 09:54:03
    Temat: Re: Dieta dla prątkowców
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-12-2025 o 08:55, Myjk pisze:
    > Sun, 7 Dec 2025 11:33:19 +0100, ??x??(R)????????????

    >> 30 tysięcy km rocznie. Ty tego w życiu nie przejedziesz
    >> prątkiem, bo nie ma w roku tyle czasu na ładowanie :D
    >
    > DEBILU, ja się ładuję codziennie w nocy, przy ładowarce 11kW
    > (formalnie to ma 22kW) w 8h uzupełniam 400km, a to pozwala
    > przejechać rocznie 140 000 (słownie sto czterdzieści tysięcy)
    > a nie jakieś mizerne 30. Ergo, mam czasu aż nadto. Problem
    > w tym, że przejeżdżam ~20 tys. i zwyczajnie mi się (jeszcze)
    > nie opłaca inwestowanie w BEV, szczególnie że mam konkretne
    > potrzeby gabarytowe.
    >
    > Paradoksalnie gdybym przejeżdżał powyżej 30 to bym brał w ciemno,
    > bo rocznie bym oszczędzał ponad 25 tys. zł. Aktualnie oszczędzam
    > 12-14 tys. zł i zakup PHEV do ICE mi się po prostu kalkulował.

    Jak sprzedawałem Soula, to miał koło 90 tys km przejechane, w niecałe 3
    lata.....
    Czyli 30 tys rocznie przekraczał rok w rok.
    A miał masakrycznie wolne ładowanie.

    Ioniqiem jeżdżę na razie mniej, mimo że ładuje się kilka razy szybciej,
    ale też wychodzi ponad 20 tys rocznie.

    Grzyb swoją Teslą przejechał już ponad 600 tys km, a 20 lat ich nie
    produkują....

    Także widać jak projekcje chamacza mają się do rzeczywistości -
    dokładnie tak samo jak reszta jego bluzgobzdur.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: