    Subject: Re: Dostał kradziony telefon od operatora
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 26 Feb 2016 23:42:11 +0100

    W dniu 26-02-16 o 22:56, Animka pisze:

    > Nie wiadomo, kto zgłosił *kradzież telefonu* i dlaczego został on
    > przekazany przez operatora w ramach przedłużenia umowy. Pan Bartosz
    > deklaruje, że nie chce "wojny z operatorem". oczekuje jedynie, że Orange
    > szybko wyjaśni sprawę i weźmie odpowiedzialność za absurdalna sytuację.

    Miałem kiedyś podobny przypadek - służbowo. Na 99% problem wynika z
    błędu pracownika operatora w chwili wydawania telefonu osobie, której
    później skradziono telefon.

    Nie wiem, czy wszyscy, ale co najmniej niektórzy operatorzy przypisują
    numery IMEI w chwili wydawania ich z magazynu centralnego - w wypadku
    dostawy do klientów korporacyjnych - by wydający nie musiał tego
    wprowadzać do systemu ręcznie. I jeśli dojdzie przy wydawaniu do celowej
    zamiany (bo komuś kolor nie pasował) albo pomyłki (bo na palecie są
    telefony do kilku odbiorców), to wydany osobie "X" telefon zostaje
    przypisany do innej osoby. Inna możliwość, to zamiana pudełek w POK albo
    pomyłka telefonów wysyłanych do klienta przy zakupie wysyłkowym.

    W dalszej konsekwencji, gdy ginie telefon, to pokrzywdzony podaje
    nieświadomie błędny nr IMEI w zawiadomieniu. Telefonu przecież nie ma i
    opiera się na pudełku, gwarancji czy też fakturze sprzedaży. Taki
    telefon zostaje wprowadzony do bazy rzeczy utraconych i stąd późniejsze
    kłopoty.

    Istnieje stosunkowo prosty sposób weryfikacji tego. Po prostu trzeba
    zbilingować telefon pokrzywdzonego utratą tego telefonu sprzed kradzieży
    i sprawdzić, jaki faktycznie miał IMEI telefon mu sprzedany. O ile tylko
    od chwili utraty nie minął rok.