  • 31. Data: 2020-08-19 11:10:10
    Temat: Re: Elektromobilnoć dostanie nowy impuls
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2020 09:47, Myjk wrote:
    > Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K

    > To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

    > Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
    > odejdziemy -- twierdzisz że "kaganiec" biednym obywatelom założą na ich
    > ukochane trupki dieslowe? Zobacz jaki ryk jest jak w Krakowie zabronili
    > truć ludzi piecami i innymi kotłami na paliwa stałe, ludzie z innych
    > miejscowości już bojówki zakładają w razie jakby u nich to mieli
    > wprowadzać.

    Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny
    niekoniecznie z PiSu. Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos
    przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

    > Czego nie oferuje np. KIA E Niro albo Hyundai KONA EV? Jadąc autostradą
    > zgodnie z przepisami przejeżdżają na ładowaniu min. 350km (a to przecież
    > SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k. Dwuletnią
    > KONĘ można kupić za 120kzł.

    No mi osobiscie ani Kona ani Niro sie nie podobaja. Jeden sasiad ma
    Niro, drugi Kone, a trzeci Zoe. Wszystkie trzy moim zdaniem po prostu sa
    brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma
    ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

    Poza tym smiesznie u sasiada wyglada instalacja na budynku. Poprzedni
    wlasciciel mial Tesle i zamontowal solary, a ten ma Zoe:
    https://ibb.co/TqHnZpW

  • 32. Data: 2020-08-19 11:35:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 10:10:10 +0100, K

    > Pionkio wynegocjowal, Pinokio zmieni zdanie, a jak nie on to kolejny
    > niekoniecznie z PiSu.

    Pokaż mi który to zrobi, bo ja nie widzę takiego co chce zadzierać z
    zadymiarzami z kopalni żeby przyjeżdżali i dewastowali miasta.

    > Poza tym jesli Izera wypali to beda musieli jakos
    > przynajmniej wyjsc na zero. Nie wiem czy to jest az taki SF.

    Przecież to jest miś na miarę naszych możliwości, ergo, nikt na tym nie
    musi wychodzić na zero.

> [...]
    > brzydkie. Podoba mi sie natomiast Leaf, ale jest troche za maly no i ma
    > ograniczenia technologiczne, chyba ze juz to poprawili.

    Wybrednyś. Mnie się Outlander którego posiadam nie podoba z wyglądu, a
    nawet za kierownicą obsługa jest ułomna (np. kolanem mogę klapę bagażnika
    otworzyć), nie widzę przycisku komputera pokładowego bo go kierownica
    zasłania, sterowanie nawiewami i temperaturami to jakaś kompletna porażka
    (przyciski wielkości jak w starej nokii) ale napęd na prąd mi to
    wynagradza. Teraz zapewne bym kupił taką Konę czy Eniro zamiast Outlandera.

    Leafa poprawili, polift ma baterie chłodzoną cieczą.

    > Poza tym smiesznie u sasiada wyglada instalacja na budynku. Poprzedni
    > wlasciciel mial Tesle i zamontowal solary, a ten ma Zoe:
    > https://ibb.co/TqHnZpW

    Tak to jest jak się buduje w istniejącym domu, a jeszcze takim który nie ma
    garażu w obrysie budynku. Ja mam wszystko przygotowane w garażu i właśnie
    będę kombinować ładowarkę szybszą bo mi panele w końcu jutro ruszą. Jaki
    samochód obecnie korzysta z energii PV nie ma większego znaczenia.

    Ale ta instalacja na bogato widzę, łącznie z Tesla Power Wall -- u nas się
    tego nie zrobi (Tesla ich nie montuje oficjalnie w PL, więc nie ma
    gwarancji, wiem, bo chciałem sobie TPW2 zamontować), więc instalacja by się
    uszczupliła o ten element i by wyglądała całkiem przeciętnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2020-08-19 11:53:40
    Temat: Re: Elektromobilnośćdostanie nowy impuls
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 10:32:29 +0200, Pete

    > Chyba aż tak źle nie jest?
    > Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

    Wszystko zależy od jakości ładowarki. Ja niebawem będę musiał zainstalować
    ładowarkę 3F żeby skutecznie konsumować energię z PV to pewnie coś
    dokładniej będę mógł powiedzieć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2020-08-19 13:09:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.08.2020 o 10:29, Pete pisze:

    > W kontekście miejsc parkingowych???

    Praktycznie w każdym kontekście jeżeli nie wpływa to jakoś znacząco na
    bezpieczeństwo. Ja na ten przykład jestem na etapie toczącego się
    postępowania o odstępstwa od minimalnych odległości ścian i otworów od
    sąsiednich budynków.

  • 35. Data: 2020-08-19 13:11:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2020 10:35, Myjk wrote:
    > Wed, 19 Aug 2020 10:10:10 +0100, K

    > Pokaż mi który to zrobi, bo ja nie widzę takiego co chce zadzierać z
    > zadymiarzami z kopalni żeby przyjeżdżali i dewastowali miasta.

    To w koncu bedzie musialo nastapic. Zrobia kolejny program odpraw jak za
    SLD czy AWS (nie pamietam). Na razie jedna spolka skarbu panstwa
    przejmuje kolejna i z jej pieniedzy doplaca ale tego sie nie da robic w
    nieskonczonosc.

    > Przecież to jest miś na miarę naszych możliwości, ergo, nikt na tym nie
    > musi wychodzić na zero.

    To jest Mis na miare naszych mozliwosci i przy obecnych rzadach wlasnie
    tego sie boje, ze oni to na prawde zrobia.

  • 36. Data: 2020-08-19 13:22:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 08:58:50 +0100, K
    >To jest akurat większe SF niż ładowarki w blokach.

    Zalezy w jakiej ilosci ... i dla kogo. Na talony dla zasluzonych
    towarzyszy ?

    >Przecież pinokio wynegocjował z UE i z dumą ogłosił, że od wungla nie
    >odejdziemy

    Wynegocjowal ?
    Bo druga strona sie ponoc cieszy, ze czesc funduszy jest tylko dla
    tych, co zadeklaruja bezemisyjna gospodarke od 2050.

    https://wpolityce.pl/gospodarka/511877-sasin-koniec-
    energetyki-weglowej-to-rok-2050-czy-nawet-2060

    No i nie wiem - zakladaja likwidacje do 2050, czy renegocjacje ?
    A moze zakladaja odpadniecie od rzadow ? :-)

> [...]
    >przecież
    >SUVy) a potem ma opcję ładowania 150kW i nie kosztują nawet 200k.

    A jak to naprawde wyglada ? 350km przy predkosci 140 ?

    Jakby sie jeszcze dalo naladowac w 15 minut do pelna ...

    J.

  • 37. Data: 2020-08-19 13:27:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 10:32:29 +0200, Pete

    > Chyba aż tak źle nie jest?
    > Tu co prawda moce nie aż takie ale i cena wielokrotnie niższa

    Swoją drogą właśnie mnie pewien australijczyk oświecił, że mogę sobie ze
    swojego PHEVa zrobić 10kWh magazyn energii via jego łącze chademo i sobie
    dom zasilić. ;) Trochę długie, gość grubo nakombinował (swoją drogą tak jak
    on mam Outlandera PHEV, falownik Fronius do PV jak on, od dawna chciałem
    TPW2 jak on heh) ale jak ktoś ma czas i go interesuje to warto obejrzeć:
    https://www.youtube.com/watch?v=FRQjDi5aXTg

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2020-08-19 13:41:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 13:27:11 +0200, Myjk

    > Swoją drogą właśnie mnie pewien australijczyk oświecił, że mogę sobie ze
    > swojego PHEVa zrobić 10kWh magazyn energii via jego łącze chademo i sobie
    > dom zasilić. ;)

    Uzupełniając, ładowarka do mojgo PHEVa, który przyjmuje oszałamiające 16kW
    po CHAdeMO, którą gość posiada, to chiński ElectWay V2H inverter
    https://electway.en.alibaba.com/product/62183995824-
    804952661/Electway_5000VA_CHAdeMO_V2H_inverter.html

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2020-08-19 14:12:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2020 12:27, Myjk wrote:
> [...]
    > on mam Outlandera PHEV, falownik Fronius do PV jak on, od dawna chciałem
    > TPW2 jak on heh) ale jak ktoś ma czas i go interesuje to warto obejrzeć:

    A on to w tym garazu trzyma przypiete lancuchem zeby mu tego ktos nie
    dzwignal?

    To chyba mozna zrobic z dowolnym autem elektrycznym:
    https://www.youtube.com/watch?v=ADqk4IjzjXs

    ktos tam pisze w komentarzach, ze zasilal klinike wterynaryjna z Leafa.

    Juz widze Polski system energetyczny w 2050 gdzie w dzien miliony Izer
    laduje sie z OZE by wieczorem zasiliac polskie domostwa ;)

  • 40. Data: 2020-08-19 16:43:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2020 o 11:32, Pete pisze:
> [...]

    U mnie 43kW.
    Więc zależy od samochodu.

    >Tylko stałym można pakować więcej,

    Nieprawda.
    To że zazwyczaj wbudowane ładowarki są słabe, nie zależy od rodzaju prądu.