    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dziwne skrzyżowanie na Stop Cham
    Date: Mon, 29 Nov 2021 16:07:55 +0100

    Fri, 12 Nov 2021 10:39:09 +0100, w <618e363d$0$531$65785112@news.neostrada.pl>,
    kriters <k...@o...pl> napisał(-a):

    > Wyjeżdżający z prawej ma ustąp ale nie bardzo widzę komu dokładnie ma
    > ustąpić. Natomiast ten skręcający w prawo niby jest na głównej
    > ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    > Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal
    > jest na tej drodze w pierwszeństwem.

    Nie ma znaczenia.

    Zapamiętaj sobie podstawową zasadę, z którą duża grupa kierowców ma problem.
    Pierwszeństwo ustala się przed wjazdem na skrzyżowanie i obowiązuje do jego
    końca.

    Dlatego np. kierowca zawracający na równorzędnym skrzyżowaniu będzie miał
    pierwszeństwo przed pojazdem ze swojej lewej strony, mimo że de facto będzie go
    mijał po prawej stronie po zakończonym manewrze.