  • 21. Data: 2016-10-17 14:43:14
    Temat: Re: Digital Oscilloscope Kit DSO062
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.10.2016 um 11:53 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "art" napisał w wiadomości grup
    -DSO062-DIY-Kit-p-981554.html

    > W sumie ... ciekawostka.
    >
    > Jesli oscyloskop ... taki dla ubogich - napiecie 100mV-50V, 2Ms/s,
    > wyswietlacz tego pewnie nie obsluzy z pelna predkoscia, tylko 1 kanal
    > (choc opcja laczenia moze byc ciekawa), 256 punktow pamieci ... bardzo
    > dla ubogich :-(
    > Choc niektorym moze sie przydac i taki.
    >
    > Na allegro widze podobny DSO138
    > http://allegro.pl/cyfrowy-oscyloskop-dso138-zestaw-m
    ontaz-diy-lcd-i6425797204.html

    > i obudowy fajne do tego sa.
    >
    > Ale jak ktos mysli o takim oscyloskopie ... to chyba lepsze DSO Nano
    > http://allegro.pl/oscyloskop-przenosny-dso201-etui-s
    onda-fv-gw-i6315295140.html

    > gdyby mial dwa kanaly ...
    Mam DSO203 prawie zawsze w kieszeni (Roman: w Opolu też go miałem w
    kabzie ;-)) i jako coś na szybko w granicach 1MHz to jest świetny. Ma
    dwa kanały analogowe, dwa cyfrowe i generator prostokąt/sinus/piła.
    Kupiłem za 130EUR z 12 sondami ;-).

    A te powyższe jako kit są w Chinach po 16EUR z wysyłką ;-)

    Waldek

  • 22. Data: 2016-10-17 14:47:46
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 17/10/2016 13:43, Waldemar wrote:

> [...]
    > Kupiłem za 130EUR z 12 sondami ;-).
    >
    > A te powyższe jako kit są w Chinach po 16EUR z wysyłką ;-)

    I nadają się zupełnie do niczego...

    c.

  • 23. Data: 2016-10-17 14:56:47
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.10.2016 um 14:47 schrieb Cezar:

    > I nadają się zupełnie do niczego...

    Do zabawy są ok. A ten mój DSO203 jest bardzo fajny i używam go naprawdę
    często. Mam sygnały max 1-2MHz i do tego jest naprawdę dobry. A jak
    potrzebuję coś lepszego, to mam TDS3014 czterokanałowy na stole.

    Waldek

  • 24. Data: 2016-10-17 19:01:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-17 o 11:50, janusz_k pisze:
    [...]
    > Ale z tego nie zobaczę jak skaluje sygnał na wejściu. Zresztą jak potrzę
    > takich oscyloskoppodobnych "wynalazków" jest więcej, i najczęściej są to
    > bardzo uproszczone rozwiązania, szczególnie obwodów wejściowych.

    OK, na każdym kanale jest 74HC4051 oraz dwie kostki w obudowie SOT23-5 z
    napisem HRA.

    P.P.

  • 25. Data: 2016-10-17 19:45:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-17 o 19:01, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2016-10-17 o 11:50, janusz_k pisze:
    > [...]
    >
    > OK, na każdym kanale jest 74HC4051 oraz dwie kostki w obudowie SOT23-5 z
    > napisem HRA.
    Czyli jakaś namiastka przełącznika jest, 4051 to klucze analogowe a HRA
    to wzm operacyjne AD8065ART-R2.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 26. Data: 2016-10-17 20:19:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-17 14:47, Cezar wrote:
    > I nadają się zupełnie do niczego...

    Nie. Dla amatora którego nie stać na 2kzł za oscyloskop a który chce
    sobie pooglądać PWM na nodze atmelka są idealne. Wolałbym aby w szkole
    było 20 sztuk takich na każdym stanowisku niż jeden wypasiony za szybą
    do oglądania tylko w obecnosci nauczyciela.

  • 27. Data: 2016-10-18 02:13:48
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    > sztuk takich na każdym stanowisku niż jeden wypasiony za szybą do
    > oglądania tylko w obecnosci nauczyciela.

    Oj tam oj tam... Kupić starą Osę (pamięta ktoś to polskie cacko?) i myślę,
    że ma szansę się sprawdzić.
    Może, jak nauczyciel wyjdzie "na przerwę", to się nic Osie nie stanie? :)

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 28. Data: 2016-10-18 09:48:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-10-17 14:47, Cezar wrote:
> [...]
    >szkole było 20 sztuk takich na każdym stanowisku niż jeden wypasiony
    >za szybą do oglądania tylko w obecnosci nauczyciela.

    Tylko ze na nogach atmelka sa i szybsze przebiegi i przydaloby sie je
    czasem obejrzec.

    A i transmisje cyfrowe sie zdarzaja, a tych 256 punktow to tak na
    30-50 bitow starczy ... moze braknac.

    J.

  • 29. Data: 2016-10-18 17:17:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-10-18 o 09:48, J.F. pisze:
> [...]
    > czasem obejrzec.
    >
    > A i transmisje cyfrowe sie zdarzaja, a tych 256 punktow to tak na 30-50

    Marudzisz.

    Pozdrawiam

    DD

  • 30. Data: 2016-10-18 17:27:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup

    >Marudzisz.

    Nie ja wspomnialem o atmelku :-P

    Do paru rzeczy sie nada, a do wielu niestety mozliwosci zabraknie.
    A tu czasy takie, ze o te rzeczy coraz latwiej.
    Atmelki szybkie, usb szybkie, nawet proste przetwornice przy 100kHz
    moga byc za szybkie ...

    Do czego by sie taki oscyloskop mogl przydac ... kiedys to moze by sie
    pokazalo sygnal TV, ale hdmi bardzo szybkie :-)

    J.