eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › kondycja rozrządu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2014-01-14 13:39:44
    Temat: kondycja rozrządu
    Od: "SP1H" <...@p...pl>

    Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
    wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez
    jazdę/przyśpieszanie na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan
    rozrządu i obciąża pasek bardziej, niż jazda optymalna?


  • 2. Data: 2014-01-14 14:31:30
    Temat: Re: kondycja rozrządu
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-14 13:39, SP1H pisze:
    > Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
    > wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie
    > na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża
    > pasek bardziej, niż jazda optymalna?
    A niby dlaczego? Przecież pasek przenosi tylko i wyłącznie napęd
    rozrządu. Z tego samego powodu nie widzę związku z rozruchem przez
    holowanie/pchanie a "przeskoczeniem" rozrządu.
    Jacek


  • 3. Data: 2014-01-14 15:50:56
    Temat: Re: kondycja rozrządu
    Od: K <...@...c>

    W dniu 14-01-2014 14:31, Jacek pisze:
    > W dniu 2014-01-14 13:39, SP1H pisze:
    >> Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
    >> wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie
    >> na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża
    >> pasek bardziej, niż jazda optymalna?
    > A niby dlaczego? Przecież pasek przenosi tylko i wyłącznie napęd
    > rozrządu. Z tego samego powodu nie widzę związku z rozruchem przez
    > holowanie/pchanie a "przeskoczeniem" rozrządu.
    > Jacek

    jednak producenci aut o tym ostrzegaja. znam przypadek audi (chyba 80),
    ktore dostalo strzala w dupe na swiatlach, w momencie gdy juz ruszalo.
    przeskoczyl rozrzad, a walka z ubezpieczycielem trwala kilka miesiecy.


  • 4. Data: 2014-01-14 17:21:36
    Temat: Re: kondycja rozrządu
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>


    Użytkownik "SP1H" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:52d52fe3$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...
    > Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
    > wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie na
    > obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża pasek
    > bardziej, niż jazda optymalna?

    Zasadniczo tak. Przy 4 tys. obr./min. pasek pokona 2 razy większą drogę niż
    przy 2 tys. :-)


  • 5. Data: 2014-01-14 22:37:01
    Temat: Re: kondycja rozrządu
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2014-01-14 17:21, nom pisze:
    >
    > Użytkownik "SP1H" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > news:52d52fe3$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
    >> wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez
    >> jazdę/przyśpieszanie na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan
    >> rozrządu i obciąża pasek bardziej, niż jazda optymalna?
    >
    > Zasadniczo tak. Przy 4 tys. obr./min. pasek pokona 2 razy większą drogę
    > niż przy 2 tys. :-)

    I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do prędkości,
    działa na niego 2x większa siła. To oznacza, że w jednostce czasu wykona
    4x więcej niutonometrów.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...


  • 6. Data: 2014-01-14 23:00:24
    Temat: Re: kondycja rozrządu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    orcos wrote:

    > I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do
    > prędkości, działa na niego 2x większa siła.

    A jest proporcjonalny?
    A może jak jest już "rozhulany", to opory sa mniejsze?

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: