-
Data: 2021-12-04 20:44:16
Temat: Re: Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-12-04 o 18:32, ToMasz pisze:
>> Przecież ujął je w statystyce, straty są od 4-7%, ładowanie aut jak na
>> razie ma znikomy udział.
> niedoszacowane
>>
>>> sprawności transformacji
>> 95% lub lepiej.
> w warunkach laboratoryjnych. patrz zasilacze do PC - 85%
Ale transformacja czyli przenoszenie na odległość to transformatory to
raz, dwa ładowarki na jedno konkretne napiecie i dużo większą moc mają
znacznie wyższą sprawność. Zasilacz PC daje 6 napięć, i mikroskopijną
moc w stosunku do ładowarki dlatego ma taką a nie inną sprawność.
>>> sprawności akumulatorów
>> 70% lub mniej
> no....
>>> takich pierdół jak ogrzewanie w samochodzie, albo fakt, że przy
>>> szybkim ładowaniu, część energii z ładowarki pobierana jest na
>>> chłodzenie ogniw.
>> To są pojedyncze procenty.
> pojedyńcze czy nie, ale lepiej nie wspominać, bo się bilans nie zepnie
Podał ogólnie, poza tym czepiasz się podał główne straty i proporcje
między nimi.
>>> kolejna rzecz, której nie można pominąć, ale trudno ją oszacować to
>>> koszt infrastruktury. upraszczając. o ile damy radę dojechać
>>> elektrykiem na urlop - tam też muszą być infrastruktura ładująca
>>> pierdylion samochodów. przez 2 miesiące działająca, przez 10 miesięcy
>> A stacje wodorowe będą tańsze?
>> Jak myślisz skąd się bierze różnica cen przejechania km 2.2 centa przy
>> prądzie i 13 centów przy wodorze?
> tak. bo cena istnienia stacji jest taka sama dla bezyny, prądu czy
> wodoru.
No brawo :)
dostarczanie prądu, albo gwarancja dostarczania prądu jest
> droższa, o wiele droższa niż dostarczanie benzyny czy wodoru. będzie
I nawet wtedy ten prąd jest 6 razy tańszy :)
> miała tą samą cenę, gdybyś
Ja?
>niezależnie od zapotrzebowania musiał wysyłać
> puste transporty paliw ciekłych
co cię interesuje logistyka? liczy się cena końcowa, ona te składowe już
zawiera więc nie dziel włosa na dwoje.
>
>> Ale wyjaśnił Ci jak kosztowne jest sprężanie wodoru, oczywiste jest że
>> nikt go nie transportuje 'luzem' tylko sprężony więc podał ile to
>> kosztuje.
>
> paliwo przyszłości to skrót myślowy. nie potrzebujemy paliwa,
> potrzebujemy energii. jest nam dawana za darmo ze słońca.
No co ty nie powiesz :) nobel ci się należy za tak światłe myśli.
Zupełnie jak małe dziecko, jak nie ma co powiedzieć to powtarza banały
wystarczy ją
> mądrze, a w zasadzie ekonomicznie zmagazynować. jak?
W akumulatorach? Za
> drogo. w wodorze? jak jest taniej - to czemu nie? Pytanie czy jest taniej.
No to ci policzył że w wodorze na dzień dzisiejszy nie jest taniej i na
przełom się nie zapowiada znając właściwości fizyczne wodoru.
>
>> Liczyłeś że wśród użytkowników domów znajdziesz fachowca od akumulatorów?
> nie. liczyłem że użytkownicy paneli słonecznych mają może powerwalla,
> albo jakiś sposób przechowywania nadmiarowej energii.
Po co? Już same PV dla tylko energii jest na granicy opłacalności a z
akumulatorami już nigdy nie będzie chyba że się go dostanie za darmo.
Prosument potrzebuje energię w zimie a żaden akumulator w sensownej
cenie mu tego nie zapewni. To energetyka chce sobie poprawić bilans
dzienny i naciska na instalację przez prosumentów akumulatorów.
Ale przy obecnych cenach się to kompletnie nie opłaca.
>
>> Bo akumulator to luksus, jakbyś nie wiedział, im trwalszy i
>> pojemniejszy tym droższy.
>> Dla twojego zastosowania najlepsze są akumulatorki z laptopów,
>> połączyć odpowiednią ilość, dodać balanser i podłączyć pod te panele
>> na kominie, to cię wyjdzie najtaniej.
>
> no to "paliwem" przyszłości będzie uran, albo woda w elektrowni
> szczytowo pompowej. która metoda lepsza dla samochodów lub domów? chyba
> jednak wodór.
No tak, ja o chlebie a ty o niebie, to kiedy instalujesz reaktor? bo
rozumiem że uran już kupiłeś :)
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=