  • 1. Data: 2021-12-02 22:24:22
    Temat: Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
    Była już dyskusja dlaczego Miraj się nie przyjął, tu jest wyjaśnienie
    https://www.youtube.com/watch?v=EhAsJ7rSRfs
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2021-12-03 00:07:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.12.2021 o 22:24, Janusz pisze:
    > Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
    > Była już dyskusja dlaczego Miraj się nie przyjął, tu jest wyjaśnienie
    > https://www.youtube.com/watch?v=EhAsJ7rSRfs
    trolujesz czy łykasz bzdury jak pelikan?

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-12-03 16:18:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-03 o 00:07, ToMasz pisze:
    > trolujesz czy łykasz bzdury jak pelikan?
    A coś jaśniej? gdzie widzisz bzdury?
    --
    Janusz

  • 4. Data: 2021-12-03 17:36:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Dec 2021 16:18:36 +0100, Janusz napisał(a):

    > A coś jaśniej? gdzie widzisz bzdury?

    1. "Dlaczego" pisze się łącznie.
    2. Założenie że tu obecni nie są w stanie poszukać sobie samodzielnie
    interesujących ich informacji jest błędne.
    3. Zadawanie w tytule pytania jest niegrzeczne.
    4. Brak w treści postu jakiejkolwiek twojej myśli, co jest conajmniej
    dziwny. Może ty nie myślisz wcale?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2021-12-03 21:41:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > 3. Zadawanie w tytule pytania jest niegrzeczne.
    > 4. Brak w treści postu jakiejkolwiek twojej myśli, co jest conajmniej

    Za to ty myślisz za dwóch, wyraziłeś zdanie, więc możesz spadać.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-12-04 08:39:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.12.2021 o 21:41, Janusz pisze:

    > Za to ty myślisz za dwóch, wyraziłeś zdanie, więc możesz spadać.

    1 zajebiste niedoszacowanie strat wynikających z:
    przesyłu energii na znaczne odległości
    sprawności transformacji
    sprawności akumulatorów
    takich pierdół jak ogrzewanie w samochodzie, albo fakt, że przy szybkim
    ładowaniu, część energii z ładowarki pobierana jest na chłodzenie ogniw.
    kolejna rzecz, której nie można pominąć, ale trudno ją oszacować to
    koszt infrastruktury. upraszczając. o ile damy radę dojechać
    elektrykiem na urlop - tam też muszą być infrastruktura ładująca
    pierdylion samochodów. przez 2 miesiące działająca, przez 10 miesięcy
    stojąca. teraz też tak mamy? nie, bo gdyby "przyszłość" sprowadzić do
    naszych czasów i zrobić porównanie, to w tej chwili płacilibyśmy za to
    ze beczkowozy z paliwem, PUSTE jeżdżą pomiędzy rafinerią a stacjami paliw
    2. po co wogóle zajmować się niesprzężonym wodorem? nabić czas w
    filmie? Wodór jako paliwo jest rozpatrywany wyłącznie jako sprzężony.
    proces ma niską sprawność i tyle
    3. właśnie na grupie budowlanej próbowałem dowiedzieć się jaką
    "sprawność" ma akumulator. ale "sprawność" finansową. i wiecie co?
    wychodzi ze mając energię za darmo, trudno jest znaleźć akumulator który
    w ciągu życia "zbuforuje" prądu za kwotę (wyraźnie) wyższą niż sam kosztuje.
    4 Krótki wniosek z p.3. jeśli masz baterie słoneczne na swoim domu za
    darmo, auto elektryczne które cały dzień stoi 15km dalej przed firmą,
    nie opłaca Ci się kupić akumulatora do domu, który będziesz ładował, aby
    z niego nocą ładować auto. więc jeśli w tym kontekście (a nie jestem
    tego pewien) wodór ma sprawność finansową 30%, to i tak dużo

    teraz prośba. o ile się mylę w kwesti opłacalności akumulatorów -
    "naprostujcie" mnie. Jeśli chcecie mnie wyśmiać że myślę, co myślę nie
    piszcie - mam to w dupie

    ToMasz

    PS o akumulatory pytałem "mr akumulatora", nie potrafi pomóc

  • 7. Data: 2021-12-04 11:20:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.12.2021 o 08:39, ToMasz pisze:

    > teraz prośba. o ile się mylę w kwesti opłacalności akumulatorów -
    > "naprostujcie" mnie. Jeśli chcecie mnie wyśmiać że myślę, co myślę nie
    > piszcie - mam to w dupie

    Ja bardzo przepraszam, ale ... nie chce mi się Ciebie prostować.

  • 8. Data: 2021-12-04 14:05:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.12.2021 o 11:20, ii pisze:

    > Ja bardzo przepraszam, ale ... nie chce mi się Ciebie prostować.
    tak jak innym, ale po co to piszesz? czytałeś mojego posta na grupie
    "budowanie"? Jeśli nie, to wskaż proszę ofertę na akumulator, któremu ja
    dostarczę prawie darmową energię (w cenie obsługi paneli i elektroniki
    dostosowującej napięcia) a ten akumulator rozładowywany zapracuje
    dwukrotnie na swój zakup.

    ToMasz

  • 9. Data: 2021-12-04 14:38:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.12.2021 o 14:05, ToMasz pisze:

> [...]
    > dostarczę prawie darmową energię (w cenie obsługi paneli i elektroniki
    > dostosowującej napięcia) a ten akumulator rozładowywany zapracuje

    No przepraszam :-)

  • 10. Data: 2021-12-04 14:57:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-04 o 08:39, ToMasz pisze:

    >>> 4. Brak w treści postu jakiejkolwiek twojej myśli, co jest conajmniej

    > 1 zajebiste niedoszacowanie strat wynikających z:
    > przesyłu energii na znaczne odległości
    Przecież ujął je w statystyce, straty są od 4-7%, ładowanie aut jak na
    razie ma znikomy udział.

    > sprawności transformacji
    95% lub lepiej.

    > sprawności akumulatorów
    70% lub mniej

    > takich pierdół jak ogrzewanie w samochodzie, albo fakt, że przy szybkim
    > ładowaniu, część energii z ładowarki pobierana jest na chłodzenie ogniw.
    To są pojedyncze procenty.

> [...]
    > elektrykiem na urlop - tam też muszą być infrastruktura ładująca
    > pierdylion samochodów. przez 2 miesiące działająca, przez 10 miesięcy
    A stacje wodorowe będą tańsze?
    Jak myślisz skąd się bierze różnica cen przejechania km 2.2 centa przy
    prądzie i 13 centów przy wodorze?

> [...]
    > 2. po co wogóle zajmować się niesprzężonym wodorem?  nabić czas w
    > filmie? Wodór jako paliwo jest rozpatrywany wyłącznie jako sprzężony.

    Ale wyjaśnił Ci jak kosztowne jest sprężanie wodoru, oczywiste jest że
    nikt go nie transportuje 'luzem' tylko sprężony więc podał ile to kosztuje.

    > proces ma niską sprawność i tyle
    > 3. właśnie na grupie budowlanej próbowałem dowiedzieć się jaką
    > "sprawność" ma akumulator.  ale "sprawność" finansową. i wiecie co?
    Liczyłeś że wśród użytkowników domów znajdziesz fachowca od akumulatorów?
    Naiwny jesteś, o takie rzeczy pyta się na elektrodzie i jest tam kilka
    wątków o off-gridach
    ale wnioski dla ciebie będą mało zachęcające.

    > wychodzi ze mając energię za darmo, trudno jest znaleźć akumulator który
    > w ciągu życia "zbuforuje" prądu za kwotę (wyraźnie) wyższą niż sam
    > kosztuje.
    Bo akumulator to luksus, jakbyś nie wiedział, im trwalszy i pojemniejszy
    tym droższy.
    Dla twojego zastosowania najlepsze są akumulatorki z laptopów, połączyć
    odpowiednią ilość, dodać balanser i podłączyć pod te panele na kominie,
    to cię wyjdzie najtaniej.

> [...]
    > z niego nocą ładować auto. więc jeśli w tym kontekście (a nie jestem
    > tego pewien) wodór ma sprawność finansową 30%, to i tak dużo
    Ostudzę twój optymizm, zobacz ile ten miray kosztuje, zaraz Ci przejdzie :)

    --
    Janusz