  • 1. Data: 2016-02-26 22:56:31
    Temat: Dostał kradziony telefon od operatora
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    http://www.fakt.pl/polska/wloclawek-klient-orange-od
    stal-od-operatora-kradziony-telefon,artykuly,614128.
    html

    W listopadzie 2015 roku pan Bartosz z Włocławka w ramach przedłużenia
    umowy dostał od swojego operatora nowy telefon. W lutym 2016 roku
    wezwano go na policję. Aparat, który okazał się kradziony, został
    skonfiskowany przez prokuraturę. Zdaniem pana Bartosza podczas
    przesłuchania policjanci potraktowali go jak przestępcę - podaje portal
    Ddwloclawek.pl

    Mężczyzna zgłosił się do swojego operatora. Konsultanci *Orange*
    powiedzieli rozżalonemu klientowi, że nie potrafią mu pomóc, bo
    procedury nie przewidują takiej sytuacji. Zaproponowali złożenie
    *skargi,* na której rozpatrzenie operator ma 14 dni. - Przy kolejnej
    wymianie zdań usłyszałem, że sam jestem sobie winien, bo powinienem
    sprawdzić, czy telefon nie był kradziony. Opadły mi ręce - skarżył się
    *pan Bartosz* w rozmowie z Dzień Dobry Włocławek. Mężczyzna musi cały
    czas płacić za korzystanie ze skonfiskowanego telefonu, nie wydano mu
    też aparatu zastępczego.

    Nie wiadomo, kto zgłosił *kradzież telefonu* i dlaczego został on
    przekazany przez operatora w ramach przedłużenia umowy. Pan Bartosz
    deklaruje, że nie chce "wojny z operatorem". oczekuje jedynie, że Orange
    szybko wyjaśni sprawę i weźmie odpowiedzialność za absurdalna sytuację.

    --
    animka

  • 2. Data: 2016-02-26 23:42:11
    Temat: Re: Dostał kradziony telefon od operatora
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-02-16 o 22:56, Animka pisze:

> [...]
    > deklaruje, że nie chce "wojny z operatorem". oczekuje jedynie, że Orange
    > szybko wyjaśni sprawę i weźmie odpowiedzialność za absurdalna sytuację.

    Miałem kiedyś podobny przypadek - służbowo. Na 99% problem wynika z
    błędu pracownika operatora w chwili wydawania telefonu osobie, której
    później skradziono telefon.

    Nie wiem, czy wszyscy, ale co najmniej niektórzy operatorzy przypisują
    numery IMEI w chwili wydawania ich z magazynu centralnego - w wypadku
    dostawy do klientów korporacyjnych - by wydający nie musiał tego
    wprowadzać do systemu ręcznie. I jeśli dojdzie przy wydawaniu do celowej
    zamiany (bo komuś kolor nie pasował) albo pomyłki (bo na palecie są
    telefony do kilku odbiorców), to wydany osobie "X" telefon zostaje
    przypisany do innej osoby. Inna możliwość, to zamiana pudełek w POK albo
    pomyłka telefonów wysyłanych do klienta przy zakupie wysyłkowym.

    W dalszej konsekwencji, gdy ginie telefon, to pokrzywdzony podaje
    nieświadomie błędny nr IMEI w zawiadomieniu. Telefonu przecież nie ma i
    opiera się na pudełku, gwarancji czy też fakturze sprzedaży. Taki
    telefon zostaje wprowadzony do bazy rzeczy utraconych i stąd późniejsze
    kłopoty.

    Istnieje stosunkowo prosty sposób weryfikacji tego. Po prostu trzeba
    zbilingować telefon pokrzywdzonego utratą tego telefonu sprzed kradzieży
    i sprawdzić, jaki faktycznie miał IMEI telefon mu sprzedany. O ile tylko
    od chwili utraty nie minął rok.

  • 3. Data: 2016-02-29 17:03:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >to wydany osobie "X" telefon zostaje przypisany do innej osoby. Inna
    >możliwość, to zamiana pudełek w POK albo pomyłka telefonów wysyłanych

    Tak kiedys mialem - imei wpisany w umowie, spisany z pudelka,
    sprawdzilem,
    a w srodku telefon jednak inny. A tego nie sprawdzilem.

    Problemow z policja nie bylo, ale gdyby mnie lub temu drugiemu
    ukradli, to by mogly byc.
    Na szczescie sa jeszcze inne zapisy w logach i w miare latwo bedzie
    stwierdzic, ze osoba uzywa ten telefon od dluzszego czasu, a ten drugi
    uzywal innego.
    O ile oczywiscie policja i prokurator rzetelnie potraktuja swoja
    prace, a nie wsadza czlowieka na pol roku do aresztu ignorujac
    wszelkie wnioski ...

    J.