  • Data: 2020-02-24 16:59:44
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-24 o 16:24, cef pisze:

    > Ale mnie akurat nie dało do myślenia.
    > Jakoś kiedyś 20 lat temu wykalkulowałem, że gaz mimo tych 30tys rocznie
    > mi się
    > nie opłaca i nigdy nie zakodowałem tego schematu użytkowania.
    Gaz się zawsze opłaca, teraz mniej bo sporo podrożał ale nadal, nawet w
    małym aucie które mało pali, zresztą policzmy: gaz 2,30/L+20% większe
    zużycie =2,76zł/litr benzyna 5zł, więc tańszy jest o 2,24zł/l, jezdzisz
    30tys powiedzmy małym autem które pali 6/100 benzyny, czy spalisz
    rocznie 6*30000/100=1800 l razy 2,24 daje 4032zł oszczędności,
    przegląd, filtry liczby z 'górką' 500zł to daje Ci 3500zł/rok
    oszczędności, nawet jabyś co 10 lat a tyle ma ważność zbiornik,
    wymieniał całą instalację za powiedzmy 5000zł to
    nadal na 10 lat jesteś 30000 zł na plusie, czyli gaz Ci zarobi na połowę
    małego auta.
    Jakbyś to zrobił 20 lat temu to pewnie do teraz zarobiłby na całe z full
    wypasem, bo wtedy gaz był sporo tańszy i zyski były jeszcze wieksze,
    jeszcze 2 lata temu w lecie był
    po 1,3-1,4zł/l.

    --
    Janusz