    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
    Date: Sat, 4 Dec 2021 23:38:35 +0100

    W dniu 2021-12-04 o 22:59, ToMasz pisze:
> [...]
    > nie mówimy o "paliwie", bo nim jest energia. energię trzeba zmagazynować
    >
    > sposób pierwszy:

    > ale urządzenie do wytwarzania wodoru to coś w czym  (gwiazdka) nie widzę
    > specjalnie zużywalności. kompresor - obojętnie na jakie ciśnienie - też
    > na siebie zarobi. więc opłacalnośc, nie sprawność, opłacalność jest
    > większa od zera. kiedyś na siebie zarobi
    >
    > sposób drugi:
    >
    > jak sam napisałeś nie opłaca się mieć akumulatora, bo jego trwałość w
    > stosunku do ceny powoduje że... się nie opłaca.
    >

    > więc gdybyśmy NIE MIELI sieci energetycznej,
    Ale to jest założenie bez sensu, samochodów elektrycznych nie było a
    sieć była,
    elektryki to tylko drobny wycinek i jeszcze długo tak będzie. Więc przy
    takim założeniu dyskusja nie ma sensu.

    która w taki czy inny
    > sposób za wspólne pieniądze "dokłada" się do skupu energii od > prosumentów,
    Nic się nie dokłada, prosumenci płacą za 'przechowywanie' energii. Znowu
    nie rozumiesz tematu.

    to która z metod jest bardziej opłacalna:Żadna. Na dużą skalę są
    elektrownie szczytowo-pompowe.

    > 1- akumulator - o którym sam napisałeś że nie
    > 2- kompresowanie wodoru, które ma małą sprawność?
    >

    > jaśniej nie potrafię. niestety, obawiam się ze jestem piewszą tutaj
    > osobą która to policzyła. i na 100% żaden polityk tego nie policzył.
    To gdzie te wyliczenia?

    > żadna osoba która doznaje wzwodu gdy Elon Musk  mówi o powerwallach
    Ja nie dostaję :)
    A jego power-wall się już kilka dni pali i go ugasić nie mogą. Tak
    wygląda przechowywanie energii w li-jon-ach.

    > (gwiazdka)
    > jeśli masz jakieś dane na temat wspomnianej elektrolizy ale od
    > naukowców, od ludzi którzy to robią, od firm ktore się tym zajmują, daj
    > linka.
    Sorry ale nie mam a szukać mi się nie chce.

    --
    Janusz