    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk SSD IDE do lapka
    Date: Wed, 6 Jan 2016 15:32:09 +0000

    On 06/01/2016 07:33, ąćęłńóśźż wrote:
    > Bywają ograniczenia takie, że z dysku w 'caddy' (zamiast CD/DVD) nie wystartuje
    system,

    Jeszcze nie trafiłem. Zawsze BIOS rozpoznawał drugi dysk w 'caddy' i był
    dostępny w 'Boot menu'/'Boot priority'. Tak jest np. w moim A1667.
    Może faktycznie jakiś bardzo stary BIOS może mieć z tym problem.

    > albo nie da się zainstalować systemu, trzeba sprawdzać indywidualnie w konkretnym
    notku.

    Też nie natrafiłem na problem, ale przyznaję, że nie testowałem z
    Windows. Ale skoro GRUB nie miał problemów z odpaleniem dowolnego Linuksa...

    > W tym konkretnym notku ... nie da się zamontować 'caddy' HDD (całe CD/DVD jest
    wysuwane i to nawet jako 'hot', przez system widziane niby na IDE secondary, ale
    jednoczesnie do wysunięcia trzeba kliknąć ikonkę jak do wysuwania urzadzeń USB).

    A co jest nie tak? Nie pasuje?
    Standard rozpowszechnił się naście lat temu i jeśli tylko hardware
    pasuje to IMO nic nie stoi na przeszkodzie by to działało - jako
    drugiego dysku BIOS nawet nie musi widzieć, OS zobaczy. Przy starych
    komputerach może być problem z pojemnością właśnie w BIOS - też do
    obejścia przez OS. Ogólnie stare problemy.
    --