  • 41. Data: 2023-07-22 20:05:57
    Temat: Re: Do zobaczenia
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Dostaniesz nakaz zablokowania i tyle.

    Admin serwera miałby dostać nakaz usunięcia konkretnego posta ze swojego
    serwera? No mógłby. Nakaz wysłania cancela do sieci też teoretycznie
    mógłby dostać, choć nie wiem, czy taki nakaz miałby moc prawną. No i nie
    kojarzę sytuacji, żeby to się choć raz zdarzyło. Poza tym nie jestem
    pewien, czy np. w przypadku chmurki, która fizycznie stoi w data center w
    Holandii, taki nakaz miałby jakiekolwiek znaczenie.

    Jakbym ja dostał taki nakaz, to pierwsze kroki skierowałbym do prawnika, a
    jeśli musiałbym coś takiego zrobić to zadbałbym o to, żeby wszyscy się o
    tym dowiedzieli.

    --
    Łysi mają lepiej chłodzony procesor.

  • 42. Data: 2023-07-22 20:14:12
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Aż tak zdesperowany nie jestem by kupować książkę.

    Nie trzeba kupować. W zależności od indywidualnych preferencji moralnych
    można ją kupić w promocji "za 0 zł" na torrentach czy tam innych
    chomikach. Nie namawiam, mówię tylko, że jest :)

    > Wydaje mi się, że dzisiejsi użytkownicy grup dyskusyjnych są od nich
    > uzależnieni niezależnie od tego, że FB być może uzależnia bardziej.

    Nie mogę mówić za wszystkich ale wiem, że ja nie jestem. Byłem uzależniony
    od FB, znam to uczucie. Jak jestem poza domem to nie jestem myślami w
    Usenecie. Nie mam ochoty wrócić tylko po to, żeby tu zajrzeć. Jak jestem w
    domu to też nie zawsze zaglądam. Jak siedzę i czytam albo piszę, to mogę
    się w każdej chwili oderwać. Jak nie ma mnie na dłużej to nie mam uczucia,
    że coś ważnego mnie omija.

    To wszystko miałem w przypadku FB, a i tak nie było ze mną tak źle, bo po
    pierwsze to było jedyne medium społecznościowe, na którym byłem (żadnych
    instagramów, snapchatów, tiktoków), a po drugie od wielu lat na telefonie
    nie mam żadnych takich uzależniaczy właśnie po to, żeby zamykało się to
    razem z zamknięciem laptopa i np. wyjściem z domu (plus kwestia ochrony
    prywatności, nie chcę żeby te aplikacje mnie szpiegowały; w przypadku
    przeglądarki miałem nad tym trochę większą kontrolę).

    Ale detoks się udał, minęło parę miesięcy i już mi tego nie brakuje (choć
    na początku czułem się bardzo źle, ale wiedziałem, że tak musi być, jeśli
    chcę się uwolnić), te wszystkie pętle dopaminowe i układy nagrody też się
    już chyba ustabilizowały, bo mam więcej energii na robienie rzeczy, na
    które wcześniej (będąc bardzo aktywnym na FB) nie miałem siły, motywacji,
    energii. "Attention span" też mi się poprawia (choć ten akurat najbardziej
    zabijają krótkie filmy, tiktoki, shorty na YouTube).

    Tylko ludzi poznanych na FB (i tych, z którymi utrzymywałem kontakt tylko
    przez FB) szkoda. Straciłem z 95% luźniejszych znajomości. Zostały tylko
    te, które przeniosły się do reala. Reszta wygasła, nie udało ich się
    przenieść nigdzie indziej. Trudno, widocznie taka jest cena wolności.

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego:

  • 43. Data: 2023-07-22 21:47:35
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Czytasz tylko te posty danej osoby, które algorytm dla ciebie wybierze.
    > Nie wyświetlają się wszystkie.

    > Tak, racja. Tylko jakoś nie widzę takiej potrzeby. Musiałbym mieć jakieś
    > niezdrowe zainteresowanie kimś, żeby subskrybować wszystkie jego posty :)
    > A mając instancję inn-a da się to w sumie trywialnie zrobić, i swego czasu
    > miałem taki automat, który wszystkie posty, w których było moje nazwisko,
    > przerzucało mi na specjalną, prywatną grupę (niezależnie od tego, czy
    > subskrybowałem tę, na której byłem wspomniany). Ale mi się znudziło :)

    1. Roman nie obserwował samych kulturalnych wykształciuchów i skończył
    z zapchanym filtrem i przepalonym bezpiecznikiem. :)
    Teraz ludzie będą szukać Romana.

    2. Większość dzisiejszych użytkowników SM jest przyzwyczajona do
    obserwowania innych. Tak budują swoje banieczki.

  • 44. Data: 2023-07-23 15:31:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ale ja nie chcę mieć wątkowania w mailach.

    I na końcu swoich emaili umieszczasz
    "Podczas prowadzenia korespondencji, proszę skorzystać z opcji
    "odpowiedz" i nie usuwać wcześniejszego zapytania i odpowiedzi." ?

    > W ogóle nie rozumiem idei listy
    > mailingowej. Maile to listy do mnie a nie posty w dyskusji.

    I dlatego wyróżniasz odpowiedzi na swoje artykuły?

    > Od dyskusji są
    > newsy.

    Emailem się nie da?

    > Listy mailingowe to taka proteza, która powinna być newsami, ale z
    > różnych powodów (sprowadzających się do wymyślania kwadratowego koła) nie
    > jest.

    Listy emailowe są sposobem na dystrybucję artykułów dla pewnej grupy
    odbiorców. Protezą mogą być jak tylko dlatego powstaje, że nie da się
    utworzyć grupy. Da się? Ale jak już ma być do pewnej grupy (a nie
    wszystkich) to nie jest protezą a tylko pewnym sposobem dystrybucji.

    > Nie, bo do poczty lepiej nadaje się program pocztowy.

    Niby w jaki sposób?

    > Ale nikt nie ustawia bota przeciwko konkretnej osobie, tylko przeciwko
    > konkretnym kryteriom.

    No to właśnie takim kryterium może być "konkretna osoba". Z faktu, że
    "nikt takiego kryterium nie stosuje" (co nie jest wcale pewne) nic nie
    wynika dla lepszości kasowania automatycznego.

    > Z tym, żeby admin cancelował posty, z którymi się nie zgadza.

    Ale zgadzamy się, że za pełną zgodą administratorów pewne artykuły są
    kasowane za pomocą botów (dla zachowania względnego porządku)?

    > Wystarczą -- podeślij Message-ID albo inny sposób, żeby znaleźć takiego
    > przykładowego cancela.

    Odpowiednia grupa i masz wszystkie cancele. Nie widzę sensu poświęcać
    czasu na to, co możesz zrobić sam. Weź sobie przeglądnij co było
    kasowane przez ostatnie 30 lat. Ja nie mam zamiaru.

  • 45. Data: 2023-07-23 15:52:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie trzeba kupować. W zależności od indywidualnych preferencji moralnych
    > można ją kupić w promocji "za 0 zł" na torrentach czy tam innych
    > chomikach. Nie namawiam, mówię tylko, że jest :)

    Zdaję sobie z tego sprawę, ale jesteśmy na grupach dyskusyjnych, czyli
    tu się dyskutuje. A z czym ja mam dyskutować jak nie znam treści. Jakiś
    cytat poproszę.

> [...]
    > się w każdej chwili oderwać. Jak nie ma mnie na dłużej to nie mam uczucia,

    I tak, przez ostatnie 30 lat? Niektórym jakoś przeszło, niektórzy nigdy
    "tutaj" nie trafią a niektórzy siedzą i twierdzą, że nie są uzależnieni.
    Trochę wątpię by nie byli.

> [...]
    > energii. "Attention span" też mi się poprawia (choć ten akurat najbardziej
    > zabijają krótkie filmy, tiktoki, shorty na YouTube).

    No widzisz, a z grup dyskusyjnych nadal korzystasz :-)

> [...]
    > te, które przeniosły się do reala. Reszta wygasła, nie udało ich się
    > przenieść nigdzie indziej. Trudno, widocznie taka jest cena wolności.

    No to chyba zawsze motywacją jest kontakt z innymi ludźmi.

  • 46. Data: 2023-07-23 16:00:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No i bot wyśle cancel, i część serwerów go przyjmie, a część zignoruje.
    > Cancelowany post dalej na nich będzie.

    Działają, nie ma śmietnika, nie ma tego problemu który sygnalizujesz, że
    jakieś artykuły zostają.

    > Kto blokuje?

    Służby.

    > Musiałeś mocno podpaść :) Ale to nadal nie jest cancelowanie postów w
    > całym Usenecie, po prostu admin danego serwera (może z powodu skarg?)
    > zabrał ci (pewnie po IP) dostęp.

    Po prostu ktoś nie zgodził się z moimi artykułami i doprowadził do
    niemożności publikowania artykułów. Nie ma znaczenia, czy je wysłałem
    czy dopiero zamierzałem. Tak to działa na FB czy jakichś forach. Nic
    szczególnego w usenecie nie ma.

  • 47. Data: 2023-07-23 16:23:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > jeśli musiałbym coś takiego zrobić to zadbałbym o to, żeby wszyscy się o

    Nakazy blokowania dostępu (!) do określonych publikacji funkcjonują
    powszechnie. Zobowiązani do respektowania są właściciele (!) usług więc
    raczej nie ma znaczenia gdzie sobie to postawiłeś. W czym by Ci ten
    prawnik miał pomóc? A jak będziesz "fikał" to ktoś Ci podrzuci artykuły
    zagrażające obronności, doniesie i domenę zablokują bez informowania o
    tym, kiedy zauważysz to miesiącami będziesz się odwoływał a usenet w
    Polsce w tym czasie umrze.

    Tak niestety widzę "wielkość" usenetu.

  • 48. Data: 2023-07-23 16:43:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2023 o 16:23, io pisze:

> [...]
    > zagrażające obronności, doniesie i domenę zablokują bez informowania o
    > tym, kiedy zauważysz to miesiącami będziesz się odwoływał a usenet w

    Ale nie opowiadaj bajek. To, że rząd blokuje polskie DNS nie oznacza, że
    zablokuje inne (bo nie może) a co do news, to google też nie zablokuje.

    Nakaz usunięcia posta to sobie w dupę wsadź, bo nie jesteś w stanie tego
    wyegzekwować ale jak się postarasz, to sam skasujesz takiego posta :]

    Głupi korzysta z polskich DNS bo to blokada "dla głupiego".
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 49. Data: 2023-07-23 19:00:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ale nie opowiadaj bajek. To, że rząd blokuje polskie DNS nie oznacza, że
    > zablokuje inne (bo nie może) a co do news, to google też nie zablokuje.

    Nie blokuje polskich DNS tylko rozwiązywanie nazw. Operator dostaje, że
    ma zablokować jakąś domenę (nie musi być polska) i blokuje. Przykład:
    nczas.com

    > Nakaz usunięcia posta to sobie w dupę wsadź, bo nie jesteś w stanie tego
    > wyegzekwować ale jak się postarasz, to sam skasujesz takiego posta :]

    Czytać nie umiesz, nigdzie nie pisałem o nakazie usuwania postu, było o
    blokowaniu do niego dostępu.

    > Głupi korzysta z polskich DNS bo to blokada "dla głupiego".

    Dzisiaj taka, jutro inna. Usenet nie jest żadnym wyjątkiem.

  • 50. Data: 2023-07-23 20:49:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2023 o 19:00, io pisze:
    [...]
    > Nie blokuje polskich DNS tylko rozwiązywanie nazw. Operator dostaje, że
    > ma zablokować jakąś domenę (nie musi być polska) i blokuje. Przykład:
    > nczas.com

    I co? U mnie działa ale DNS mam 8.8.8.8. Gdybym użył "polskiego" DNS to
    nie działa i o to mi chodziło, więc nie matacz.

    > Czytać nie umiesz, nigdzie nie pisałem o nakazie usuwania postu, było o
    > blokowaniu do niego dostępu.

    To zablokuj w Polsce dostęp do postu w groups.google.com albo dostęp do
    postu serwera w Niderlandach :D

    Możesz nawet być Kaczyńskim, to Ci się to nie uda :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>