  • Data: 2020-06-10 22:35:55
    Temat: Re: Embedded HTTP Server
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To sprawdź jeszcze resztę świata. Zacznij od Qt.

    A co mi tam. Sprawdziłem. Zacząłem od Qt.

    https://github.com/qt/qtbase/blob/dev/src/corelib/to
    ols/qalgorithms.h

    Konkretnie, funkcja qSort z callbackiem komparatora jest tutaj:

    https://github.com/qt/qtbase/blob/dev/src/corelib/to
    ols/qalgorithms.h#L181

    i bez walidowania swoich argumentów woła qSortHelper, który jest tutaj:

    https://github.com/qt/qtbase/blob/dev/src/corelib/to
    ols/qalgorithms.h#L340

    i który bez walidowania swoich argumentów wywołuje callback tutaj:

    https://github.com/qt/qtbase/blob/dev/src/corelib/to
    ols/qalgorithms.h#L351

    > Spodoba Ci się

    Bez szału. Tzn. walidację callbacków robią poprawnie - w sensie że nie robią. O, to w
    sumie podobnie jak w bibliotece standardowej. Konsensus w tej sprawie się przez to
    poszerzył o kolejną zgodną opinię.

    Natomiast ogólne wrażenie - jak na bibliotekę, która miała rzekomo inspirować
    jakością, nie urywa.
    Przykładowo, w jednym miejscu (w qSortHelper, 343) jest tak:

    int span = int(end - start);

    a w innym (w qStableSortHelper, 452) tak:

    const int span = end - begin;

    Dziwne, nie? I niekonsekwencja w nazwach iteratorów albo w użyciu const w dokładnie
    takim samym idiomie, to akurat najmniejszy pikuś.
    Ćwiczenie: czy wartość (end - start) zawsze mieści się w int?

    Co się stanie, jeśli się nie zmieści? Jak to wpłynie na następne dwie linijki:

    if (span < 2)
    return;

    ?

    Dalej: oszczędzanie na nawiasach klamrowych, niekonsekwentne ich stosowanie, albo raz
    się namespace kończy komentarzem, innym razem bez komentarza. To tak na szybko.

    Nie twierdze, że bardzo źle. W kategorii open-source na pewno powyżej średniej.

    Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że strasznie jestem ciekaw, jaki argument teraz
    wymyślisz.