  • 1. Data: 2023-04-28 15:50:27
    Temat: Elektrownie szczytowo-pompowe do likwidacji, bo sprawnośc to zaledwie 20% 341 views Subscribe
    Od: a a <m...@g...com>

    Elektrownie szczytowo-pompowe do likwidacji, bo sprawnośc to zaledwie 20%
    Subscribe

    15:01 (1 hour ago)
    Elektrownie szczytowo-pompowe do likwidacji

    Bo elektrownie szczytowo-pompowe to bardzo stara technologia
    o bardzo niskiej sprawności, rzędu 20%

    rozwijana w czasach nieinteligentnej energetyki, ze stałymi taryfami,
    nie pobudzająca konsumentów do konsumpcji dużych ilości energii w okresie
    pozaszczytowym.

    Obecna energetyka jest zarządzana inteligentnie i elektrownie są centralnie sterowane
    i moc ograniczana w okresie pozasczytowym,
    a w okresie szczytowego zapotrzebowania, moc elektrowni przewyższa zapotrzebowanie.

    Zatem elektrownie szczytowo-pompowe to stara technologia, zużywająca
    drogą energie elektryczną na pompowanie wody na szczyt góry, aby napędzała turbiny w
    okesrei szczytowego zapotrzebowania na energię.

    Ok, ale dzisiaj grid jest zarządzany inteligentnie, zlikwidowana huty, stalownie,
    kopalnie, stocznie, setki fabryk, zakładów produkcyjnych
    i nie występują braki energii w gridzie, bo następuje transfer energii w całej
    Europie.

    A elektrownie szczytowo pompowe to stara technologia o bardzo małej sprawności rzędu
    20%, czyli niszczą energię, zamiast produkować o kosztują setki miliardów a produkują
    jedynie straty, gdyż koncepcja
    bilansowania szczytowego zapotrzebowania ma 50 lat i obecnie się nie sprawdza, gdyż
    jest nadmiar mocy energetycznej w działającyuch elektrowniach, a do tego doszły
    solary, wiatraki.

    Dodatkowo elektrownie szczytowo-pompowe, budowane na górach, zagrożone sa ryzykiem
    ruchów tektonicznych, które mogą wywołać pęknięcia górnego zbiornika wody i wyl;anie
    się wody w dół po zboczu.

    Zatem wazne jest aby stopniowo wygaszać elektrownie szczytowo-pompowe z uwagi na
    ryzyko wstrząsów sejsmicznych, których nie da się nigdy uniknąć.

  • 2. Data: 2023-04-28 16:49:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Apr 2023 06:50:27 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]

    > Zatem wazne jest aby stopniowo wygaszać elektrownie szczytowo-pompowe z uwagi na
    ryzyko wstrząsów sejsmicznych, których nie da się nigdy uniknąć.

    A skad ten tekst?
    Bo raczej mają co najmniej 80%.
    A im wiecej mamy OZE, tym wiecej energii trzeba bedzie magazynować,
    bo OZE kaprysne.

    A nasz sejm wlasnie uchwalil budowe nowych sz-p.

    Co prawda w wiki mozna wyczytac, ze Nidzica juz nie pracuje sz-p,
    bo sie ceny prądu zrównały.

    J.

  • 3. Data: 2023-04-28 18:05:00
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 28 Apr 2023 16:49:37 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > Co prawda w wiki mozna wyczytac, ze Nidzica juz nie pracuje sz-p, bo sie
    > ceny prądu zrównały.

    Zwykłeś równać poziomem do rozmówcy? :) Przecież rola elektrowni sz.p. nie
    polega na pracy kiedy różnica cen przynosi zysk a raczej na pracy kiedy
    energii brak więc jej cena jest poza skalą. Nie mamy systemu w którym taka
    elektrownia by się marnowała :)

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2023-04-28 20:07:59
    Od: Pcimol <...@...com>

    Tak tak, setki miliardów.
    Weź pigułkę.

  • 5. Data: 2023-04-30 00:11:56
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 28.04.2023 o 15:50, a a pisze:

    > Elektrownie szczytowo-pompowe do likwidacji
    >
    > Bo elektrownie szczytowo-pompowe to bardzo stara technologia
    > o bardzo niskiej sprawności, rzędu 20%

    telewizja za mocno weszła czy leki się skończyły?

  • 6. Data: 2023-04-30 19:11:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello a,

    [...]

    > Bo elektrownie szczytowo-pompowe to bardzo stara technologia
    > o bardzo niskiej sprawności, rzędu 20%

    Kłamstwo. Sprawność przetwarzania w pełnym cyklu elektrowni Solina to
    80% (90% w trybie turbinowym, 92% w trybie pompowym).

    [...]

    > Zatem wazne jest aby stopniowo wygaszać elektrownie
    > szczytowo-pompowe z uwagi na ryzyko wstrząsów sejsmicznych, których nie da się
    nigdy uniknąć.

    Polska jest stabilna tektonicznie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2023-04-30 19:52:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    [...]
    > Polska jest stabilna tektonicznie.

    Pamiętam trzęsienie w Wałbrzychu. Zakołysała się lampa, nie miałem
    pojęcia, co się dzieje. A to trzęsienie.

    Paweł

  • 8. Data: 2023-05-01 19:20:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, April 30, 2023, 7:52:57 PM, you wrote:

    > Pamiętam trzęsienie w Wałbrzychu. Zakołysała się lampa, nie miałem
    > pojęcia, co się dzieje. A to trzęsienie.

    W Wałbrzychu są szkody pokopalniane. Nikt na terenie po kopalnie nie
    postawi elektrowni szczytowo-pompowej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2023-05-01 19:27:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > W Wałbrzychu są szkody pokopalniane. Nikt na terenie po kopalnie nie
    > postawi elektrowni szczytowo-pompowej.

    https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cir
    e-24/108554-elektrownie-szczytowo-pompowe-w-starych-
    kopalniach

    Wiem, że to tak trochę z pogranicza fantazji, jednak z kwantyfikatorami
    należy być ostrożnym.

    Jarek

    --
    Co jest lepsze w życiu, tato,
    skończyć studia czy łopatą

  • 10. Data: 2023-05-01 19:41:36
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > W Wałbrzychu są szkody pokopalniane. Nikt na terenie po kopalnie nie
    > postawi elektrowni szczytowo-pompowej.

    Jaki związek z trzęsieniami ziemi ma ta odpowiedź?
    Polska *nie jest* stabilna tektonicznie.
    Historia Wrocławia mówi, że w XV wieku trzęsienie spowodowało poważne
    zniszczenia.

    P.P.