    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
    Date: Sat, 4 Dec 2021 20:44:16 +0100

    W dniu 2021-12-04 o 18:32, ToMasz pisze:
    > niedoszacowane

    > w warunkach laboratoryjnych. patrz zasilacze do PC - 85%
    Ale transformacja czyli przenoszenie na odległość to transformatory to
    raz, dwa ładowarki na jedno konkretne napiecie i dużo większą moc mają
    znacznie wyższą sprawność. Zasilacz PC daje 6 napięć, i mikroskopijną
    moc w stosunku do ładowarki dlatego ma taką a nie inną sprawność.

    > no....
    > pojedyńcze czy nie, ale lepiej nie wspominać, bo się bilans nie zepnie
    Podał ogólnie, poza tym czepiasz się podał główne straty i proporcje
    między nimi.

    > tak. bo cena istnienia stacji jest taka sama dla bezyny, prądu czy
    > wodoru.
    No brawo :)

    dostarczanie prądu, albo gwarancja dostarczania prądu jest
    > droższa, o wiele droższa niż dostarczanie benzyny czy wodoru. będzie
    I nawet wtedy ten prąd jest 6 razy tańszy :)

    > miała tą samą cenę, gdybyś
    Ja?
    >niezależnie od zapotrzebowania musiał wysyłać
    > puste transporty paliw ciekłych
    co cię interesuje logistyka? liczy się cena końcowa, ona te składowe już
    zawiera więc nie dziel włosa na dwoje.

    > paliwo przyszłości to skrót myślowy. nie potrzebujemy paliwa,
    > potrzebujemy energii. jest nam dawana za darmo ze słońca.
    No co ty nie powiesz :) nobel ci się należy za tak światłe myśli.
    Zupełnie jak małe dziecko, jak nie ma co powiedzieć to powtarza banały

    wystarczy ją
    > mądrze, a w zasadzie ekonomicznie zmagazynować. jak?
    W akumulatorach? Za
    > drogo. w wodorze? jak jest taniej - to czemu nie? Pytanie czy jest taniej.
    No to ci policzył że w wodorze na dzień dzisiejszy nie jest taniej i na
    przełom się nie zapowiada znając właściwości fizyczne wodoru.

    > nie. liczyłem że użytkownicy paneli słonecznych mają może powerwalla,
    > albo jakiś sposób przechowywania nadmiarowej energii.
    Po co? Już same PV dla tylko energii jest na granicy opłacalności a z
    akumulatorami już nigdy nie będzie chyba że się go dostanie za darmo.
    Prosument potrzebuje energię w zimie a żaden akumulator w sensownej
    cenie mu tego nie zapewni. To energetyka chce sobie poprawić bilans
    dzienny i naciska na instalację przez prosumentów akumulatorów.
    Ale przy obecnych cenach się to kompletnie nie opłaca.

    > no to "paliwem" przyszłości będzie uran, albo woda w elektrowni
    > szczytowo pompowej. która metoda lepsza dla samochodów lub domów? chyba
    > jednak wodór.
    No tak, ja o chlebie a ty o niebie, to kiedy instalujesz reaktor? bo
    rozumiem że uran już kupiłeś :)

    --
    Janusz