  • 1. Data: 2020-08-14 11:54:38
    Temat: Ladowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/778626
    3,greenway-volkswagen-samochod-elektryczny-ladowanie
    -taryfa-stawka.html

    "Volkswagen ogłosił zawarcie umowy z GreenWay, czyli największą siecią
    szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej i
    Wschodniej. Polska także jest na tej mapie."

    Ale spojrzcie w cennik.

    Co to jest ionity i czemu tak drogo ?

    0.79euro/kWh ... a mialo byc tanio :-)
    Ile tam tesla przejezdza ? 400km z 60kWh ? 48euro, ~220 zl.

    Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac.

    Ja moze jednak poczekam ... z 10 lat. Ale innych oczywiscie zachecam
    do elektrykow :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-08-14 11:59:47
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/08/2020 10:54, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac.
    >
    > Ja moze jednak poczekam ... z 10 lat. Ale innych oczywiscie zachecam do

    Pisalem juz o tym wczesniej ale zostalem sprowadzony do solarow na dachu
    i ladowniem w domu. Taniej juz bylo, na trasy taniej i szybciej dizlem.
    Tez sadze, ze moje kolejne auto bedzie spalinowe.

  • 3. Data: 2020-08-14 12:11:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 12:54, J.F. pisze:
> [...]
    > szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej i
    > Wschodniej. Polska także jest na tej mapie."

    Special price for VW i jemu podobni.
    Ja na Greenwayu płacę 1,14 za kWh.
    Bez abo.

  • 4. Data: 2020-08-14 12:17:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-14 o 11:54, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac.
    >
    > Ja moze jednak poczekam ... z 10 lat. Ale innych oczywiscie zachecam do

    Do poruszania się po mieście i na krótkie trasy elektryki są super,
    zwłaszcza dziś - o ile mieszka się w domku z placem na auto koło niego.
    Za 10 lat to będzie kosmiczna akcyza na prąd, uwierz... :-)
    T.

  • 5. Data: 2020-08-14 13:14:56
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Za 10 lat to będzie kosmiczna akcyza na prd, uwierz... :-)
    > T.
    ciekawie bedzie....
    masa solarow podbija napiecie w sieci. jest o tym obok na budowaniu.
    cos z tym musza zrobic.
    inwestycje w miliony albo zablokowac solarkowanie, albo rozdzielac
    pozwolenia by sie instalacje nie kumulowaly w jednej dzielni,
    albo dawac zgody tylko wlascicielom elektrykow....
    itp itd...
    w kazdym razie majac miejsce i kase to mozna juz elektryka rozwazyc, ale
    wlasnie z panelami. imo....
    poczekamy zobaczymy.

  • 6. Data: 2020-08-14 14:00:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-08-14 o 11:54, J.F. pisze:
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/778626
    3,greenway-volkswagen-samochod-elektryczny-ladowanie
    -taryfa-stawka.html
    [...]
> [...]

    >zwłaszcza dziś - o ile mieszka się w domku z placem na auto koło
    >niego. Za 10 lat to będzie kosmiczna akcyza na prąd, uwierz... :-)

    I przydzialowe 30kWh na miesiac po "domowej" cenie ? :-)

    Cos kombinuja, zeby nie bylo akcyzy na prad. Bedzie na km przejechane

    J.

  • 7. Data: 2020-08-14 14:10:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-08-2020 o 12:54, J.F. pisze:
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/778626
    3,greenway-volkswagen-samochod-elektryczny-ladowanie
> [...]

    Tez drogo ... patrzac na domowa taryfe.

    Ale to chyba nie Ionity ?
    Bo mialo byc po 3.50
    https://elektrowoz.pl/tag/ionity-a-greenway-polska/

    Doplata za ekspres ?

    J.

  • 8. Data: 2020-08-14 14:20:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pozwolenia by sie instalacje nie kumulowaly w jednej dzielni,
    >albo dawac zgody tylko wlascicielom elektrykow....

    a wlasciciel w pracy, gdy sloneczko grzeje.
    Ale moze w tym samym rejonie.

    Na ile duze te inwestycje w siec to nie wiem, natomiast ... cos trzeba
    bedzie zrobic z elektrowniami.
    Tych weglowych nie mozna wylaczyc, bo akurat sloneczko przygrzalo.

    >itp itd...
    >w kazdym razie majac miejsce i kase to mozna juz elektryka rozwazyc,
    >ale wlasnie z panelami. imo....

    Hybryde z wymienna bateria ?
    Wracasz, wsadzasz naladowaną w czasie dnia, a stara do ladowania ...

    >poczekamy zobaczymy.

    Paliwa kopalne sie skoncza i to relatywnie szybko, wiec istotnie
    zobaczymy ... no, szczesliwie moze juz nie my :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-08-14 14:42:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Aug 2020 11:54:38 +0200, J.F.

    > Ale spojrzcie w cennik.
    > Co to jest ionity i czemu tak drogo ?
    > 0.79euro/kWh ... a mialo byc tanio :-)

    Jest tanio, w domu się ładuje EV za 1/4 ceny spaliniaka.

    > Ile tam tesla przejezdza ? 400km z 60kWh ? 48euro, ~220 zl.

    Znowu piszesz co popadnie zamiast sprawdzić. 400km ze 100kWh (przy średnim
    zużyciu Tesli na poziomie 25kWh/100km). Tylko tutaj o VW jest, Tesla ma
    swoje ładowarki.

    Jak ktoś średnio jeździ 60km/dzień, jak ja, co daje 1825km mies., 22 tkm
    rocznie, gdy samochód zużywa 20kWh/100km (więcej ID3 nie zużyje, bo tyle
    średnio ma mój klockowaty PHEV, a gabaryty ID3 typu Leaf zużywają okolice
    15) to korzystając z planu "najbogatszego" ładowanie go wychodzi 28
    zł/100km (przy kursie ełro 4,3zł jak średnia z 2019). Czyli 14 zł/100km
    taniej niż na ICE ze średnim spalaniem 8 litrów i paliwie po 5 zł (średnia
    cena z z 2019). Jak się zniżyć do 15kWh/100 (co w przypadku jazdy w
    większości po mieście jest relatywnie łatwe) to wychodzi więcej niż 2x
    taniej (szczególnie że w mieście spaliniakom jeszcze skacze spalanie).

    Ponieważ ja (jak i większość decydujących się na EV) ładuję tylko w domu,
    od święta musiałbym w trasie, to wychodzi 10zł/100km. Zaś za 4 lata (wtedy
    się instalacja PV zwróci) to już będą jakieś grosze -- tj. mniej niż
    1zł/100km.

    > Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac.

    Czyli standardowo -- są tańsze opcje, ale można je spuścić do kibla, bo nie
    pasują do teorii dieslomana. Eh... Się potem dziwić że w prasie, która
    zarabia przecież na poczytności, syf -- skoro sami ludzie syf kreują.

    > Ja moze jednak poczekam ... z 10 lat.
    > Ale innych oczywiscie zachecam do elektrykow :-)

    Oczywiście, bo po co uruchamiać myślenie...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2020-08-14 14:48:05
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > a wlasciciel w pracy, gdy sloneczko grzeje.
    > Ale moze w tym samym rejonie.
    hehe no wlasnie przegapilem to...
    ile jeszzcze rzeczy przegapilem a beda miec wplyw?

    > Hybryde z wymienna bateria ?
    > Wracasz, wsadzasz naladowaną w czasie dnia, a stara do ladowania ...
    widzialem na yt skuterka na baterie.
    mial dwie. jedna sie laduje druga mozesz jechac. albo zabrac obie i
    zdublowac zasieg. ale to tylko skuterek...
    wiec albo akumulatory na tzw potem, albo wymienne baterie, zunifikowane dla
    wszystkich aut.
    to by niejako eliminowalo zbieranie tego prunda 'na zas' u siebie..., no ale
    trzeba miec dwie co pewnie podrozy znacznie elektryka...
    ech gdzie patrzec sciana i dvpa z tylu.
    bedzie ciekawie...