  • 1. Data: 2010-04-23 11:29:35
    Temat: Ekspert od procków Intela
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy leci z nami ekspert od procków Intela?

    Mam stary serwer Della SC440 ktory pracuje obecnie z Celkiem
    opisanym szczegółowo przez Della tak:
    WJ299 Processor, 80547, Celeron Prescott Desktop Socket T, 336 LGA,
    G1, Alternate

    Chciałbym mu wstawić coś szybkiego w bebechy, może Core 2 Duo
    z serii E5000, lub E6000, tylko nie wiem czy te procki pójdą w tej płycie...

    Według Della, płyta do SC440 wspiera procek Xeon 3070 2.66 GHz
    z FSB 1066 MHz czyli procki E6000, np. E6320 z FSB 1066 i LGA550
    powinien podejść chyba...

    Czy ktoś się zna może na tych klockach i mógłby doradzić troszeczkę?
    Nie mam za bardzo jak sprawdzić/pożyczyć proca aby zobaczyć czy
    będzie działać czy nie... tak byłoby pewnie najłatwiej...

    Czym w ogóle różnią się z punktu widzenia płyty głównej te procki?
    Napięciem pracy? Częstotliwością? Czemu procek X chodzi a Y nie chodzi?

  • 2. Data: 2010-04-23 22:30:33
    Temat: Re: Ekspert od procków Intela
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 23/04/2010 12:29, Pszemol wrote:
> [...]

    > Czym w ogóle różnią się z punktu widzenia płyty głównej te procki?
    > Napięciem pracy? Częstotliwością? Czemu procek X chodzi a Y nie chodzi?

    Wersja dla, tfu, Della. LGA336 to tylko w OEMach spotykane. Z reguly
    wycinaja druga czesc pinow do pamieci oraz polowe pinow zasilania/masy.
    Wychodzi taniej, ale z niczym innym nie kompatybilne.

    Chyba ze LGA336 to jakis stary standard mainstream Intela (nie kojarze,
    ale ja od zawsze wolalem AMD).

    --
    Jerry1111

  • 3. Data: 2010-04-24 00:05:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message

    > Wersja dla, tfu, Della. LGA336 to tylko w OEMach spotykane. Z reguly
    > wycinaja druga czesc pinow do pamieci oraz polowe pinow zasilania/masy.
    > Wychodzi taniej, ale z niczym innym nie kompatybilne.

    No ale mnie nie interesuje używanie tego Celka gdzieś tylko zamiast
    niego wstawienie pełnosprawnego procesora Pentium i wykorzystanie
    tego starego ale ładnie wyglądającego serwerka jako drugi pecet do
    "internetowania" w domu... Na tym celku i 512MB pamięci trochę kuleje.

    > Chyba ze LGA336 to jakis stary standard mainstream Intela (nie kojarze,
    > ale ja od zawsze wolalem AMD).

    No ale jeśli nie CPU tylko podstawka ma brakujące piny i obsługuje tylko
    ułomnego Celka to dlaczego Dell miałby głosić że ta płyta obsługuje
    dwurdzeniowe Xenony z magistralą 1066? Te procki też nie mają pinów?

    Czy ktoś się orientuje czy kolejne rodziny procków intela E3000, E4000,
    E5000, E6000 itd - różnią się liczbą pinów czy nazwami sygnałów w LGA?
    Różnią się może wejściową częstotliwoscią zegara? Napięciami?

  • 4. Data: 2010-04-24 07:49:05
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 24 Kwi, 02:05, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > E5000, E6000 itd - różnią się liczbą pinów czy nazwami sygnałów w LGA?
    > Różnią się może wejściową częstotliwoscią zegara? Napięciami?

    W supporcie della pisze jakie procesory obsługuje Xenon od 3040-3060
    oraz e2160. Informacje techniczne o procesorach
    http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-028967
    .htm

  • 5. Data: 2010-04-24 13:58:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zen3x" <z...@o...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > W supporcie della pisze jakie procesory obsługuje Xenon od 3040-3060
    > oraz e2160. Informacje techniczne o procesorach
    > http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-028967
    .htm

    Gdzie dokładnie w suporcie Della znalazłeś że obsługuje procki E2160?
    Jak szukam na stronie Dalla cpu upgrade to mi wyskakują głównie Celki,
    Pentium D 3.0GHz, 800MHz FSB i Xeony 3040-3070.
    Nie znam się na tych prockach Intela, nie wiem w ogóle co to ten Xeon
    czy to jakiś serwerowy wynalazek czy pójdzie na tym Windows?
    Dlatego pytam tu na grupie o kogoś, kto się zna... Podajesz mi link do
    witryny Intela - trudno mi się w tych ilościach różnych kostek połapać.
    Wolałbym skorzystać z czyjejś wiedzy :-)

    Zresztą, w suporcie Della jest informacja z czasów, gdy ten serwer
    sprzedawano, czyli 2006-2007 rok. Nie sądzę aby aktualizowano
    te tabelki co roku i dodawano nowe procki do listy bo akurat podejdą...

    Ciekawe że Tobie wyskoczył E2160 - to już coś nowszego, "chłodniejszego"
    niż Pentium D 3.0GHz. Napisz proszę jak go znalazłeś u Della... :-)

    Myślałem że ktoś może mi podpowiedzieć że któraś z nowszych serii
    procków podejdzie pod tą płytę bo ma tą samą podstawkę LGA775,
    te same napięcia i te same sygnały na pinach.... coś w tym guście.

  • 6. Data: 2010-04-24 14:31:30
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Pszemol pisze:

> [...]
    > Nie znam się na tych prockach Intela, nie wiem w ogóle co to ten Xeon
    > czy to jakiś serwerowy wynalazek czy pójdzie na tym Windows?

    Bez problemu - xeon jest zgodny z x86.

> [...]
    > sprzedawano, czyli 2006-2007 rok. Nie sądzę aby aktualizowano
    > te tabelki co roku i dodawano nowe procki do listy bo akurat podejdą...

    To zadzwoń do nich - podaj im swój service tag i Ci podpowiedzą.

    > Myślałem że ktoś może mi podpowiedzieć że któraś z nowszych serii
    > procków podejdzie pod tą płytę bo ma tą samą podstawkę LGA775,
    > te same napięcia i te same sygnały na pinach.... coś w tym guście.

    Być może upgrade firmware będzie potrzebne, najlepiej, jakbyś do nich
    zadzwonił. Jak podasz service tag, to będą wiedzieć, jakiej wersji masz
    firmware, co było w środku i pomogą. Być może mają nawet odpowiednie
    procki na sprzedaż.

  • 7. Data: 2010-04-24 14:39:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > Bez problemu - xeon jest zgodny z x86.

    OK.

    > To zadzwoń do nich - podaj im swój service tag i Ci podpowiedzą.

    Już dzwoniłem... Panienka w telefonie podała mi dokładnie listę
    procków ze strony internetowej - patrzyłem na tą listę w czasie
    rozmowy...

> [...]
    > zadzwonił. Jak podasz service tag, to będą wiedzieć, jakiej wersji masz
    > firmware, co było w środku i pomogą. Być może mają nawet odpowiednie

    Chyba przeceniasz zdolności serwisantów. Posługują się oni tylko swoją
    website.
    Ja też tak potrafię... I jasne że mają procki na sprzedaż... Panienka
    wysłała mi
    nawet link e-mailem do tej listy procków na sprzedaż, patrz:
    http://accessories.us.dell.com/sna/category.aspx?c=u
    s&category_id=7002&cs=04&l=en&s=bsd&mfgpid=167795&ch
    assisid=8729
    Zwróć uwagę na ceny :-) Celeron 440, 2GHz i 512M cache za $165 :-)))))

    Dlatego właśnie pytam kolegę wyżej, gdzie znalazł u Dela procek E2160 dla
    SC440.

  • 8. Data: 2010-04-24 15:02:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010 06:29:35 -0500, Pszemol wrote:
    >Mam stary serwer [...]
    >Chciałbym mu wstawić coś szybkiego w bebechy

    Imo stary serwer z nowym prockiem nie ida w parze.
    Przeciez nie tylko procki przyspieszaly.

    No chyba ze on nie taki stary.

    J.

  • 9. Data: 2010-04-24 15:43:21
    Temat: Re: (OT) Ekspert od procków Intela
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hqsr2c.204.0@poczta.onet.pl,
    Pszemol <P...@P...com> nabazgrał:
    (ciap)
> [...]
    > tego starego ale ładnie wyglądającego serwerka jako drugi pecet do
    > "internetowania" w domu... Na tym celku i 512MB pamięci trochę kuleje.

    To ja bym zaczął od próby rozszerzenia pamięci!

    --
    Włodek

  • 10. Data: 2010-04-24 20:43:53
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 24 Kwi, 17:43, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:
    > Innews:hqsr2c.204.0@poczta.onet.pl,
    > Pszemol <P...@P...com> nabazgra :
    > (ciap)

    > To ja bym zacz od pr by rozszerzenia pami ci!
    >
    > --
    > W odek

    Strona z supportem della do tego modelu
    http://www1.euro.dell.com/uk/en/dfb/Enterprise/pedge
    _sc440/pd.aspx?refid=pedge_sc440&s=dfb&cs=ukdfb1&~ta
    b=specstab