  • 1. Data: 2014-01-16 09:35:50
    Temat: Długoterminowy wynajem samochodów
    Od: z <...@...pl>

    Wczoraj w radiu usłyszałem że jakiś bank ma zamiar wprowadzić
    wypożyczanie samochodów i coś o 600 zł/mies.
    Googlam i googlam i nie mogę znaleźć. Są oferty np. za Corsę na 3 lata
    1000 zł/mies.
    Tak się zastanawiam czy to nie jest dobry pomysł.
    Płacę za wynajem + paliwo. I tylko tyle :-)

    PS. Robił ktoś kalkulację w dłuższym okresie? Może zamiast kupić w
    salonie warto wynajmować?

  • 2. Data: 2014-01-16 12:00:53
    Temat: Re: Długoterminowy wynajem samochodów
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-16 09:35, Użytkownik z napisał:

    > PS. Robił ktoś kalkulację w dłuższym okresie? Może zamiast kupić w
    > salonie warto wynajmować?

    Oczywiście ze warto wynajmować, wszak założyciel tej instytucji
    o niczym innym tak nie marzy jak o możliwości dołożeniu się do twoich
    wydatków na samochody.
    A tak na poważnie, to może być opłacalne kiedy samochodu
    potrzebujesz na jeden miesiąc w roku, pod warunkiem że nie
    będzie to miesiąc wakacyjny bo wtedy będzie cała masa innych
    potrz3ebujących.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-01-16 12:25:58
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Są oferty np. za Corsę na 3 lata 1000 zł/mies.
    > Tak się zastanawiam czy to nie jest dobry pomysł.
    > Płacę za wynajem + paliwo. I tylko tyle :-)

    a jak to jest z serwisowaniem, firma płaci? bo mi koszty utrzymania (bez
    paliwa) dochodzą do tej kwoty za auto segmentu b (z tym że nie oszczędzam na
    materiałach)

  • 4. Data: 2014-01-16 12:36:06
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-16 12:00, RadoslawF wrote:

> [...]
    > potrzebujesz na jeden miesiąc w roku, pod warunkiem że nie
    > będzie to miesiąc wakacyjny bo wtedy będzie cała masa innych

    o ile nie bedzie dod. punktów ograniczających Twoje swobody wakacyjne,
    czyli: limit km/mc, brak możliwości w wyjazdu np. poza UE, ...

  • 5. Data: 2014-01-16 12:44:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-16, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > o ile nie bedzie dod. punktów ograniczających Twoje swobody wakacyjne,
    > czyli: limit km/mc, brak możliwości w wyjazdu np. poza UE, ...

    Jak widac sa ludzie ktorym sie wydaje, ze wynajma samochod za 600-1000 PLN/mc
    i mysla, ze beda go ujezdzac dzien i noc a beda placic tylko za paliwo i
    odstawiac na naprawy ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2014-01-16 13:31:43
    Od: olaboga <o...@c...pl>

    W dniu 2014-01-16 09:35, z pisze:
> [...]
    > Płacę za wynajem + paliwo. I tylko tyle :-)

    > PS. Robił ktoś kalkulację w dłuższym okresie? Może zamiast kupić w

    Taż słuchałem, Raiffeisen/Polbank prywatny leasing, kwota ~600-700zł
    była za toyotę yaris z podstawowym wyposażeniem, max rocznym przebiegiem
    20.000 km i umową na 2 lata.

  • 7. Data: 2014-01-16 13:32:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 16 Jan 2014 12:00:53 +0100 osobnik zwany RadoslawF
    napisał:

    > A tak na poważnie, to może być opłacalne kiedy samochodu potrzebujesz na
    > jeden miesiąc w roku, pod warunkiem że nie będzie to miesiąc wakacyjny
    > bo wtedy będzie cała masa innych potrz3ebujących.

    hint: długoterminowy

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2014-01-16 13:39:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RadoslawF wrote:

    > A tak na poważnie, to może być opłacalne kiedy samochodu
    > potrzebujesz na jeden miesiąc w roku, pod warunkiem że nie
    > będzie to miesiąc wakacyjny bo wtedy będzie cała masa innych
    > potrz3ebujących.

    Miesiąc w roku to jest super dlugoterminowy najem ;-)
    To się opłaca, ale nie w Polsce.
    W Niemczech kalkulują, że będzie jakiś tam poziom zużycia
    i firmom sie opłaca jeździć i potem sprzedający to auto
    właściciel jeszcze zarabia. A u nas zakładają, że zarżniesz
    i zniszczysz i dlatego w kilkuletnim czynszu
    muszą miec skalkulowane trzy takie nówki z salonu.

  • 9. Data: 2014-01-16 14:26:27
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 09:35:50 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > Wczoraj w radiu us�ysza�em �e jaki� bank ma zamiar wprowadzi�
    >
    > wypo�yczanie samochod�w i co� o 600 z�/mies.
    >
    > Googlam i googlam i nie mog� znale��. S� oferty np. za Cors� na 3 lata
    >
    > 1000 zďż˝/mies.
    >
    > Tak siďż˝ zastanawiam czy to nie jest dobry pomysďż˝.
    >
    > P�ac� za wynajem + paliwo. I tylko tyle :-)

    > PS. Robi� kto� kalkulacj� w d�u�szym okresie? Mo�e zamiast kupi� w
    >
    > salonie warto wynajmowaďż˝?

    To jest dobry pomysł, ale jeszcze stosunkowo mało jest/będzie klientów, bo nawet jak
    już kogoś stać, to nie oznacza, że wyszła z niego wieś przodków.
    Wieś, czyli zbieractwo i kompleks posiadania. Lepiej się czujemy mając własną ruinę
    wspomaganą znajdowanymi na szrotach częściami, niż sprawne, nowe, ale bez naszego
    nazwiska w dowodzie rejestracyjnym.

  • 10. Data: 2014-01-16 14:28:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-16 13:31, olaboga pisze:

    > Taż słuchałem, Raiffeisen/Polbank prywatny leasing, kwota ~600-700zł
    > była za toyotę yaris z podstawowym wyposażeniem, max rocznym przebiegiem
    > 20.000 km i umową na 2 lata.

    Z prawem wykupu po zakończeniu okresu umowy? Jeśli tak, to za jaką kwotę?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl