  • 21. Data: 2014-04-25 08:05:10
    Temat: Re: Działająca biblioteka do BMP085
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 24.04.2014 20:04, Pszemol pisze:
    > I od razu uwaga, pewnie zauważyłeś dodałem przedrostki oznaczające
    > typ zmiennej... Tak się po prostu łatwiej czyta kod, zwłaszcza jak używasz
    > zmiennych o bardzo różnych typach które dawałyby niebezpieczne efekty
    > przy cichym (domyślnym) rzutowaniu przez kompilator...
    > Takie przedrostki to popularna konwencja zwana "notacją węgierską",
    > warto się jej od razu nauczyć i trzymać nawet w małych programach
    > a jak wejdzie Ci w nawyk to będziesz miał później jak znalazł ;-)
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Notacja_w%C4%99gierska

    A fuj, ohydztwo. Potem człowiek musi czytać takie koszmarki jak
    lpszJakaśZmienna albo dgdtpcInnaZmienna jakby programista nie pamiętał
    co napisał pięć linii wyżej.

  • 22. Data: 2014-04-25 14:00:17
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > A fuj, ohydztwo. Potem człowiek musi czytać takie koszmarki jak
    > lpszJakaśZmienna albo dgdtpcInnaZmienna jakby programista nie pamiętał co
    > napisał pięć linii wyżej.

    Docenisz to jak kiedyś przyjdzie Ci poprawiać coś w nieswoim kodzie ktory
    bedzie "ciut" większy niż "Hello World!".

  • 23. Data: 2014-04-25 14:08:19
    Temat: Odp: Działająca biblioteka do BMP085
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Docenisz to jak kiedyś przyjdzie Ci poprawiać coś w nieswoim kodzie ktory
    > bedzie "ciut" większy niż "Hello World!".
    O ho!
    Zapowiada się nieźle.
    Pszemek jak zwykle sprowadza ludzi do poziomu: swój minus 1mm.
    Złośliwość i buta tego człowieka sięga zenitu.
    Nie trzeba chyba dużej inteligencji, aby zobaczyć, że akurat Zbych
    prezentuje tutaj górna półkę.
    S.

  • 24. Data: 2014-04-25 14:55:22
    Temat: Re: Odp: Działająca biblioteka do BMP085
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > Złośliwość i buta tego człowieka sięga zenitu.
    > Nie trzeba chyba dużej inteligencji, aby zobaczyć, że akurat Zbych

    :-)
    Narrator i sędzia w jednej osobie :-)

  • 25. Data: 2014-04-25 15:09:09
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.04.2014 14:00, Pszemol pisze:

    > Docenisz to jak kiedyś przyjdzie Ci poprawiać coś w nieswoim kodzie ktory
    > bedzie "ciut" większy niż "Hello World!".

    Dopiero co ganiłeś kogoś za używanie argumentów ad personam. Ale podobno
    własne bąki nie śmierdzą.

    Co do meritum, to notacja węgierska jest tak genialna, że nawet sam MS
    jej nie zaleca w swoich nowych bibliotekach:

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms229045.asp

  • 26. Data: 2014-04-25 17:04:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > Dopiero co ganiłeś kogoś za używanie argumentów ad personam. Ale podobno
    > własne bąki nie śmierdzą.

    Gdzie Ty doszukałeś się jakiegoś ad personam?
    Twój komentarz wskazywał, że pracujesz tylko ze swoim kodem i to na tyle
    małym że wszystko mieści się we wspomnianych "5 liniach wyżej".

    Ja wskazałem więc na użyteczność tej techniki przy większych projektach,
    gdzie kod ma dużo więcej niż pięć linii, i tworząc go miesiącami łatwo
    zapomnisz że ta zmienna była akurat typu float/double a nie int, zwłaszcza
    jak pracujesz w grupie programistów a więc nie masz do czynienia wyłącznie
    ze swoim kodem tylko musisz się sprawnie orientować w kodzie który napisał
    Twój kolega.

    > Co do meritum, to notacja węgierska jest tak genialna, że nawet sam MS
    > jej nie zaleca w swoich nowych bibliotekach:
    >
    > http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms229045.asp

    Tak czy inaczej warto jakis standard nazewnictwa przyjąć, bo błedy związane
    z pomylinym typem zmiennej jakie kolega Atlantis zrobił w swym kodzie to
    niestety częsty przypadek.

  • 27. Data: 2014-04-26 11:53:52
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Pszemol przemówił ludzkim głosem:

    > Gdzie Ty doszukałeś się jakiegoś ad personam?
    > Twój komentarz wskazywał, że pracujesz tylko ze swoim kodem i to na tyle
    > małym że wszystko mieści się we wspomnianych "5 liniach wyżej".

    To był komentarz do kodu, który zaproponowałeś. Ile miał linii?

> [...]
    > ze swoim kodem tylko musisz się sprawnie orientować w kodzie który napisał

    Widocznie ten styl rozwiązuje problem, którego nie ma i dlatego został
    przez swoich twórców porzucony.

    > Tak czy inaczej warto jakis standard nazewnictwa przyjąć, bo błedy związane
    > z pomylinym typem zmiennej jakie kolega Atlantis zrobił w swym kodzie to
    > niestety częsty przypadek.

    Jak ktoś nie wie jaki rozmiar ma int na jego platformie, to nawet jak
    użyje nazwy intJakaśZmienna, to w niczym mu to nie pomoże.

  • 28. Data: 2014-04-26 14:13:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message news:ljfvni$6vb$1@news.mm.pl...
    > Pszemol przemówił ludzkim głosem:

    > To był komentarz do kodu, który zaproponowałeś. Ile miał linii?

    Zbychu, jaki kod jak tu proponowałem?? O czym Ty mówisz?
    Chyba nie o poprawionych 2 liniach wyjętych z kodu kolegi?

    > Widocznie ten styl rozwiązuje problem, którego nie ma i dlatego został
    > przez swoich twórców porzucony.

    Naprawdę uważasz, że problemu nie ma? Napisz dlaczego tak sądzisz...
    Generalnie programowania dla peceta z użyciem narzędzi Microsoftu
    a programowania dla małych mikrokontrolerów z często dużo gorszymi
    narzędziami dla nich dostępnymi to dwa różne światy. Miałem dużo okazji
    używać i jednych i drugich i jakkolwiek wsparcie narzędzi MS przy pisaniu
    kodu jest wyśmienite, z dokańczaniem nazw zmiennych w edytorze czy
    też podpowiedź deklaracji zmiennej przy najechaniu na nazwę zmiennej
    myszką to już w przypadku narzędzi dla mniejszych procesorów już tak
    miło nie jest i w wielu przypadkach nawet browsera nie masz a już
    o reakcji na "mouse hoover" nie ma co mówić. Aktualnie programuję
    procesor NXP Cortex M4 (LPC4088) i używam narzędzia IAR Workspace
    to Ci powiem że nawet się ich source browser wykorbia tak, że nie da
    się skoczyć do deklaracji zmiennej w czasie pisania/poprawiania kodu.
    Typ zmiennej w nazwie i inne podpowiedzi zawarte w niej przydaje się bardzo.
    Chętnie poczytałbym coś więcej na temat powodów do takiej a nie innej
    rekomendacji MS przeciw notacji węgierskiej... Ciekawe czy nie wynika ona
    właśnie z jakości narzedzi MS dających wygodę programiście której nie ma
    on gdy stosuje tańsze lub hobbystyczne narzędzia.

    > Jak ktoś nie wie jaki rozmiar ma int na jego platformie, to nawet jak
    > użyje nazwy intJakaśZmienna, to w niczym mu to nie pomoże.

    Ja myślę że kolega Atlantis wiedział jaki ma rozmiar jego zmienna,
    w końcu zadeklarował ją jako int32 :-)
    A mimo to wrzucił ją jako argument do funkcji itoa...
    Blaski i cienie przedefiniowywania wbudowanych typów danyc?