  • 1. Data: 2020-08-12 20:57:46
    Temat: Holowanie elektryka
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
    holowanie? Czy też elektryczność jest wprowadzona
    do działania układów kierowniczego i hamulcowego
    i jak prądu nie ma, to działanie tych układów jest jakoś upośledzone.

  • 2. Data: 2020-08-12 21:10:53
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2020 o 20:57, cef pisze:
    > Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
    > holowanie?

    A o co pytasz?
    Jest zakaz formalnie.
    Ale praktyka jest taka, że nie dość że się da, to jeszcze może się
    ładować podczas holowania....

  • 3. Data: 2020-08-12 22:14:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-12 o 21:10, Cavallino pisze:

    > A o co pytasz?
    > Jest zakaz formalnie.

    Gdzie ten zakaz?

  • 4. Data: 2020-08-12 23:02:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, August 12, 2020 at 10:14:08 PM UTC+2, cef wrote:

    > Gdzie ten zakaz?

    raczej nie ma ogolnego, a w sumie to chyba kolejna dziura w przepisach sie pojawila
    ;)

    2. Zabrania się holowania:
    pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu
    hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony

    a w elektrykach chyba silnik nie zapewnia wspomagania (pomijajac prace jako generator
    pradu)

    czyli jak nie ma pradu, to formalnie mozna ;) a wspomaganie (elektryczne) jednak moze
    nie dzialac...

  • 5. Data: 2020-08-13 06:09:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2020 o 22:14, cef pisze:

    > Gdzie ten zakaz?

    W instrukcji obsługi.

  • 6. Data: 2020-08-13 06:12:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2020 o 23:02, WS pisze:

    > a w elektrykach chyba silnik nie zapewnia wspomagania (pomijajac prace jako
    generator pradu)

    Tak - silnik generalnie pracuje tylko jako napęd/prądnica.
    Reszta urządzeń nie jest zasilana z akumulatora trakcyjnego, tylko z
    normalnego 12V - tak jak w każdym innym samochodzie.

  • 7. Data: 2020-08-13 09:10:01
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-08-12 o 20:57, cef pisze:
    > Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
    > holowanie? Czy też elektryczność jest wprowadzona
    > do działania układów kierowniczego i hamulcowego
    > i jak prądu nie ma, to działanie tych układów jest jakoś upośledzone.

    Jak się da hamować bez prądu, to można holować, najwyżej jakiś podzespół
    napędowy sie zepsuje, bo sie kręci, a nie powinien.

    Jak jest z pełnymi elektrykami, to nie wiem.
    Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając
    hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć
    silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków
    hamulcowych.
    Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
    Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.

    --
    viktorius

  • 8. Data: 2020-08-13 09:27:48
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > normalnego 12V -
    powaznie?
    taka tesla ma dolozony zwykly aku?
    a takie elektryczne serwo hampla i kiery to ile wezmie pradu z takiego
    zwyklego aku?
    starczy na 30 km np?

  • 9. Data: 2020-08-13 18:32:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 13 Aug 2020 09:27:48 +0200, abn140

    > taka tesla ma dolozony zwykly aku?

    Ma. Mój PHEV też ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2020-08-13 19:49:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-08-2020 o 09:27, abn140 pisze:
    > powaznie?
    > taka tesla ma dolozony zwykly aku?

    Jak każdy elektryk.
    Napęd ma zupełnie inne napięcia niż cała reszta instalacji, która jest
    dość std elektrycznie.

    > a takie elektryczne serwo hampla i kiery to ile wezmie pradu z takiego
    > zwyklego aku?

    Tyle samo co w każdym innym aucie, również z napędem spalinowym.
    Hydrauliczne wspomagania to zamierzchła przeszłość.